Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min häst sparkade sig själv på framsidan av skenbenet på vänster bakben för en vecka sen. Det blev två små sår som inte var direkt...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: Linkan
·
M
Hästvård \"Lång kota\"? ...visste inte vart jag skulle lägga denna tråden, som gäller hästens exteriör!? Min fråga är hur man kan se om en häst...
Svar
5
· Visningar
2 496
Senast: Mobby
·
L
Hästvård Hello! Jag har hört att man kan göra eget pälsglans,, är det någon som har ett bra recept på det o som funkar? Tack på förhand!
Svar
3
· Visningar
854
Senast: linabergmer
·
L
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad som kännetäcknar det? Hur hästen beter sej o.s.v.? berätta allt ni vet!
Svar
4
· Visningar
899
Senast: linabergmer
·
Foder & Strö Jag har ju skrivit här flera gånger angående min unghäst med lös mage. Idag var vi på klinik med henne, och veterinären tror att hon...
Svar
4
· Visningar
2 284
Senast: majola
·
Foder & Strö Om man vill tillskottsfodra? Och hur mycket kan man ge per dag?
Svar
10
· Visningar
945
Senast: mirjada
·
S
Foder & Strö Är det nån som har bra tips på muskelbyggande foder eller medel?
Svar
15
· Visningar
5 648
Senast: mirjada
·
Hästvård Jag har hästarna på lösdrift för första vintern och är jätte nöjd med det även hästarna tycker att det är toppen. Men som med allt annat...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: HEXE
·
S
Foder & Strö Brukar ni ge annorlunda innan ni t.ex ska åka på flerdagarstävling, och hästen skall stå inne i tre dagar + ett miljöbyte? Sen, hur...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: suisyola
·
B
Hästvård Har en shettis som vi kör o ridertränar för start i ponnytrav, och så har vi tänkt visa henne på utställning i sommar också. Ska vi...
Svar
3
· Visningar
689
J
Hästvård Barnens shettis är sjuk. Det började med att jag märkte att han ömmade när han gick i hagen i lördags. Hagen ser ut som ett fruset...
2
Svar
35
· Visningar
2 979
Senast: javill
·
E
Hästvård han står ofta och kliar med rumpan och och hans svans har blivit helt tunn och förstörd :( Någon som känner igen detta? vad kan det...
Svar
16
· Visningar
1 828
Senast: Estelle
·
T
Foder & Strö Vilket foder innehåller mycket äggvita? Jag har en unghäst som runt 2,5 års ålder fick genomgående hasledsgallor. Dom kollades med både...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Tasja
·
P
Foder & Strö hur mycket hö tror ni att ett 8-9 månaders föl (vuxen vikt 500kg) som har fri tillgång dygnet runt äter?
Svar
1
· Visningar
585
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Som sagt vet ju alla att dammigt hö inte är bra för hästar. I vårt stall så får v hö av bonden de ingåri stallhyran å en dag när dom...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: StallFlickan
·
Hästvård Jag har häst i ett stort stall med både ridskola och tävlande privathästar. Flera av de i stallet (inklusive ridskolepersonal) använder...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: susanne
·
J
Foder & Strö Jag har fått höra att "jäst-mögel" i hösilaget är ok. Här om dagen råkade jag se att det stod något annat om ensilage/hösilage, att även...
2
Svar
25
· Visningar
2 690
Hästvård Vad är det egentligen för skillnad på hästmassörer, equiterapeuter, kiropraktorer och equiatriker? När bör man ta ut dem och var...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: aiquen
·
G
Foder & Strö vad är skillnaden mellan lucernpellets o hackadlucern? bruntebilen kom imorse o den här gången hade jag beställt en hack. för pelletsen...
Svar
10
· Visningar
753
Senast: GoddessOfLove
·
S
Hästvård Jeg har en skeiv (sned) hest, sannsynligvis i rygg/hofte/bekken ettersom alle saler ligger skeivt (inte rakt) på han. Derfor har han...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp