Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård har en 22årig valack som mst står still när han är ute i hagen,blir ju väldigt stel nu när det är kallt.hur skulle ni göra,bara linda...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Centaur
·
S
Hästvård smittar mugg..? :banana:
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Yrja
·
H
Hästvård Hur stor måste en sommarhage vara? Är sällskap ett måste? nån som kan vara snäll och svara! :D
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Tilda_m
·
Foder & Strö Min häst sorterar ut sina mineraler (grusmineraler) Jag fick hjälp med foderstaten och då rekomenderades hippo avel. Men hur ska jag få...
2
Svar
29
· Visningar
2 600
Senast: Macken22
·
J
Foder & Strö Har satt upp en liten krubba till hästarna som jag lagt i mineraler i. Tänkte att pållarna själva kanske skulle kunna äta lite extra...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: Magdalena
·
Q
Foder & Strö varför får vissa hästar korn istället för havre??
Svar
17
· Visningar
1 257
Senast: henrik
·
S
Hästvård det verkar då helt omöjligt, för så snart man strör på i hästarnas utebox så tycks de säga "Wow, en toalett under tak, tack så hemskt...
Svar
12
· Visningar
1 530
Senast: ninahaak
·
D
Foder & Strö Kornkross ska väl hålla ca 2-3 veckor (på vintern iallafall), vad jag förstått. Vad "händer" när det blir gammalt, dvs om man har det 4...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: daysi
·
N
Hästvård Hej. Är det nån som har någon erfarenhet av dessa eller liknande? Är det lika bra (bättre?) att rida med såna som med vanliga skor...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Nitra
·
S
Hästvård Finns det olika storlekar på broddarna och broddhålen om man har en "vanlig" sko till en ridhäst? Kan inte mycket om broddar,även om...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: sassabrassa
·
S
Hästvård Hönsmamman framme igen. Pållan har tydligen hostat i början av ridpassen de senaste dagarna. Igår dock lite mer. Lät dock mest som en...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: CallMeAce
·
V
Hästvård När är det för sent?
Svar
11
· Visningar
1 874
Senast: Korven
·
P
Hästvård Har tvá hästar som stár i öppna boxar nattetid. Nu börjar jag bli lite orolig för nyársafton och raketer.... Jag kan stänga över luckan...
2
Svar
20
· Visningar
1 513
Senast: Pirayan
·
R
Foder & Strö Sitter här o försöker räkna ut herrens foderstat. (Tror inte riktigt nattens beräkningar blev rätt.) När jag nu försöker gå in på Ninas...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Ryttarsmurfen
·
M
Hästvård Min tvååring har skadat sig i hagen och fått ett skärsår som en reva på frambenet. Såret är ca 2cm brett, ca 5cm långt och sitter mitt...
Svar
13
· Visningar
2 564
Senast: palle
·
Hästvård Det är en häst i stallet som jag upplever dricker dåligt med vatten. I morse hade hon knappt rört sin hink med vatten från i går kväll...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: suisyola
·
C
Foder & Strö Ska sätta igång unghästen efter vintervila i februari, och har då fått tipset att ge E-vitamin för att hjälpa till med muskelbygget. Hur...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Calle
·
L
Hästvård Min häst är benägen att snubbla på frambenen, vilket är något otrevligt. Det är en gammal travare och han har lite besvär med att lyfta...
2
Svar
21
· Visningar
2 414
Senast: lenlass
·
T
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min pålla: 0,5 kg Krafft Müsli 0,5 kg Hippo Müsli 6 dl betfor (orka räkna om till kg..? :D) ev ett par hekto Groov...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Magdalena
·
Hästvård För snart 3 veckor sedan skadade sig min häst då hon fastande i en löst hängande hag-tråd när vi var ute och red. Hon sparkade sig då...
Svar
1
· Visningar
1 211
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp