Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hästen fäller. Inte jättemycket, men det är fel årstid för det. Vad kan detta bero på? Brist av något slag? Jag ger henne 5 kg hö, 3,2...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Francess
·
Foder & Strö Jag har ett föl och ett sto o skettis. Stot har under de åren jag ägt henne ätit kross havre. Nu har jag flyttat hem henne med fölet...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Jag har 2 hästar (av 3) som jag sett äta av sin egen avföring. Mestadels av det som är fruset i hagen. Är det en fix-ide´ eller kan de...
Svar
13
· Visningar
1 067
Senast: Kockan
·
G
Hästvård Ja, det gäller att vara ute i tid. Har tänkt prova medlet Ökozon (som jag blivit rekomenderad) i sommar till min isläning. Ni som har...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Sveipur
·
D
Hästvård När jag köpte min 2,5 åriga valack (i sommras) hade han ett litet överben på vänster bakben, insidan, högt upp på skenan. Han hade det...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: ElisabetBentmar
·
B
Foder & Strö Under vilken kategori ska jag placera min fråga om hästutställning?
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Inelin
·
T
Hästvård tips om för o nackdelar med olika "tofflor" till hästarna??? länkar till svenska återföräljare? :confused:
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Sunnan
·
A
Hästvård Kompisen tog ut distriksveterinär till stallet igår för vacc. När vet kom fram till vår gård så ringer människan från bilen och frågar...
Svar
1
· Visningar
1 045
Foder & Strö Jag har ca 75 kg lusern hackat strå liggandes och den nya hästen vägrar att äta det! Pelletrerad lusern som ej är uppblött är ok men om...
2
Svar
21
· Visningar
1 407
Senast: Centaur
·
S
Foder & Strö Hej ni som fodrar med ensilage här kommer lite frågor. Hur många dagar låter ni en öppnad bal stå? er ni även lite hö eller enbart...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Uppdatering \" kräsna arabstoet\" del??? Här följer fortsättningen på vårt FD foderdilemma, med 5-åriga arabtoet som var anorektiker...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Arabis
·
Hästvård Hmm jag hittade P´s provsvar ang Erlichios i somras och fattar fortfarande inte. Hon hade 1:160, är det positivt eller inte? Vi har...
Svar
3
· Visningar
829
H
Hästvård Hoppas någon kan hjälpa mig! Vad står T-märkt för? Och vad får denna häst göra och inte göra? :confused:
Svar
6
· Visningar
819
Senast: ako
·
Foder & Strö Magdalena eller Nina se hit. har precis fått hem en ny unghäst. Vad ska 1åringar resp 2 åringar ha för värden?????
Svar
11
· Visningar
873
Senast: Francess
·
Foder & Strö En sak som jag undrar mycket över, jag har noterat att man börjat använda mycket krossat foder numera. Varför gör man det, är det bättre...
2
Svar
33
· Visningar
2 291
Foder & Strö Har en häst som nu får hö, lite betfor, kli och linfrö. Det ska hon få i två dagra till, sedan så kan vi sakta börja vänja henne vid...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: ZannaZ
·
B
Foder & Strö Hur fördelar ni kraftfodret mellan morgon och kväll? Får de lika mycket då eller hur gör ni? Jag ger just nu lika mycket morgon och...
Svar
17
· Visningar
1 260
M
Hästvård Jag funderar på om jag borde låta en veterinär (klinik) göra en hälsokontroll av en av mina hästar. Hon är ung (5 år) och har tävlat i...
Svar
16
· Visningar
1 408
Senast: _Tazty_
·
Hästvård Vad kan man göra när man har börjat finna tecken på strålröta i hoven?
Svar
4
· Visningar
866
Senast: must
·
J
Hästvård Fick höra av en person att arnika fungerar mot inflammationer. Har aldrig hört detta, så jag måste fråga någon (er) om det stämmer eller...
Svar
16
· Visningar
18 784
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp