Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Hur gör man? Vad kostar det osv? Finns det kanske nån sida man kan kika på :confused:
Svar
1
· Visningar
761
Senast: aiquen
·
Hästvård hejjo min häst har antagligen fått mugg som blivit till krustor. benet har nu svullnat, upp till hasen ungefär, men han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Min häst har fått diagnosen ringkota på frambenen. Veterinären sa att det går bra att "promenadrida". Men ska jag verkligen rida på en...
Svar
3
· Visningar
2 566
Senast: Bambe
·
R
Hästvård Jag har en foderhäst som tvekar att göra något om han ser med höger öga.. Han älskar att hoppa men han tvekar när han bara fått se...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: mizz_perfect
·
B
Foder & Strö Om jag häller kokande vatten över hel havre, hur länge kan den stå innan den blir dålig om den står svalt? Tas näringen lättare upp...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: **BORTTAGEN**
·
E
Foder & Strö På våren och försommaren så blir hästarnas bajs ljusare och gul grönare är vad det är annars. Vad beror det på?
Svar
11
· Visningar
3 276
Senast: Corax
·
F
Hästvård Min häst har fått den första sprutan och väntar på den 2:a, min fråga är om vaccinationen är tillräckligt "full" efter den andra sprutan...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Frida
·
F
Hästvård Jag behöver lite tips på hur man får en skäck riktigt vit och fin? Har ett shettis sto, svartskäck som jag hade tänkt åka på lite...
Svar
14
· Visningar
2 406
Senast: Darbhanga
·
M
Foder & Strö är det någon som har en adress till en bra sida om hur man räknar ut vad ens ponny ska ha för fodderstat ?
Svar
9
· Visningar
903
Senast: moonlightgarden
·
H
Hästvård Fullblodet halkade rejält med bakkärran igår eftermiddag. Direkt efter kunde jag inte känna någon orenhet. Senare på kvällen när jag...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: Hysterisk
·
A
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst salt i sin mat! Måste man köpa på tex granngården eller är saltet som finns i matbutikerna det samma? Tänkte...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: CosmicQueen
·
J
Hästvård Det här tycks vara en onödig fråga för man tycker att veterinärer bör ha koll på det själva, har aldrig haft några problem tidigare. Min...
Svar
11
· Visningar
3 241
Senast: Jutka
·
S
Hästvård Pärlan ska ridas in och jag funderar nu över en sak. Hur vet jag att hon orkar mig :confused: :eek: :confused: Hon har ganska grov...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Gumman
·
W
Foder & Strö Kallar det nya för de har ju ändrat på storleken på bitarna!! grrrr varför har de ändrat på bitarna?! Någon som vet? Självklart vägrar...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Philomena
·
B
Foder & Strö Min häst har varit lite lös i magen till och från under någon månad nu. Förmodligen är det inget allvarligt eftersom det inte är...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: Philomena
·
J
Hästvård Har ett shetlandsto som jag köpte då hon var 8. Hade då gått barfota i hela sitt liv och hade fruktansvärt dåliga fötter. Framhovarna...
Svar
7
· Visningar
962
E
Hästvård Vilken är den farligaste blomman eller blommorna för en häst? :confused:
Svar
4
· Visningar
916
Senast: amkm
·
Foder & Strö Nu har vi fodrat med hösilage i ca 2 månader o nu har de först problemen börjat komma. Ett flertal hästar har diarrer o är lösa i magen...
Svar
4
· Visningar
2 283
Senast: Penny_Lane
·
G
Foder & Strö Till den vanliga sorten så tar jag en liter betfor och tre liter vatten, men nu ska vi ha pellets istället.... Är det någon annan som...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: oidipus
·
Foder & Strö Hej alla bukes foderkunniga! Nu har lite funderingar över protein igen. Tidigare skrev jag en tråd där jag undrade om jag skulle ge mer...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp