Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hur gör man för att få ett hållbart och bra resultat? Hur ska den sedan skötas? Hur länge kan bädden ligga innan man byter ut hela? Har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Tuki
·
C
Foder & Strö Har nu läst några intressanta inlägg om att använda vanlig bakjäst istället för den dyrare foderjästen och få ett likvärdigt resultat...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Francess
·
T
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är så att en äldre (läs gammal)häst har större protinbhov än en vuxen eller medelålders häst? :confused: Ofta...
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: Tuki
·
Foder & Strö Är det någon idé att analysera höet om hästarna har fri tillgång? Analysen ger ju värdena, men det är ju helt omöjligt att veta exakt...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Morran
·
Foder & Strö Finns det tillfällen när färdigfoder blir billigare? De flesta sorter är ju ganska dyra, men det är ju mineralfoder med, och om då...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Bubbla
·
Hästvård Hade distriktsveterinären ute idag som skulle kolla på min andra ponnys mage. För ca 1 vecka sedan kom det upp en liten knöl nedanför...
Svar
7
· Visningar
1 660
Senast: HannaZ
·
L
Hästvård Har grundat min pålle nu, hon har fått två sprutor för influensan och stelkrampen (equip FT) varav den senaste 9/5 alltså i Maj. men när...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: Bellapops
·
M
Hästvård Jag undrar hur alla ni på forumet har det med täcken inne och ute, vår stallägare som också släpper ut vägrar att sätta på täcken...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 271
Senast: Kenaz
·
Hästvård Min häst fick en lätt vrickning i ena kotleden för tre veckor sedan. Jag tolkar att den var lätt eftersom hästen inte var synligt halt...
Svar
1
· Visningar
2 495
Senast: joaa
·
T
Hästvård jag är så trött på denna skada nu så jag vet inte vad jag ska göra.min häst fick diagnosen att han var halt på höger framknä i...
Svar
18
· Visningar
1 668
Senast: Tess82
·
Foder & Strö Vore toppen om nån kunde kolla om det är ytterligare något som jag skulle tänka på... Höet har följande värden per kg foder: 8,2 MJ 61...
2
Svar
24
· Visningar
1 844
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Läste på Dynavenas hemsida att deras foder innehåller johannesbröd och att det skulle verka lugnande på nervsystemet. Är inte...
Svar
2
· Visningar
1 642
Senast: ylvalill
·
O
Hästvård När jag skall krafta framhovarna drar han till sig höger framben regält varje gång. Framåt så att jag knappt kan hålla det kvar. Detta...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: mizzcat
·
Foder & Strö fodrar med krossad korn o havre nu + betfor, vit o mineral. men det krossade blir väldigt lätt damigt och närings-hållbarheten är inte...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Bucus
·
Hästvård Förra onsdagen (24/9) blev min pålla sprutad med tuppkam och kortison i hovled och kotled pga ledinflammationer. Det var andra omgången...
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: CosmicQueen
·
A
Hästvård I söndags kväll galopperade hästen emot mig i hagen. På måndag morgon kunde hon knappt stå, så ont hade hon i ena frambenet. Ringde vet...
Svar
9
· Visningar
5 384
Senast: HannaZ
·
B
Foder & Strö Om man skippar alla innehållsvärden och BARA går på utseendet hur ser DITT hö ut?? Mitt är finstråit(bra till gammal häst) och det är...
Svar
13
· Visningar
2 667
Senast: **BORTTAGEN**
·
X
Hästvård Vår ena häst hade igår ett överben på insidan av ena skenbenet på ett framben. Hon är en otroligt känslig dam och blir halt för minsta...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: anhe
·
M
Hästvård En av hästarna jag har hand om några dar har ett stort sår på ena benet. Ett V är uppskuret på baksidan av carpus (framknät) och skinnet...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Tänkte linda svansen på pållan till helgen när hon ska åka transport en längre bit. Jag har inget riktigt svansskydd. Använder man en...
Svar
13
· Visningar
1 380
Senast: MaLu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp