Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst hade när jag köpte honom vad som såg ut som märken efter ett hästbett på halsen just under mankammen. Jag tänkte att det...
Svar
3
· Visningar
1 193
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Jag undrar jag om inte den vita herren faktiskt är BRA! Dvs att ledsprutning nummer två gett resultat. Nu ska man inte dra förhastade...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: majja22
·
B
Foder & Strö Varför ger man hästar jäst?
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: Heero
·
Foder & Strö Är det någon som vet något muslifoder som har ungefär samma näringsvärden som Krafft Rehab har? Krafft Rehab är ett konvalecentfoder...
Svar
14
· Visningar
1 364
Senast: artemis
·
B
Hästvård Är det någon särskild nackdel med att ha en gammal häst på lösdrift? :confused: Jag tänkte på leder och så... de rör sig ju mer än i...
Svar
4
· Visningar
1 928
Senast: Millis22
·
G
Hästvård \"fjällar\" päls från benet? Pållan har fått något mysko på ena bakbenet. På hasspetsen "fjällar" hon lite päls. Ungefär som det kan se...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: Milosari
·
T
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga. den handlar inte om min häst utan jag ställer den endast av ren nyfikenhet: säga att det finns en fet häst som är...
Svar
18
· Visningar
2 454
Senast: Jessica
·
M
Foder & Strö Torrsub. 84% smrp 39 g/kg mj 7.4 mj/kg ca3.1 g/kg P 1.6 g/kg mg 1.2 g/kg K 13.0 g/kg Använder i övrigt hippo basic, lite pelletsbetfor...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: merman
·
Foder & Strö vad tyckte nu om det iså fall?? Hjälpte det?
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö Nu ska ni få något att fundera på. På foderforumet på tyska www.pferd-aktuell.de skriver användare ofta att de måste fodra...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: Nina83
·
Hästvård Ponnyn är helt friskförklarad :D De svullna benen ska jag linda med alsolomslag (svullnaden gick ner när vi linlöpte idag)och jag...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård min häst bara ÄLSKAR å rulla sig speciellt i den lerigaste delen av hagen :crazy: så nu varje gång jag ryktar henne så känns det helt...
Svar
12
· Visningar
1 415
Senast: **BORTTAGEN**
·
O
Hästvård Vad ligger hästens kroppstemperatur på?! Normalt sett...är det en grad högre än vi människor (dvs 37.5-38.5)?! Kan det variera från häst...
Svar
9
· Visningar
15 903
Senast: Pisan
·
M
Foder & Strö I blivande stallet blir det bara utfodring två gånger om dagen :( Jag har inte möjlighet att alltid kunna ge en extra gång. Det bli...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: Hawaii
·
Hästvård Min häst är otroligt kittlig och blir ganska sur när jag borstar. Han vispar med svansen och trampar runt, speciellt på höger sida. Nu...
Svar
11
· Visningar
3 651
Senast: kopparberg
·
B
Foder & Strö Ni med araber, hur mkt hö ger ni till era hästar? Jag har räknat med 7kg till mina två, för att få med lite krafftfoder. Är 7kg rätt...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård Har en häst som fått feber 2 ggr den här veckan. Förmodligen har han blivit kall om njurarna. Han har kissat mycket och har feber på...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: blackie
·
J
Hästvård Det är hysteri kring min hästs man för tillfället. Alla säger att det är löss och jag tror att det är damm eller mjäll. Hur vet man vad...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Moniq
·
M
Hästvård Hur gör man för att få ett hållbart och bra resultat? Hur ska den sedan skötas? Hur länge kan bädden ligga innan man byter ut hela? Har...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Tuki
·
C
Foder & Strö Har nu läst några intressanta inlägg om att använda vanlig bakjäst istället för den dyrare foderjästen och få ett likvärdigt resultat...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp