Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har varit iväg med min lilla pålla till klinik och gjort en utredning, sökte för att hon ofta snubblar, sist var det riktigt nära att gå...
Svar
4
· Visningar
2 863
Hästvård I går ringde min hästskötare och berättade att hästens ena öga var helt igensvällt. Han var dock vid mycket gott humör, åt, hade ingen...
Svar
1
· Visningar
1 416
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Denna tråd ska väl ligga mellan hästvård och foder antar jag .... Har bytt stall för ett tag sen. Första veckan var det en tjej som...
2
Svar
22
· Visningar
21 982
Senast: Gulig
·
J
Hästvård Detta fick jag helt oväntat höra från min hovis idag: "har han haft några skador ni vet om?", "varför jag frågar är för att det är...
Svar
1
· Visningar
2 243
Hästvård En kompis häst fick fång för någon vecka sedan :(, detta satte igång lite funderingar i min skalle :confused:.... D sägs juh, en gång...
Svar
6
· Visningar
1 600
Senast: Haukur
·
T
Hästvård hur ofta avmaskar ni era unghästar??min gamling avmaskar jag 3 ggr/år.men unghästar har jag hört att det är annat med?! /Tess :bump:
Svar
1
· Visningar
756
B
Hästvård Jo jag har en hbl/vbl korsning på 6 månader nu. När han tuggar så knäpper det i käken. Ett knäpp vid varje tugg liksom :crazy:. Någon...
Svar
1
· Visningar
2 566
Senast: absolut
·
J
Hästvård Min häst har fått ett sår alldeles neranför en tand, det är inte så stort eller djupt, men hur ska jag göra? Tvätta med koksalt...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: josse_horses16
·
S
Foder & Strö Har en häst i stallet (nykommling)som förbrukar mycket salt. På 3veckor har halva slickesten gått åt. Det går åt mycket vatten son ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 508
Senast: Daydream
·
Hästvård Jag börjar bli desperat. De har ju uppenbarligen glömt skicka med regntålighetsgenen med fölis. Hon fryser något fruktansvärt såfort...
Svar
12
· Visningar
1 533
M
Hästvård Kollade vaccinationsintyget nu, hon skulle vaccineras den 16 september! Och jag var säker på att det var i oktober. :crazy: Nån som vet...
Svar
7
· Visningar
2 501
Foder & Strö Åh, en häst i stallet har dött idag. Hon var på tävling igår och fick plötsligt kramper. Åkte till strömsholm och där trodde de att hon...
Svar
15
· Visningar
4 481
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Kele har uppenbarligen fått ett totalfnatt. Antagligen har hon fått för sig att täcket är superfarligt igen eller något *sucka* Jag...
Svar
13
· Visningar
2 127
A
Foder & Strö har en överviktig islandshäst som jag vill få smalare vad är bäst av ponny el grund av märket krafft??
2
Svar
24
· Visningar
1 985
Senast: Nina83
·
B
Hästvård Är redan nervös över vad de ska säga. När jag ringde och pratade med vet. sa han att det var ju inte bra att Gawel inte hade blivit...
2
Svar
24
· Visningar
1 896
K
Hästvård Hej hallå! Jag var på volten och red i går då min häst börjar flåsa....Hon går jätte samlat å fint (bättre än på länge!) och jobbar bra...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: KHARISHNA
·
O
Hästvård Min häst skummar massor, och han tuggar tyvärr på betet för mycket. Han drar upp det med tungan och biter i det. Hade ett gummibett ett...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Blanche
·
B
Hästvård Hej alla ni som har krubb-bitar hästar. Hur gör ni? Jag har inte problem med min häst, han går utan rem och har en speciell påle i hagen...
Svar
3
· Visningar
3 145
Senast: Moppe
·
K
Foder & Strö Jag har försökt förklara skillnaden mellan halm och hö, men inte kommit fram till en enkel och kort förklaring. Kan någon hjlälpa till...
Svar
5
· Visningar
7 921
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Min häst vill inte resa sig upp på morgonen. Han är utlånad på foder, men jag kommer att hämta hem honom nu i dagarna på grund av...
Svar
19
· Visningar
2 132
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp