Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hej, Om det är ringorm på ridskolan, hur ska jag då se till att det inte sprids till mitt andra stall? Alla kläder är tvättade, men hur...
Svar
12
· Visningar
1 204
Senast: Kiddo
·
B
Hästvård Hade ute tandis och kollade igenom grabbarnas tänder för bara några veckor sedan, han kontrollerade att allt stod rätt till och raspade...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: BJÖRKIS
·
P
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra. Har nu flyttat till nytt hus och fátt mitt eget stall. Allt är bra förutom att jag inte vet vad jag...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Pirayan
·
L
Hästvård Det är dags för koll av tänderna på min häst. Är det någon som kan rekommendera någon bra hästtandläkare i Stockholmsområdet...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: absolut
·
S
Hästvård Efter att jag varit bortrest en vecka och kom hem hade hästen små skorpor på 2 av sina 3 vita ben, på kotorna - inget alls i karlederna...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Millz
·
Hästvård Ni som vet mycket om det snälla skriv..... Jag behöver veta hur lång tid det tar innan symtomen kommer och vad det beror på. Jag har...
Svar
8
· Visningar
2 098
Senast: Qodrofenia
·
K
Foder & Strö behöver bara skriva av mej jag är verkligen jätte dålig på foder försöker verkligen sätta mej in i det men det är svårt! Jag är så...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: Alexandra_W
·
T
Foder & Strö Kan det vara möjligt att en vbl (18 år, svårfödd, går endast lätt arbete) behöver ca 65 MJ?
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Tuki
·
B
Foder & Strö Ghaaa nu e jag sur :mad: Stallägaren gör alltid analys till oss på hösilaget(höet gör vi själv)och nu när vi ska börja med hösilaget så...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Bucus
·
Hästvård \"Torra\" ben? Hej Jag upptäckte igår att mitt varmblod har blivit väldigt "torr" på båda frambenen. Det går liksom in väldigt mycket...
Svar
8
· Visningar
2 281
Senast: Joyride
·
Hästvård Min valack kan liksom snubbla till med bakdelen ibland. Det känns som han liksom tappar ett ben efter sig. Det händer kanske en-två ggr...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö Mitt föl är nu 3 månader och jag ska sänka Mj och smbrp. Har i mitt SLU-häfte räknat ut att Mj behovet ska sänkas till 70 % fram till...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Magdalena
·
T
Foder & Strö jag funderar på att köpa en ettåring,och undrar på ett ungefär vad man ger för foder till sin lilla pojke?alltså hur mycket hö,ska han...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö Jag har precis fått min analys på mitt nyinköpta hösilage och värdena är över all förväntan! 89 g SmRP/kg foder!!! :eek: :D :banana...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Magdalena
·
Hästvård ...vad innebär det? Kan någon ordagrant förklara det för mig. Hittar ingen bra bild i mina böcker. Tack på förhand!
Svar
13
· Visningar
9 500
Senast: Gulig
·
Hästvård Min häst har vätska i knäna, ej ledgångsgalla. Har kollat allt med vet (allt är okej, inget som påverkar), men vet ej vad jag ska göra...
Svar
1
· Visningar
1 146
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Mitt lilla "renoveringsobjekt" kom till stallet i våras och var ett riktigt praktexemplar på häst som fått mycket hö men med på tok för...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: jemeni
·
T
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan lusern och lusernpellets? I programmet optignägg står det i en av rutorna lucern, menar de då...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Nina83
·
T
Foder & Strö Har precis fått hem min höanalys. Resultatet är ävl inte så där jättebra. Kan någon mer erfaren person säga om detta är mycket eller...
Svar
10
· Visningar
1 384
Senast: Tuki
·
C
Foder & Strö Någon som ger det till sin häst? Hur mycket ger ni/dag och vart köper ni det ifrån?
Svar
9
· Visningar
1 256
Senast: Nightrider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp