Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Vilket avmaskningsintervall är det för Cydectin. Har för mig att det var 14 veckor, men nu hittar jag inte anvisningen om intervall...
Svar
2
· Visningar
1 738
Hästvård Veterinär på måndag, igen. Maltes privata delar börjar kosta mig rätt mycket pengar :crazy: Det är infekterat i skapet, svullet men...
2
Svar
26
· Visningar
4 476
Senast: nilema
·
Foder & Strö Jag är lite nyfiken på folks syn på mineraler. :) Hur resonerar ni? När tycker ni man ska ge mineraler? När tycker ni man inte ska ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Senast: Etienne
·
Hästvård har en ponny som lider nått så grym på sommaren pågrund av eksem (knott å insekter, antagligen)...har ett riktigt eksem täcke te henne å...
2
Svar
26
· Visningar
3 992
Senast: Boj
·
J
Foder & Strö är det någon som ger sin häst det? Jag har länge funderat på varför det inte är vanligare att ge det till hästarna, eftersom vi...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: julia_v
·
B
Foder & Strö Vore lite kul att höra vad eran häst har för foderstat. Vad är det för häst, hur stor är den, hur mkt arbetas den osv? Om ni har...
2
Svar
31
· Visningar
2 776
Senast: yez
·
Hästvård Har igenom åren förundrats över hur lite strö en del har till sina hästar i deras boxar och spiltor!Så nu undrar jag hur mycket strö har...
2
Svar
28
· Visningar
3 187
V
Hästvård Min hästs sydda sår var jättefint, ändå tills för tre dagar sedan då det var varigt, bubbligt, sprucket och svullet när jag kom ner till...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: cararv
·
B
Foder & Strö Imorgon kommer pållarna hem från betet, jag ska fodra med HorseHage och undrar hur fort jag kan börja ge dem full giva av stråfoder. Är...
Svar
5
· Visningar
1 437
Senast: BJÖRKIS
·
E
Hästvård Vet någon vem man kan ringa till om min häst blir utdömd och jag måste avliva honom. Jag ska ta dit distriktsveterinären för själva...
Svar
7
· Visningar
1 418
Senast: elinda
·
Foder & Strö Det pratas ju en hel del om att man måste stödfodra mot slutet av sommaren för att gräset blir näringsfattigt (framförallt...
Svar
10
· Visningar
2 086
Senast: psychogrrl
·
T
Hästvård vet inte riktig om denna tråd ska ligga här, men jag chansar.. Det är så här, min polles ben har stooora sår på alla fyra benen... Vi...
Svar
17
· Visningar
3 292
E
Hästvård Min nordis har väldigt dåliga hovar och har alltid haft det,under tiden vi har haft henne iaf. Det tar inte lång tid efter att hon är...
2
Svar
23
· Visningar
3 189
Senast: Sunnan
·
Y
Hästvård Läste en tråd på "Hund" om IQ test för hundar och jag började fundera om det finns något liknande för hästar! För visst måste det vara...
Svar
7
· Visningar
5 224
Senast: **BORTTAGEN**
·
E
Hästvård Kan någon visa mig en bild på en hov med korrekt hovvinkel? Jag vill gärna se hur det "ska" se ut. Jag skulle också vilja se bilder på...
Svar
2
· Visningar
3 178
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har hört att man ska akta sig för grönt i halmen. Vad är det som är farligt egentligen? Jag har något som ser ut som hö i halmen.
Svar
4
· Visningar
1 623
Senast: Gammeln
·
B
Hästvård Min kuse har opererats för han hade broskskada i knäet bak. Brosk i leden samt skadat ledbrosk som de skrapat bort. Inflammation samt...
Svar
5
· Visningar
7 741
Senast: space_cowgirl
·
Foder & Strö Har läst att det inte är bra att fodra med enbart korn som kraftfoder. Och då undrar jag om man ger fibergi också om man kan ge korn tex...
Svar
4
· Visningar
1 547
Senast: KungTulle
·
Q
Foder & Strö jaha..all denna eviga debatt om foder och vad som är bra och inte! har ju för ett tag sen kommit fram att havre tydligen är JÄTTE dåligt...
Svar
14
· Visningar
2 225
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Jag har den i mina foderböcker men skulle behöva dem nu. Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
3 758
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp