Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ska flytta min arab kille i helgen till ett nytt stall.nu funderar jag på om jag ska stalla in honom eller inte.Han är väldigt frusen...
Svar
1
· Visningar
1 214
Senast: ankans
·
N
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av hö i rundbalar kontra hö i småbalar? Är i valet och kvalet vilket jag ska köpa och vill veta lite om...
2
Svar
29
· Visningar
7 424
Senast: tgd
·
S
Hästvård Jag hoppade igår och det gick kanonbra. Men så till min fasa efter lektionen när jag borsta av honom så kände jag två svullnader precis...
Svar
6
· Visningar
1 905
Senast: kopparberg
·
T
Foder & Strö Har suttit och letat på gamla trådar men inte hittat detta. Vi har fortfarande gott om bete i sommarhagen, är det fortfarande så mycket...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: majola
·
F
Hästvård Bara lite nyfiken vad det är för något och vad den är bra för!? Vi hade en (privatägd) ridskolehäst som fick det i våras, men jag tog...
Svar
2
· Visningar
2 018
B
Hästvård måste de ha ett termo täcke eller räcker det med ett tex. flecce eller filt täcke?? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 388
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Antar att denna tråden ska vara här... trots att den är lite mer "trav".. :confused: Läste i Trav Ronden att en av sveriges mest...
Svar
9
· Visningar
1 910
R
Foder & Strö Hippo basic e de ett bra foder eller??? COWGIRL RULES... :bump:
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: reykurboy
·
P
Hästvård Hej! Jag undrar om någon är bra på gaffelband. Efter alla år med hästar känns det som om gaffelbandskador är en av de få skador jag...
Svar
2
· Visningar
2 074
Senast: Miagi
·
Hästvård Köpte nyss en arab kille på 17 år.Han hade då lite srickor i hovarna,,,,,,,,skodde om honom.Nu lossnar det små bitar från hans...
Svar
9
· Visningar
2 135
Senast: majja22
·
Foder & Strö Har jag fått tips om att ge Battis (tack - du vet vem du är :D ) - men hur mycket skall man ge??? Snubblade över en tvåkilos hink idag...
Svar
2
· Visningar
1 455
Senast: SaraMara
·
B
Hästvård Jag har en häst som slänger med ena frambenet när han ska trava. Liksom kastar det upp när han ska igång. Är det någon som varit med om...
Svar
5
· Visningar
1 844
Senast: Boj
·
E
Hästvård Kan någon hjälps mig??. Jag undrar om en diskriktsveterinär kan göra en utdömning på en häst??. Tacksam för svar
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: elinda
·
Hästvård Blodprov på njur- och lever tagna som är nu hemma. Vet sa att han hade förhöjda värden på levern. Sedan har jag inte fått ur dom någon...
Svar
12
· Visningar
7 526
Senast: Krims
·
S
Foder & Strö någon som ger det till sin häst? hur tycker ni att det fungerar?
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: _sofie
·
T
Foder & Strö Hur mycket kostar det att köpa torv på ett ungefär?? Jag ska kanske ha en c-ponny i höst, hur mycket brukar man köpa in per gång? Var...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: majja22
·
B
Hästvård Tycker ni att man kan jaktklippa hästen och sedan ha den ute dygnet runt? Med täcke alltså , nu hela september och början av oktober...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: zana
·
Hästvård Ska lägga om slag med jodopax på pållen lymfangit ben nu. Hur länge ska det sitta? Kan man ta några kompresser, dränka in dom med...
Svar
11
· Visningar
6 186
Senast: Gabriol
·
K
Foder & Strö Nån som vet vad årets höpriser landar på i snitt och om det är bra näringsvärden??? Vet att det varierar, men ett hum borde väl gå att...
Svar
7
· Visningar
1 620
Senast: skäcken
·
Hästvård Sådär, det "osprutbara" fölet har fått spruta nummer två.."bara" 18 kvar.. Iaf, sprutade i bringan idag, eller musklerna som går ner...
Svar
7
· Visningar
2 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp