Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Jag har ett 7 årigt halvblods sto som har 1 överben på vadera framben under knät på skenbenets insida som hon har haft i ca 2 år. Dessa...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: Masse
·
A
Hästvård Min häst som är 5 år, havblods valack i träning, har gått i samma hage hela våren och jag har sakta gjort hagen större så han inte ska...
Svar
4
· Visningar
5 818
Senast: Piamaria
·
Foder & Strö Ska beställa foder från en ny leverantör. Vi första kontakten skall man komma med önskemål angående näringsvärden. Men vad är bra...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Masse
·
B
Foder & Strö Har en liten fundering... Hur ska jag få i min shettis foderjästen? Han får just nu inget annat än ett par kg hö. Provade att blanda ut...
Svar
9
· Visningar
1 518
Senast: bennyboyen
·
Hästvård Scenario: Det är vinter och snö. Hästen får middagshö i hagen. Dock finns ej något vatten att tillgå ihagen. Den står alltså utan...
Svar
16
· Visningar
1 244
Senast: Deimion
·
O
Foder & Strö Hej =) Min häst står nu ute dygnet runt men jag funderar på om jag ska ge hon salt i hennes mat ? saltstenen dom har i hagen blir bara...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: sandrafors
·
L
Hästvård Tänkte för en gångs skull vara ute i god tid och inhandla flug/knott/broms medel. Hadde tänkt testa att köpa beckolja, men vart får man... 2
Svar
26
· Visningar
20 983
Senast: Eme_liie
·
Hästvård På benen alltså, några supertips?
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Tror ni att en betesreducerare gör så att hästen inte kan sålla bland det den betar? Har sett att min ponny ställer sig i ratorna och...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hur gör ni när eran häst får en tappsko? Slår ni på en ny eller låter ni hästen gå utan på en hov tills hovlsgaren kan komma? Jag... 2
Svar
28
· Visningar
2 934
Senast: Tooveee
·
Hästvård Hej alla. Skulle behöva hjälp med tankar och erfarenheter kring kolikhästar. Har haft P under i över ett år och haft kolik, större...
Svar
15
· Visningar
2 085
Senast: feel
·
Hästvård Jag kan inte släppa tanken på att köpa denna älskade favorithäst som nu återigen tyvärr är halt. Visste inte riktigt om jag ville lägga... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 191
Senast: Cilla
·
Hästvård Har haft häst i hela mitt liv men bara en rosa skimmelmule i ett år. Förra sommaren smörjde vi först med Helosan solskyddsfaktor 8... 2
Svar
20
· Visningar
3 623
Senast: Bismark
·
S
Hästvård Jag har alltid trott att det bara är att spraya på lite flugspray när man är hos sin häst, tex före ridning och några sprut innan hagen... 2
Svar
26
· Visningar
5 931
Senast: _Aldís_
·
Hästvård Min shettis har haft fång tidigare och står nu inne i boxen i väntan på veterinär imorgon. Han är inte varm i hovarna, går obehindrat...
Svar
16
· Visningar
10 772
Senast: coari
·
B
Hästvård Hej! Vi har ett litet arabsto som haft bekymmer, och nu vet vi vad orsaken är.(Hoppas vi!!!) Finns det någon som har erfarenhet av att...
Svar
10
· Visningar
9 412
Hästvård Har läst en hel del om Slinger/Wobbler nu, och inser att det inte är helt omöjligt att min ena medryttarhäst kanske hade något sådant... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 903
Senast: squarepants
·
Foder & Strö Till hösten kommer min häst att flyttas till nybyggt stall. Som det ser ut nu kommer det vara han en ponny till mina barn typ a eller...
Svar
10
· Visningar
1 534
Senast: Mysaan
·
Hästvård Hej! Jag tänkte börja med att säga att jag väntar på att veterinär ska ringa upp, men jag vill gärna ha lite kött på benen, och hoppas...
Svar
19
· Visningar
2 455
Hästvård Såg en reklam annons om en veterinärklinik som visade på att de nu var först ut med ledpreparatet IRAP II. Eftersom jag sist min häst...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: millan71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31