Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Foder & Strö Jag har aldrig analyserat hö någon gång i hela mitt liv. jag köper hö från en granne här i byn, och höet kommer från flera olika vallar...
Svar
8
· Visningar
2 043
Senast: Zondell
·
Hästvård Dum-i-huvudet-fråga kanske. Men kan hovledsinflammation ge förstärkt digitalpuls och varm hov? Och vad förutom hovböld kan annars ge... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
16 457
Senast: Lydia
·
Hästvård I går när fullblodsherren skulle skos upptäckte vi att han var lite "röd" i lamellranden på ena fram. Hoven är annars kall och ingen...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: fleur
·
Hästvård Hur gör man ett Biopsi "test" vid skapet? Kan vet göra de i stallet eller ska de göras på klinik? Behöver dom lugnande? Nån som vet...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: miamiSwing
·
Hästvård Vad kan det bero på? Den stod verkligen på tå med relativt kraftig böjda framben (åtm för att stå på dem).
Svar
17
· Visningar
2 497
Hästvård Hej. finns det någon som kan komma med några goda råd? Skulle göra vet besiktning på min travare för hon skulle säljas. Enligt vet så...
Svar
10
· Visningar
2 510
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Om ni skulle höfta lite; hur lång tid kan det ta för en häst att utveckla kotledsinflammation båda fram och pålagringar +...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Comatose
·
B
Hästvård Min häst har fått kotleds inflamation så kotlederna på båda benen har svullnat upp, de svullnade upp efter att vi lindat hans ben och... 2
Svar
23
· Visningar
2 568
L
Hästvård Hej! Min 31 år gamla Nordsvensk äter mycket lite. Han är extremt mager. Verkar dock uppskatta det nya gräset, som kommer långsamt här... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 182
Senast: giovanna
·
Hästvård vad anser ni om det? hästen är opererad i ett bakben för 5 veckor sedan då han gått med en väldigt ful griffelbensfraktur en tid som...
Svar
7
· Visningar
2 275
Senast: Nominous
·
L
Hästvård Sto som förlorade sitt nyföddaföl för ca 1 vecka sedan. Ägaren longerar henne 2ggr om dagen. Hon skvätter massor av en nästan...
Svar
2
· Visningar
1 173
C
Hästvård Jag tycker att man läser ganska ofta nu både i tidningar och på nätet om hur folk vanvårdar sina hästar. Vad har hänt? Har folk inte...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Adorno
·
C
Hästvård Jag ser alla dessa islandshästar i full solskyddsmundering (rätta mig om jag har fel) Det är heltäckande dräkter och nät för ansiktet... 2
Svar
30
· Visningar
3 595
Senast: Zony
·
Hästvård Har en travare i stallet som tappar all päls. Han har inte tappat på hela kroppen utan endast där det är tunnast hud. På hela halsen... 2
Svar
20
· Visningar
5 081
Senast: Jossantt
·
Hästvård Jag undar en sak av ren nyfikenhet: vad är det som gör att en isabell/palomino ändrar färg? Dotterns ponny var mörkgul när vi köpte...
Svar
12
· Visningar
2 035
Senast: dobbis
·
I
Hästvård Fick hem min häst i slutet av betessäsongen förra året. Då kändes hon liksom trött och matt... Hon var rätt insektsbiten och jag tänkte...
Svar
8
· Visningar
2 044
S
Hästvård För en vecka sedan (första natten på sommarbete...) lyckades min kille på något sätt fastna i eltråden med h.b. Han måste ha slitit rätt...
Svar
7
· Visningar
1 207
Senast: gulan
·
Hästvård Min häst har blivit svullen på höger bak. Trodde först det var galla. Ser ut som en stor galla och är något hårdare än normal galla. Hon...
Svar
3
· Visningar
1 185
Senast: JustMe
·
Hästvård Idag när jag skulle ta in unghästen för kvällen så tyckte jag hon verkade hängig. Väl inne i stallet står hon och skakar som ett asplöv...
Svar
10
· Visningar
2 272
Senast: Pansi
·
Hästvård En av mina hästar har (eller hade?) ganska jobbig eksem på somrarna. Det är heltäckt och smörja som gäller så fort värmen börjar komma...
Svar
18
· Visningar
1 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka