Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö .....att när man fodrar med ensilage så skall hästen ha tillgång på halm.
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 550
Senast: Inte_Ung
·
R
Foder & Strö Min häst har varit lite lös i magen (inte diarre) och det har luktat lite sött. Iofs har det sett ut som det har varit mycket gräs men...
Svar
4
· Visningar
1 471
Senast: Raeman
·
P
Foder & Strö Hur passar dessa värdena in på mineralfoder till hästar? kalcium 18,5% fosfor 3,6% Ca/p-kvot 5,0 magnesium 9,2% natrium 7% aska 2,3%...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: piggis_83
·
Foder & Strö Har nu fått reda på att ägaren till det stallet där jag har min häst installad ska ge hästarna 2 sorters hö. Dom ska få en sort inne (=...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Gabriol
·
B
Foder & Strö Kan man mäta det i dl :crazy: :confused: Eller måste jag pinna iväg och köpa en våg? Om det går, hur mycket är 100 gram?
Svar
12
· Visningar
1 745
Senast: Jet
·
Foder & Strö När man går in i foderkammaren i vårat stall så är det en djungel av byttor, tunnor och hinkar. Själv har jag ytterst få av dessa. Det...
Svar
9
· Visningar
1 572
Senast: Immaculate
·
Foder & Strö Köpte igår en säck med popcorn till häst. Dessa är saltade och rullade i melass. Tanken är att ge det som godis efter ridning, men...
Svar
9
· Visningar
2 820
Senast: Moniq
·
S
Foder & Strö vilka vitaminer finns det i morrötter????
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Hämtade mitt hösilage igår och det innehåller Ma 1 (någonting) K 13 (någonting) Vad ska kvoten ligga på? Ska man komplettera med Ma ?
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Varför ger man hästar majs? Läste i Kraffts ABC-bok om majs, och där stod nästan inget positivt alls, vad jag kunde få fram iaf... Det...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö Jag ger havrehalm till mina hästar som de äter med förtjusning (plus horsehage, mineraler och kraftfoder) men jag har ingen analys på...
Svar
2
· Visningar
1 232
Senast: pialotta
·
B
Foder & Strö Bonden slog höet idag BEEEE till gud att det inte blir regn=) Såg på vädret nyss å dom lovade bara soooool *Wiii* fast man vet ju aldrig...
Svar
13
· Visningar
1 400
Senast: kopparberg
·
A
Foder & Strö Vart kan man läsa mera om vad respektive mineral har för betydelse/ funktion för hästen? Och, vad har ni att berätta om dessa?!
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: ang
·
Foder & Strö Här inne är det många som hjälper folk med foderstater och talar om att kvoten protein/energi ska vara minst 6 och hänvisar till...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 790
Foder & Strö Nu skriver jag angående att vissa personer här inne påstår att man ALDRIG ska ge en häst en högre protein/energi kvot än 6. De länkar...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Är det något man ska tänka på? Har stått på stort stall förut. Man ska väl inte flytta på balarna för mycket och göra hål på plasten.
Svar
2
· Visningar
952
Senast: fejko
·
Foder & Strö Imorgon kommer jag o få hem höet som jag kommer o ha i vinter till min pålla o nu tänker jag äntligen anstränga mig o göra en...
Svar
2
· Visningar
1 247
J
Foder & Strö Har inför vintern inskaffat 5 rundbalar halm och undrar nu hur jag bäst förvarar det. Balarna är för stora så jag kan inte få upp dem på...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: javill
·
Foder & Strö Läste frukt-tråden här under och blev påmind om något jag hört för länge sedan, att bananer skulle vara lugnande! :banana: Vad i...
Svar
5
· Visningar
1 540
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö ni som är noga med att väga erat hö,, hur gör ni när ni ska transportera era hästar ? drar ni bort det höet från kvällsgivan. Och om de...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp