Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vad gör man åt sådana? min häst har det på ryggen, stora bulor
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: Pegija1
·
N
Foder & Strö Är det någon som vet vad sojamjöl har för Mg innehåll? Undrar även om det finns någon bra sida med magnesiuminnehåll på olika foder...
2
Svar
20
· Visningar
2 153
F
Foder & Strö Vad för slags frukt kan man ge hästen? Något som man bör undvika? Har upptäckt att hästen äter nästan all frukt jag bjuder på. Banan och...
2
Svar
21
· Visningar
13 503
Senast: Zolimita
·
F
Foder & Strö kan man ge per utfodringstillfälle? Minns inte hur mycket man kunde ge innan magsäcken blev "full" Om man ger betfor också, ska vikten...
Svar
5
· Visningar
3 198
Senast: Fakal
·
V
Foder & Strö Vart fasen beställer man de där påsarna som man ska lägga höet i? Har aldrig skickat in på analys själv och inen jag frågar vet. Ringer...
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Darbhanga
·
Foder & Strö En jättebra örtblandning för hormonbesvär och det finns bevis på det! Min häst nämligen, hon rider på alla ston i hagen, året om. Hon...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Innehåller linfrö biotin? Varför ger man det? Vad är att rekomendera till en häst med dåliga hovar?
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö I vårt stall ger vi våra hästar, som går på lösdrift, hösilage i en stor foderhäck. Vi sätter i en bal om gången, så att de har fri...
Svar
3
· Visningar
2 089
Senast: Vaccan
·
Foder & Strö Jag ger inte min valack havre för han är så het. Har gett honom Hipp Basic i stället. I våras när jag stod på ett inackorderingsstall...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: loch
·
B
Foder & Strö Min häst har minskat i vikt ganska ordentligt efter sommaren,har egentligen inte alls varit bullig i sommar.Jag har höjt högivan...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: millaj
·
B
Foder & Strö Vill gärna ha synpunkter på det. För och nackdelar. När jag läser på innehållet så täcker det många områden. Några exempel är att det...
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Hur mycket kostar det på ett ungefär att göra en analys på ensilage?? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Mitt sto på 18 år får idag: 7,5 kg hö (går dessutom i gräshage) 0,5 kg Krafft Grund 1 kg havre 0,75 kg kornkross 2,5 dl pelleterad...
Svar
4
· Visningar
2 387
Senast: strumpan
·
Foder & Strö Jag ska börja med hösilage och veterinären ville att det skulle vara magert pga att hästen är alldeles för fet. Varför blir en del...
Svar
18
· Visningar
1 732
Senast: maggan2
·
R
Foder & Strö Funderar på att börja med Krafft ponny till min shettis hingst...trött på att ha 12.000 saker som ska blandas och mixax (överdriver lite...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: RebeckaKihlberg
·
L
Foder & Strö japps, har många frågor nu när jag ska räkna ut foderstaten till pållan. här kommer dom: Hur räknar jag ut Ca/P kvoten? Vad bör man ha...
Svar
15
· Visningar
1 392
Senast: lill_flesky
·
B
Foder & Strö Hej allihop! Någon som ger sin häst Eggersmann musli Classic Mix? Jag har en C-ponny som jag för tillfället ger Krafft Ponny och...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: Nina83
·
H
Foder & Strö kan man ge för mycket biotin? det är ju biotin i hippoplus tänkte börja ge det men nu får hon ren biotin, vill inte att hon skall få för...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Hur gör man när man stöper korn? Kokar, slår på kokande vatten eller tar varmvatten ur kranen? Hur länge ska det ligga iblöt? Är det...
Svar
2
· Visningar
1 349
Senast: athena
·
Foder & Strö .....att när man fodrar med ensilage så skall hästen ha tillgång på halm.
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 528
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp