Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hej allesamman, Jag fattar ingenting :confused: om mineraler/vitaminer mm. Om inte hö'et är anlyserat så man inte vet värden på det...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Bucus
·
F
Foder & Strö Jag har bytt från helhavre till kornkross och undrar: Skall man väga eller mäta kornkrossen? Det väger ju mindre än helhavre, men det...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: smiling_sun
·
G
Foder & Strö behoven för magnesium, det är ju lite trådar om det nu men jag undrar vad behoven är? Och när jag ändå är igång och skriver så undrar...
Svar
6
· Visningar
2 480
Senast: sissu
·
Foder & Strö ger jag min häst och det är ju så vansinnigt smidigt. Men det har uppståt en diskussion i mitt stall om det ska vara torrt eller blött...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Hej! Jag köper hö/hösilage av en bonde som leverar till mig. Nu har jag börjat fundera på om jag skall skicka på analys. Han säger ts...
Svar
10
· Visningar
1 429
Senast: Bim
·
Foder & Strö Hestekraft har en rekommendation om foderstater. På denna står att man skall komplettera med ex. havre, alltså ca fifty-fifty. Men om...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Lydia
·
B
Foder & Strö Ung hur mkt väger en liter Lucernpellets ?
Svar
18
· Visningar
3 397
Senast: fragvis
·
P
Foder & Strö jag vet tt detta inte är rätt sida för att fråga om foder men, det gäller foder till ett 4 mån föl och det är ju här avelsmännikorna...
Svar
16
· Visningar
1 730
S
Foder & Strö Det är ju ganska inne just nu att ge hästarna örter av alla dess slag, och priserna är ju hutlösa. Finns det någonting man kan plocka...
Svar
14
· Visningar
2 015
Senast: Centaur
·
Foder & Strö \"Föl ska inte äta havre\"..? + BESVIKEN! Mailade Dynavena för att fråga vad de tog för deras foder Mixt, och om de kunde tänka sig...
2
Svar
31
· Visningar
3 821
Senast: martha
·
C
Foder & Strö Ska analysera hösilage och läste i nån tråd att man kunde ta provtussar och stoppa i frysen tills man fått tillräckligt många tussar...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: Cim
·
C
Foder & Strö Undrar om någon har nåt bra tips på foder från dessa leverantörer som inte innehåller havre??? Behöver få upp hullet på hästen lite...
Svar
7
· Visningar
2 918
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö Hur mkt betalar ni för hästens foder? Vad äter den? Hur mkt? osv. Tackar för hjälpen!! kramar AP
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: Sesselja
·
Ö
Foder & Strö Jag är superdålig i matte och undrar om någon kan hjälpa mig att räkna ut energibehovet till min häst. Man tar ju 0,5 x hästens vikt(som...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Mynta2
·
C
Foder & Strö Ska eventuellt skaffa mig ett vbl sto 8 år som inte får äta havre. Anledningen fick jag förklarat var att hennes muskler blev spända...
Svar
2
· Visningar
1 220
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Är det någon som har använt rehalit fodertillskott? Vad har ni för erfarenhet av det bra/dåligt? Tacksam för alla svar. / Elisabeth
Svar
2
· Visningar
944
Senast: Momento
·
Foder & Strö Stallets hösilage har ett ganska högt ts (på analys nu)och jag undrar om det finns några "regler" för hur mycket överskott i vikt man...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: Bucus
·
M
Foder & Strö Finns det någon bra bok om att lära sig mer om foder och foderstater och om hästens näringsbehov?? M vH Mannis
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: fragvis
·
M
Foder & Strö mitt hblsto är tjock, alldeles för tjock! det kan väl inte vara bra för benen att vara så tjock, hon är dessutom lite överbyggd baktill...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Härom dagen, då jag stog och grävde ner det överblivna fodret från i våras i gödselstacken, funderade jag på vad som egentligen händer...
Svar
4
· Visningar
1 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp