Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö hur pass mycket lättare blir det för hästen jämfört med helhavre? Och - när jag ändå frågar; krossat korn, innehåller det lika mycket...
Svar
4
· Visningar
2 241
Senast: ang
·
Foder & Strö Befinner mig i år i den lyckliga sitsen att kanske inte behöva ge kraftfoder alls. Men någon form av mineral/vitaminfoder vill jag ju...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: HannaZ
·
N
Foder & Strö Jaha då har man fått höanalysen på stallägarens hö då. Ingen direkt katastrof, 7,9 MJ och 31 SMRP :( men det behövs en hel del för att...
2
Svar
33
· Visningar
3 866
Senast: Gunther
·
L
Foder & Strö Hej! Min häst har blivit satt i boxvila & nu helt plötsligt måsta man börja tänka på hö & sånt! Någon som vet någon man kan köpa hö av i...
Svar
1
· Visningar
1 490
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Foder & Strö Varje dag gör jag i ordning min hästs morgon betfor, i den lägger jag betfor och B-vitaminer och linfön. Eftersom man ska ha linfrön i...
Svar
3
· Visningar
1 247
Senast: Bucus
·
J
Foder & Strö Jag vill ha tips på bra dammfritt foder för en äldre dam(18) i normalt/lätt arbete, dammallergiker, som samtidigt måste lägga på sig...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: Lejonelle
·
E
Foder & Strö mineralerna. Är de dyra jämfört med Krafft miner-blå? Vart finns det att köpa?
Svar
9
· Visningar
5 900
Senast: Bucus
·
A
Foder & Strö Ska analysera vårat hösilage i år - har aldrig gjort det innan... :smirk: :p Vad brukar ni betala för en analys? Hur gör man? Kanske har...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Hrm, är alltså helt ute o reser när det gäller foder :smirk: Så, kan nån hjälpa mej och reda ut begreppen (i stora drag alltså). Ska...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Gabriol
·
M
Foder & Strö Grusmineraler. Kan någon säga exakt vad en säck kostar? Jättsnällt isf!! :bow:
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: maiden
·
E
Foder & Strö Eftersom stallägarna helst vill ta in så många husvagnar som möjligt för vinterförvaring, så har de frågat om vi kan tänka oss att ha...
Svar
8
· Visningar
1 898
Foder & Strö Jag är lite nyfiken på folks syn på mineraler. :) Hur resonerar ni? När tycker ni man ska ge mineraler? När tycker ni man inte ska ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 264
Senast: Etienne
·
J
Foder & Strö är det någon som ger sin häst det? Jag har länge funderat på varför det inte är vanligare att ge det till hästarna, eftersom vi...
Svar
12
· Visningar
1 308
Senast: julia_v
·
B
Foder & Strö Vore lite kul att höra vad eran häst har för foderstat. Vad är det för häst, hur stor är den, hur mkt arbetas den osv? Om ni har...
2
Svar
31
· Visningar
2 753
Senast: yez
·
B
Foder & Strö Imorgon kommer pållarna hem från betet, jag ska fodra med HorseHage och undrar hur fort jag kan börja ge dem full giva av stråfoder. Är...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Det pratas ju en hel del om att man måste stödfodra mot slutet av sommaren för att gräset blir näringsfattigt (framförallt...
Svar
10
· Visningar
2 081
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Jag har hört att man ska akta sig för grönt i halmen. Vad är det som är farligt egentligen? Jag har något som ser ut som hö i halmen.
Svar
4
· Visningar
1 615
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Har läst att det inte är bra att fodra med enbart korn som kraftfoder. Och då undrar jag om man ger fibergi också om man kan ge korn tex...
Svar
4
· Visningar
1 544
Senast: KungTulle
·
Q
Foder & Strö jaha..all denna eviga debatt om foder och vad som är bra och inte! har ju för ett tag sen kommit fram att havre tydligen är JÄTTE dåligt...
Svar
14
· Visningar
2 213
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Jag har den i mina foderböcker men skulle behöva dem nu. Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
3 750
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp