Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har den i mina foderböcker men skulle behöva dem nu. Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
3 753
Senast: Bucus
·
Y
Foder & Strö Efter att ha blivit rekommenderad att ge min häst linfrö tänkte jag nu testa. Tyvärr har jag inte lyckats få tag i linfrökaka, så jag...
Svar
13
· Visningar
3 455
Senast: Krokodilen
·
J
Foder & Strö Jag behöver hjälp med och tyda näringsinnehållet i Baileys Horse Feeds. Det står i procent. Hur räknar man om till per kilo? EX: 16 %...
Svar
6
· Visningar
1 324
Senast: Bubbla
·
R
Foder & Strö Vi har några hästar som får det. Fick häromdagen höra, att det skulle innehålla något som var farligt att ge :confused:. Visserligen...
Svar
2
· Visningar
1 321
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Vilket är bästa stället för att göra höanalys? Var inne på AnalyCen men fanns inga prisuppgifter där?
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: Nina83
·
E
Foder & Strö Ska börja med lusern nu för att komplettera vårt dåliga hö :( Helst så vill jag ha lusern strå, tror jag det hette, det som är som hö...
Svar
4
· Visningar
1 878
Senast: Eem
·
B
Foder & Strö I morgon ska hästarna börja få mat igen :bow: men då är frågan vad de ska ha? Höt är inte analyserat ännu men ska snart skickas iväg...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: Nina83
·
I
Foder & Strö ingen trevlig syn det kan jag lova. Hade vet ute i helgen då min häst åt för glupskt o det blev stopp i foderstrupen. Fodret som min...
Svar
9
· Visningar
5 689
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Helt otroligt men ännu en gång har bonden jag hyr stallplats av misslyckats med årets hö... Trots att det varit KANONVÄDER här uppe i...
Svar
13
· Visningar
1 729
Senast: amkm
·
Foder & Strö Hur gör man om man fått oanalyserat ensilage, som redan är balat, och man inte har tillgång till en sån där borr? Det handlar om...
Svar
1
· Visningar
1 275
Senast: Mynta2
·
A
Foder & Strö Tidigare år har alltid betet tagit slut i sommarhagen och när man ser att det är på upphällningen blir det naturligt stödfodring med hö...
Svar
4
· Visningar
1 650
Senast: trassel
·
Foder & Strö Vad ger man en sån? Förutom rätt träning... Och vad kan det bero på? Ämnesomsättningen?
Svar
13
· Visningar
2 366
Senast: Chatjaturjan_W
·
Foder & Strö Det här med höstbetet tycker jag är rätt intressent... Enligt taballer och liknande så borde våra beten vara rejält innehållsrika...
Svar
3
· Visningar
2 516
Senast: sissu
·
J
Foder & Strö om en ettåring är tunn så att man ser lite revben när den rör sig,samt framifrån men inte i profil från sidan,dvs inte en mager häst men...
Svar
6
· Visningar
1 396
Senast: Lima1
·
B
Foder & Strö Är det någon som kan dela med sig av sin erfarenhet av MagTarm från Kraft. Är det bra? Min häst är lite försurad i sin tarmflora pga...
Svar
6
· Visningar
2 932
Senast: Ante
·
N
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av hö i rundbalar kontra hö i småbalar? Är i valet och kvalet vilket jag ska köpa och vill veta lite om...
2
Svar
29
· Visningar
7 424
Senast: tgd
·
T
Foder & Strö Har suttit och letat på gamla trådar men inte hittat detta. Vi har fortfarande gott om bete i sommarhagen, är det fortfarande så mycket...
Svar
5
· Visningar
1 472
Senast: majola
·
R
Foder & Strö Hippo basic e de ett bra foder eller??? COWGIRL RULES... :bump:
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: reykurboy
·
Foder & Strö Har jag fått tips om att ge Battis (tack - du vet vem du är :D ) - men hur mycket skall man ge??? Snubblade över en tvåkilos hink idag...
Svar
2
· Visningar
1 455
Senast: SaraMara
·
S
Foder & Strö någon som ger det till sin häst? hur tycker ni att det fungerar?
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: _sofie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp