Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Nån som vet vad årets höpriser landar på i snitt och om det är bra näringsvärden??? Vet att det varierar, men ett hum borde väl gå att...
Svar
7
· Visningar
1 618
Senast: skäcken
·
Foder & Strö Vilket kraftfoder skulle DU helst vilja fodra med, om man bortser helt från närinsmässigheten i samband med foderstaten. Alltså, vilket...
2
Svar
29
· Visningar
2 990
Senast: **BORTTAGEN**
·
V
Foder & Strö Nu blir Veronican orolig här. Det regnar här, inte duggregn men inte ösregn. Ni vet sånt där regn som kan hålla på hela dagar och det...
Svar
1
· Visningar
1 580
Senast: kopparberg
·
S
Foder & Strö Jag har aldrig behövt köpa mitt hö själv förrut så nu undrar jag om detta hö verkligen är okey till mitt nätta halvblod som kräver...
Svar
6
· Visningar
1 522
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Foder & Strö Jag får väl erkänna på än gång att jag är väldig dålig på det här med foderstater... :o Men jag undrar lite över olja: Hur mycket på...
Svar
1
· Visningar
1 751
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Hej alla! Är det så att det är bra/lämpligt/rekommenderat att ge flera olika fodersorter? Det verkar ju rimligt att man på så sätt...
Svar
3
· Visningar
1 406
Senast: TeamTanja
·
S
Foder & Strö Upptäckte idag att det har varit en del småhål på de balar med hösilage som bl a min häst ska utfodras med till vintern. Stallägaren har...
2
Svar
20
· Visningar
4 998
Senast: Sesselja
·
Foder & Strö Har ju tidigare frågat om blötlagt foder här till min häst som nyligen fått hosta. Har just pratat med veterinären som säger att det...
Svar
8
· Visningar
5 181
Senast: alpha
·
M
Foder & Strö Är det någon som har tips på hur man smidigast kan göra en analys på rudbalar när det redan är packat??? Vår bonde står inte för någomn...
Svar
4
· Visningar
2 183
Senast: Mumlan
·
F
Foder & Strö Vilket foder (färdigfoder) använder ni, vad tycker ni om det och vad kostar det per kilo ungefär? Och - var köper ni det?!
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Hur börjar ni ge hö efter betet? Ökar lite per dag, eller allt direkt? Hur mycket näring kan man gissa att det finns i det gräs som...
Svar
6
· Visningar
2 220
Senast: strumpan
·
D
Foder & Strö ..om man som jag har tänk fodra mina hästar med fibergi bas (som jag tycker är ett mycket bra foder)...behöver man då ge några "extra"...
Svar
5
· Visningar
2 082
Senast: Daun
·
L
Foder & Strö Vad är det för slags salt man ska ge som tillskott till en tävlingshäst? Vilken mängd? Var kan man köpa det?
Svar
7
· Visningar
1 421
Senast: Lindi
·
A
Foder & Strö Har koll på att det finns en maxgiva på soja, har för mig att det är ca 100g per 100 kg häst... Men. Är det per dag eller per...
Svar
2
· Visningar
1 305
Senast: ang
·
E
Foder & Strö analysen kom, men ajaj så otrevlig den var. ts: 87% (nackdelar med detta?) per kg foder smbrp: 32 mj: 8,7 ca: 3,7 p: 1,4 vi har två...
Svar
3
· Visningar
1 726
Senast: Lydia
·
D
Foder & Strö Min kompis har en ponny som är seg, har inte tagit blodprov (så segt är det inte). Fick tips att det ev kan vara järnbrist. Om hon...
Svar
3
· Visningar
1 680
Senast: psychogrrl
·
M
Foder & Strö Är det någon som vet vilken mätnoggranhet det är på grovfoderanalysen? Givetvis varierar det lite mellan labben, men labben har väl...
2
Svar
28
· Visningar
3 275
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av det? Funderar på att ge åsebro foder till mina hästar. Främst är jag inne på classic då dom inte jobbar...
Svar
15
· Visningar
4 210
Senast: Gumman
·
V
Foder & Strö Första eller andra skörden? Vet att det egentligen inte går att göra det så enkelt. Men om man nu har en bonde med oanalyserat hö som...
Svar
10
· Visningar
2 007
Senast: Idka
·
B
Foder & Strö har hästen i ett stall där de själva odlar och skördar vårt hö. jag vill ha en analys på detta men en sådan finns inte. är det mitt...
Svar
7
· Visningar
1 674
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp