Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag kommer inte ihåg hur länge årets havreskörd ska lagras innan man börjar fodra med den. Nån som vet?
Svar
1
· Visningar
1 771
Senast: Dannie
·
B
Foder & Strö Skulle behöva få lite mera fart på pållen som är lite småseg. Vad ger ni före tävling så de ska orka lite mer? Det finns ju olika...
Svar
3
· Visningar
1 416
Senast: Mynta2
·
A
Foder & Strö Hade mer bete än hästar i år och nu undrar jag bara hur länge man måste vänta efter putsningen inna man kan släppa hästarna på betet...
Svar
14
· Visningar
7 736
Senast: tussa
·
F
Foder & Strö Jag minns att smb rp/MJ kvoten ska ligga på ca 6 (minst) Men hur mycket ska ca/P-kvoten ligga på då? Kan man få en bra foderstat när man...
Svar
2
· Visningar
1 442
Senast: frust_frust
·
F
Foder & Strö Jag har under sommaren inte gett min häst lusern och därför har den legat i stor plasttunna utan lock hela sommaren. Kan man ändå ge av...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: sanne
·
Foder & Strö Verkar vara en guldgruva att tillverka kraftfoder till häst? Här på forumet har jag sett bla Kraft, Dodson, Åsebro, Prix, Fibergi, m.m...
Svar
8
· Visningar
1 854
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Hej hopp! Kan någon vänlig själ lite snabbt tala om vad en treårig häst har för näringsbehov? Naturligtvis saknas just de sidorna i...
Svar
7
· Visningar
1 658
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Vad kostar det att skicka i väg på analys?Är det jätte dyrt eller?Sen har jag sett att en del av er har setat och "lekt"med foder...
Svar
8
· Visningar
2 077
Senast: seifur1
·
Foder & Strö Några tips på alternativa kraftfoder? Jag har haft henne sen hon var 7 månader gammal och hon har alltid varit en orädd dam. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
5 741
Senast: Sidney
·
Foder & Strö Hej ( igen..) Ett tag sedan jag var här & rådfrågade om mitt arabsto som äter uruselt med hö. Det gör hon fortfarande, men har tagit...
Svar
8
· Visningar
3 378
Senast: Nina83
·
E
Foder & Strö HAvre, betfor, hö och mineraler ? Altså är det tillräckligt.. eller borde man ge den kraft och/eller fibergi istället/oxå ?
Svar
6
· Visningar
1 680
Senast: RussPuss
·
S
Foder & Strö Personen som äger mitt stall ville inte göra analys på ensilaget vid skörd (tyvärr fick jag veta det för sent för att själv kunna ta...
Svar
10
· Visningar
2 190
Senast: psychogrrl
·
L
Foder & Strö Hon äter så många konstiga saker. Nu i höst är hon helt såld på kantareller. :rofl: Annars mumsar hon gärna det mesta godis, allt från...
Svar
13
· Visningar
3 865
Senast: psychogrrl
·
S
Foder & Strö Gick in och skulle beställa provemballage men vet inte riktigt hur ska ska fylla i. Räcker det med att kryssa en i hö-rutan (för jag...
Svar
3
· Visningar
1 846
Senast: skumpan2000
·
B
Foder & Strö Vad har ni för kvoter på era hästars foder? (protein och energi) Vad är det för raser?
Svar
6
· Visningar
1 792
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Snart är det dags att flytta kusarna till vinterhagarna, vad kan man ge dom som sysselsättning framåt vintern sen? Vilka träslag kan man...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: LIA
·
H
Foder & Strö Hej! Undrar om det är någon som vet behoven för en 10 månaders unghingst. Mamman är en welsh cob på 147 cm, vem pappan är vet jag inte...
Svar
5
· Visningar
1 714
Senast: Hawaii
·
S
Foder & Strö Min häst brukar normalt sett behöva lite lusern vintertid och i år lär väl inte vara ett undantag. Däremot tänkte jag ge hackat strå...
Svar
4
· Visningar
2 576
Senast: Gunther
·
3
Foder & Strö Ungefär vad kostar det? Jag har fått påsar etc. från analycen men ingen prisuppgift.
Svar
3
· Visningar
1 955
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö förr gav jag min häst "lösa" mineraler men nu fanns de bara i pelleterad form. ska jag ge mer eller mindre, eller lika mycket mineraler...
Svar
2
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp