@sorbifolia Menar du att det tog som mitt på hasspetsen? Där har du en bursa som är ganska omtålig och med tanke på det rosa skummet hade jag inte chansat på annat än att farit in på kliniken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@sorbifolia Menar du att det tog som mitt på hasspetsen? Där har du en bursa som är ganska omtålig och med tanke på det rosa skummet hade jag inte chansat på annat än att farit in på kliniken.
Nej, inte i närheten av hasen, utan på framsidan av benet mitt emellan kotan och hasen. Heter pipan på norsk, kanske nåt annat på svenska?
Skumt på fler sättDet där lät jättekonstigt.![]()
Skenbenet eller skenan på svenska. Jag tycker också att det låter skumt, har sett många sår, men sällan skummande.
Red ut en sväng idag och övade på att galoppera i lite högre tempo med nosen uppe och framme, ta tillbaka ordentligt och sedan rida framåt ordentligt igen, alltså det man gör på terrängbanan. I morgon är det terrängträning.
Innan jag red borstade jag hästen NOGA, både med magic brush, en hård borste och sedan en viska och hon var vit och fin. Efter ridningen var hon återigen randig på rumpan...
Spolade henne och gnuggade tills jag tappade känseln i händerna av kylan (stackars häst), och 10 minuter senare såg hon ut såhär:
Det här är alltså EFTER spolning och gnuggning.
(Men visst är hon sööööt!!)
Passade på att ta lite kroppsbilder på henne. Det har hänt en del med henne.
Såhär såg hon ut i december när jag var och provred:
Såhär såg hon ut i februari några dagar efter att jag fått hem henne:
Ja, jag vet, hon står skitdåligt där.
Såhär idag, efter ridning och spolning:
![]()
Det har hänt massor! For example: Nu har hon hals på rätt sida halsen![]()
![]()