10 1/2 månads bebis (barn)

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Vad har erat barn för stl på kläderna?
vad kan de ?gå?
Prata enstaka ord?
Sova hela natten?
Sova i sin egna säng?
Sover i eget rum?
Vad har ni för vagn?


Zilla som är nyfiken :D

jag kan svara själv .åt er :smirk:

stl =allt mellan 68-74-80
ja några steg
pappa .titt-ut och hejdå
NEJ
NEJ
NEJ
En gammal brio (combi)tror jag att det är
 
Sv: 10 1/2 månads bebis (barn)

Nu har mina barn inte kommit dit/redan passerat åldern men min brors ena barn är precis där :p

Tjej
Vad har erat barn för stl på kläderna?86
vad kan de ?gå? sitter och kryper
Prata enstaka ord? något enstaka ord
Sova hela natten? ja
Sova i sin egna säng?ja (det har hon gjort sen hon var liten)
Sover i eget rum?nej (de bor trångbott)
Vad har ni för vagn? vet inte

Mina barn har gått vid 8-9 mån ålder haft klädstl 80 upp till 1 års ålder, pratat max 2 ord (brukar börja prata vid 2½-3 års ålder) sovit i våran säng upp till 2 år ålder och vi har haft emmaljunga duo samt nu emmaljunga tvilling :)
 
Sv: 10 1/2 månads bebis (barn)

MIn son är ju också långt passerat den åldern...
Men vid den åldern var han såhär ungefär:

Vad har erat barn för stl på kläderna?
* han hade 80-86

vad kan de ?gå?
* han började krypa vid 10 månader och började inte gå förrens 13 månader, han gick när vi höll honom i händerna dock länge...

Prata enstaka ord?
*typ mamma och pappa tror jag, lampa...

Sova hela natten?
*det har han alltid gjort, förrutom när han skulle ha ammas då, men då somnade han om direkt efter maten

Sova i sin egna säng?
*det gjorde han inte då nej, han gjorde det tills han var runt 9 månader och blev jättesjuk, då ville vi ha mer koll på honom så han kom in till oss... men oavsett så sover han inte hela nätter i sin säng (sällan) efter några timmars sömn vill han in till oss (idag är han 2½)...

Sover i eget rum?
*ja den tiden han sover i sin säng, mesta delen av natten alltså. Men inte då, då sov han hos oss.

Vad har ni för vagn?
*då hade vi en Emmaljunga duo. Nu har vi en brio sittvagn.
 
Sv: 10 1/2 månads bebis (barn)

När Vidar var så liten så

*har jag ingen aning om vilken klädstorlek han hade, allt var ärvt.

*kunde han inte gå vilket han var mäkta irriterad över

*kunde han säga :hej, nej, gullebulle (!) ävvla (jävlar??) och vid enstaka tillfällen mamma. Sedan blev det inget mer språk på läääänge...han kom strax efter på hur man springer och klättrar och ser till att man ändå får tag på allt man vill :smirk:

*sov han hela natten (7 timmar) i egen säng i rummet bredvid mitt.

*hade vi fortfarande liggvagnen lillebror tagit över nu, en midnattsblå (sammet) storhjulad Brio från sent 70-tal.
 
Sv: 10 1/2 månads bebis (barn)

Min lilla har ju också passerat 10 mån för länge sedan men jag kan svara ändå.

Han hade st 92
Kunde inte gå men hade precis lärt sig att krypa innan dess så ålade han sig som en mask :D

Sa mamma, pappa, mommo, nej och lampa.

Sover inte hela nätter ännu heller ( han är snart 5 år :o )

Sovit i egen säng hela tiden.

Sovit i eget rum sedan han var 8 mån, vägg i vägg med vårat sovrum.

Jag började med en Brio kombi men eftersom han var så stor och tung och jag inte orkade köra honom i den så bytte jag till en framåtvänd sittvagn, det var en EC1 från Emmaljunga och det var den underbaraste vagnen jag kört.

Anneli
 
Sv: 10 1/2 månads bebis (barn)

Therese, född på skottdagen dvs 10 mån och 12 dgr idag, svarar:

Vad har erat barn för stl på kläderna? Tja, 86 är nog rätt även om en del annat också passar

vad kan de ?gå? Nej, lärde sig haskrypa under helgen och drar sig numer fram på mage runt i hust :D.

Prata enstaka ord? Hon säger mamma men menar nog inte mig (snyft), titta, "hör", och så gnäggar hon när man frågar "vad säger hästen" + att hon kan ropa på katten ("psst")

Sova hela natten? Ja bara man får en vällingflaska nån gång mellan 2 och 6 så... Och ibland är hon vaken också, men för det mesta går det rätt ok. Hennes storebror dock, han sov 13 timmar utan minsta pip redan som 3-månaders bebis. Så man är ju inte van vid nattvak precis...

Sova i sin egna säng? Ja, hela tiden i princip

Sover i eget rum? Nä, bredvid mamma så det är lätt att stoppa in tutten på natten + vällingen då såklart :).

Vad har ni för vagn? Emmaljunga liggvagn som hon sover i för det mesta på dagen. En gammal Emmaljunga sittkärra har jag i stallet, ska köpa en bättre begagnad dylik när hon nu börjar växa ur liggvagnen.
 
Sv: 10 1/2 månads bebis (barn)

nattensymdromet känner jag igen :love:


För övrigt så har jag nog en liten bebis :love:

Om hon har stl 68-74 nu ..vad tror ni att hon har nästa höst /vinter.??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 383
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
25 319
Senast: Andromedae
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
3 964
Senast: Coop
·
Gravid - 1år Hur har ni gjort? I "alla" böcker så står det att det bästa är att barnet sover i samma rum,men i egen säng för att minska risken för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 301
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp