10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Vimsan Grattis till sockan :D:love::banana:

@Esswe kul med träningar! :D

@Molin håller tummen för att det blir ett pris passande din plånbok ;)

@Tualma som gammal skogsmulle har Jag haft jättesvårt att sitta i galoppen. Övat massa, så nu har jag plötsligt svårt att stå upp :wtf:
Ibland e de lättaste sakerna svårast :cautious:
 
Red ut en längre bit igår, bort till vår mördande klättterbacke.
Red ihop med två pigga ston som har en tendens att jaga upp varandra och även Våd. Så han var som en krutdurk att sitta på. Han är den enda i sällskapet som kan gå sist i högre gångarter än skritt. Även om jag får kämpa då han blir stark :wtf:
Funderat på att bettsla upp just vid tillfällen jag rider med de som jag vet att han taggar igång på, hatar när det blir dragkamp.:down:
Var en skön tur i vårsolen iaf:D
 
Nu har jag ingen lånesocka länge...
Nu är han MIN :love:

580378_686650544771501_8004415747849154175_n.jpg

Stort GRATTIS =D Han är så söt
 
Alltså här har vi haft alla väder man kan på 1år idag :p

Först var det bara mulet väder och ca 8+, sen när jag väl kom till stallet så började regna lite lätt. Sen under tiden då hovis står och fixar med Miraz så kommer det hagel, för att i nästa stund gå över till snöblandat regn, sen lite mer snöaktigt men fortfarande blött och sen regn igen.. Och mellan dessa dök även solen upp en snabbis.

Så jag kan säga att mitt AR arbete blev det inget med idag och tänkte att äh jag kan väl ta en promenad isåfall då men nej, det var inget kul väder när jag väl var klar med allt så fröken fick stå kvar i hagen :p Hon fick iaf nya fossingar, massor med gos och borstning =D

Jag går och väntar på att den där personen ska höra av sig om tid och pris för träning, men har inte hört något. Igår kväll skrev jag faktiskt och frågade hur det gått, om han kommit fram till något, men inget svar.

Jag vill verkligen inte skriva igen så jag får väl gå här och vänta, men det börjar samtidigt och dra ihop sig med så ja.. Vi får se helt enkelt!
 
Tack och även tack till @KrullTroll och @Lovise
Smidigt när man kan köpa häst av grannen :D
Smidiga hästaffärer är de bästa :up:
När jag skaffa Våd skulle jag först ha en annan, men så vart det strul. Men uppfödaren till den kusen (inte samma person som säljaren) sa att han hade en "av samma skrot och korn hemma på gården" (liknande härstamning). Gården låg 1.5 mil hemifrån och efter nån dag stor kusen på min stallplan, direktlevererad ända fram till dörren :p
 
Vårtecken? :wtf:
12495130_10153619561058789_2220565389509712868_n.jpg


Efter en rejäl rykt så vart han dammig som fan, men det fick duga. Lånade ett rakt bett av en stallkompis ikväll för att se vad han tyckte om det. Mycket skeptisk, vågade inte ta stöd och blev väldigt stum :down:
Plockade på hans vanliga tvådelade igen och vi hade det bästa passet på länge. Jobbade lågt och runt, mjukgörande och avslappnat. Han gick som en klocka :love: "Tack matte för att du stoppa rätt "skrot" i munnen igen" :p
Vill hitta ett bett att alternera med, men verkar stört omöjligt :wtf:

Igår fick han leka "trygga farbrorn" när vi lockade med ena unghästen ut på deras första längre tur och på andra sidan den "större" vägen. En uppgift han skötte med bravur! :love: Med andra unghästar är han verkligen en klippa, men med pensionärerna blir han en liten illbatting :p
12418058_10153615390538789_8702291329339155165_n.jpg

En bild innan fröken suris pep och hota med röven, fruntimmer :wtf::rofl:
 
Idag firar jag och Kaprifol två år tillsammans :) Och vi firade med att jag åkte av för första gången :P Red i paddocken och hon var väldigt på tå idag och så kom det en skramlande bil på vägen intill och ja... Hon har plötsligt lärt sig bocka på riktigt! Men det gick bra, blir väl ett fint blåmärke på baksida lår som mest. Och efter att hon fått rasta av sig lite jobbade hon relativt trevligt.

img_0705.jpg
 
Idag firar jag och Kaprifol två år tillsammans :) Och vi firade med att jag åkte av för första gången :P Red i paddocken och hon var väldigt på tå idag och så kom det en skramlande bil på vägen intill och ja... Hon har plötsligt lärt sig bocka på riktigt! Men det gick bra, blir väl ett fint blåmärke på baksida lår som mest. Och efter att hon fått rasta av sig lite jobbade hon relativt trevligt.

img_0705.jpg

Ni vet hur man firar ni ;)
Tur det gick bra iaf :)
 
Idag skrev jag till stallägaren och berättade att jag skulle vilja byta till lösdriftsplats igen, om möjligheten finns och gör den det så vill jag säga upp boxplatsen direkt.

Sen berättade jag om att Miraz skall åka på utställningsträning i 2-3 månader, vi har inte helt bestämt vad som blir bäst. Han vill ha 2 månader minimum för och hinna med allt men då gäller det också att jag skall kunna träna konditionen och bygga på lite rumpmuskler bland annat samt få bort en del av hö magen så den blir lite mer spänstig och "uppdragen" :p

Nu ser det ut som hon ska ha föl när som helst faktiskt :o
Och jag vet inte om jag kommer klara av det uppdraget, tänk om jag misslyckas? :o
Så det skulle egentligen kännas bäst om han tog henne kanske 3 månader eller så tar han henne nu 1 april och börjar med henne sen får man se om 2 månader räcker eller om det behövs ännu en.

Men iaf så svarade stallägaren att vi skall prata om det i helgen, så får väl se vad som händer då?
Gissar att han vill veta när hon åker isåfall och när hon kommer tillbaka.

Det dumma är att hon kommer komma tillbaka mitt i betet så kan bli så att hon kanske inte får komma ut med dom andra stona då men jag har svårt och tro det. Men ja, vi får se!

Jag vill bara få allt klart så jag vet vad som händer och gäller!
 
Idag firar jag och Kaprifol två år tillsammans :) Och vi firade med att jag åkte av för första gången :P Red i paddocken och hon var väldigt på tå idag och så kom det en skramlande bil på vägen intill och ja... Hon har plötsligt lärt sig bocka på riktigt! Men det gick bra, blir väl ett fint blåmärke på baksida lår som mest. Och efter att hon fått rasta av sig lite jobbade hon relativt trevligt.

img_0705.jpg

Ojoj, ja det var verkligen och fira eran dag tillsammans :o Vilken tur att det gick bra.
 
Åh idag fick vi veta lite hur tankarna går om nya tider på mitt jobb och jag kan säga såhär, jag kommer inte kunna ha henne installad i stall där man hjälps åt med pass iallafall :( Om dom får igenom dessa tider vill säga men det fanns inget annat förslag så jag gissar på att det är detta som kommer gälla.

Dessutom blir jag av med min ständig nattjänst på 60% och får istället en 100% tjänst igen. Jag hoppas så innerligt att jag ska klara av och arbeta heltid igen. För det är det lr gå antar jag som gäller.

Och mitt jobb är ganska tungt och min kropp har börjat säga ifrån ganska mycket nu sista tiden (handleder och knän främst). Så det blir spännande! Det kanske var sagt att jag skulle ut på lösdriften igen.

Nog om det!

Igår red jag en skrittur i skogen med en annan tjej, bara en kortis och barbacka.
Gick in på banan och körde lite travjobb och hon var så ruskigt fin, mjuk och lyssnade kalas bra =D

Idag longerade jag henne då jag hade kvällen och kom ut väldigt sent. Och det gick också bra, väldigt pigg och glad men höll sig på mattan. Hon visade dock upp sin skit snygga trav och svans hihii
Min fina tjej :heart
 
Jag hänger med er fortfarande, kul att läsa om alla! :)

2 veckor har gått sedan ryggoperationen och igår togs stygnen, allt är läkt och ser jättefint ut :) Den 1/4 ska vi på återbesök och ta nya röntgenbilder.

Maltes står i en liten hage och promeneras 30 min på morgonen och 30 min på kvällen, inte jättekul tycker han men han sköter sig så bra han bara kan.

Råkade tröstshoppa ett nytt "fintäcke" till honom i veckan, tycker han verkade lite glad över det iaf :P

Bildbombar lite :)

dsc_0451c_zpspbprrjjh.jpg


dsc_0490b_zpst6nbijwf.jpg

dsc_0459huvud_zpsroalp0kn.jpg


dsc_0450huvud_zps2z6ow0fj.jpg
 
Vad fort tiden går. Skulle ju skriva om våran lyckade avslutningshoppning förra veckan. Vi hoppade 90 och 1 m. båda felfritt. Kändes bra att avsluta min tävlingssäsong på topp. :)

Har hittat en super medryttare som kommer tävla honom framöver. De var med på pay and jump nu igår 7 gången hon red, vilket gick super efter omständigheterna. (Dåligt underlag på framridning/framhoppning)
 
Jag hänger med er fortfarande, kul att läsa om alla! :)

2 veckor har gått sedan ryggoperationen och igår togs stygnen, allt är läkt och ser jättefint ut :) Den 1/4 ska vi på återbesök och ta nya röntgenbilder.

Maltes står i en liten hage och promeneras 30 min på morgonen och 30 min på kvällen, inte jättekul tycker han men han sköter sig så bra han bara kan.

Råkade tröstshoppa ett nytt "fintäcke" till honom i veckan, tycker han verkade lite glad över det iaf :P

Bildbombar lite :)

dsc_0451c_zpspbprrjjh.jpg


dsc_0490b_zpst6nbijwf.jpg

dsc_0459huvud_zpsroalp0kn.jpg


dsc_0450huvud_zps2z6ow0fj.jpg

Håller med, han är riktigt snygg gossen =D
Vad skönt att allt gått bra och att det ser bra ut nu. Håller tummen för röntgen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
25 084
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 704
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 116
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp