• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 983
  • Visningar Visningar 190 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Åååh vad mysigt det låter! :love:

KL
Idag blev Koronn chippad och avritad! Inte så mycket att rita med en pluttestjärn i pannan som enda tecken... Ingen direkt jobbigt göra för veterinären... :D Han tyckte vi var hemska som först rakade och sen gjorde illa hans fina hals, men han skötte sig jättebra! Massor med gos efteråt såklart! :laugh:

Nu har vi förberett nästan allt inför flytten, hagar gjorda, lite spån hämtat sådär provisoriskt så att de kan komma in om det är skitväder! Vi flyttar på onsdag, hästarna kommer efter på torsdag! :bump:

Behövde du raka honom för att chippa?:)

Min chippades i lördags och rakades ej. Allt gick bra men lilleman var väl inte direkt överförtjust när de ryckte tagel för dna, som tur vad fick vi tag i några strån innan han flög iväg..:angel: känslig kille or what??:D

Kl:

Jag är lite avundsjuk på alla vars föl har tappat fölpälsen jag.. Min har ju fortfarande kvar allt förutom lite på insidan av benen, runt ögonen och på öronen.. Han ser ju aningens skamfilad ut.. ;)

Otroligt fina föl här i tråden!! :)

Åh, jag DNAtypade ju min när han var bara 2 veckor.. Han tyckte inte om mig då.. :o:( Men det verkar han ha glömt nu..

Det är ju inte bara en tuss strån man ska ta.. 30-40 stycken.. Det känns nog..:crazy:

Det va mysigt :love:

Åh jag vill oxå flytta... NU typ! :(

Alltså, jag har fortfarande inte fått registreringsansökan till CC... Det brode man väl fått nu?

Senast ändrad:

Från och med i år skriver man ut sin registreringsansökan själv på språngrulla, se bara till att hingsthållaren fått reda på att ditt föl finns så anmäler de och vips kan du skriva ut pappren. Lycka till :laugh:

Jag måste säga att vips är en sanning med modifikation;)

För den som inte får registreringsansökan i tid så tipsar jag om att ringa ASVH och få betäckningsrapportnumret. Sen kan du uppge och skicka in id-kontrollpapprena och dna så att du hinner före 30 september. Däremot så tror jag inte att man kan få ut något pass utan registreringsansökan, jag är inte där ännu, men man slipper den högre avgiften för att ansökan kommer in sent.

Hingsthållaren vet att han finns, hon har tom fått bild på honom från fölvisningen :p betäckningsrapportnr fick jag när jag ringde innan fölvisningen (tack vare dig Görel :bow:), men var hittar jag papperna man ska skicka in då? :p Alltså, jag borde ju inte hålla på med avel, det är ju uppenbart:p Fattar ju ingenting:p

Jag måste säga att vips är en sanning med modifikation;)

För den som inte får registreringsansökan i tid så tipsar jag om att ringa ASVH och få betäckningsrapportnumret. Sen kan du uppge och skicka in id-kontrollpapprena och dna så att du hinner före 30 september. Däremot så tror jag inte att man kan få ut något pass utan registreringsansökan, jag är inte där ännu, men man slipper den högre avgiften för att ansökan kommer in sent.

Nu hänger jag inte med riktigt... måste man skicka in registringsansökan innan den 30 september jag trodde det var innan den 31 december. Eller har jag missförstått något?

Grandezza: Ställde du ut i Fjälkinge utanför kristianstad? Känner igen namnet på fölet och bakgrunden. Va där och kollade :)

Har med en -11 E.lamborghini :) 25% fullblod. Men har inte så mkt att säga då hon går på bete än så har inte hunnit göra så mkt med henne.
Hade jätte gärna ställt ut henne men har precis fått barn mitt i allt så det blev inte av. Men hon är riktigt fin. Dock lite vass än så länge ;) Hoppas det blir bättre när jag tar hem henne. Vilket jag nog ska göra i helgen.

Nu hänger jag inte med riktigt... måste man skicka in registringsansökan innan den 30 september jag trodde det var innan den 31 december. Eller har jag missförstått något?

Passet kostar 1000kr om det kommer in innan den 30 September och 1250 kr efter den 30 Sep till 31 Dec ;)

Mia

Handlingarna ska ha kommit in till ASVH senast då för att man ska slippa den högre avgiften.

Vad kul med en till Lambounge! Känner mig lite ensam;)

Vad har din för färg och tecken? De två jag känner till som fötts i år har bara haft en liten stjärn, min har också en vit överläpp och en uppåtrinnande kota på ena fram. De brukar vara brokigare än så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Görel
·
Avel Årets första föl nedkom igår kväll lite tidigare än väntat (bf 7 mars). Pigg liten krabat med bläs och två vit strumpor 💕 Svårt att se...
Svar
2
· Visningar
414
Senast: Freazer
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 130
Senast: Nofetof
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka