Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Men ÅH! Jag gillar ju Camaro, och Calido, men jag vet fasiken inte om jag vågar lägga något med för mycket nerv på min donna, även om jag tror det mesta av hennes problematik är miljöbetingad sedan hon var unghäst. Men känns som en onödig risk att chansa... Får vänta och se hur CC blir först kanske :D Haha! Än så länge är han ju dock lugnet själv, vilket är skööönt! Även om det märks att han har humör! :D
 
Sv: 11-orna

Kan då lägga till att mamman till denna nämnda herre var coooooool, typ helt genomlugn. Så nerven kom garanterat från Camaro! ;)
 
Sv: 11-orna

Måste lägga ut nån bild på den lilla godingen.. :d

27938556.jpg


27938566.jpg


Här är han till höger, min knäppis med världens vackraste min till vänster! :D
28195752.jpg


Han är e. Camaro M - Master - Amiral
 
Sv: 11-orna

Kan då lägga till att mamman till denna nämnda herre var coooooool, typ helt genomlugn. Så nerven kom garanterat från Camaro! ;)

Nja, med Master-Amiral på mödernet skulle jag mer gissa att det slagit igenom. Bakom Master har du Ceylon som var het i planeten och Amiral lämnade mycket idioter liksom hans far Napoleon som lämnade rätt hårda huvuden. Så jag hade nog inte helt skyllt på Camaro M inte.
 
Sv: 11-orna

Ajdå, så kan det nog vara... Är inte så insatt i stammarna längre bakom, men morsan åt den här herrn är iaf otroligt cool! :)
 
Sv: 11-orna

Bra att veta! :laugh:

Har redan börjat "bearbeta" stallägaren där stoet ska stå efter avvänjningen att få hyra en box till, och då är det inte aktuellt med att ha en hingst där!
 
Sv: 11-orna

Min fölis är född 19 maj.

Som jag sa så tycker jag det är jättefint med vita hästar, men eftersom det är mycket mer jobb och mamma häst är vit så får min lille unge gärna fortsätta vara fux! ;)
Dessutom är fux min absoluta favoritfärg! :love:
 
Sv: 11-orna

Koronn blir bara mörkare och mörkare! Han är numera helt svart på kroppen förutom runt mulen och i ljumskarna, samt på de ställen där han har kvar lite fölpäls, typ på benen och batman-masken på huvudet. Undrar om inte jag hade rätt när jag ville skriva mörkbrun i passet, fast vet insisterade på brun... :D

32740268.jpg


Idag hade han värsta traumat! Mamma var helt borta i hela 30 minuter! :eek: Hon fick komma in och bli lite bortskämd. Grabbarna passade då på att skrika halsarna av sig och sen lekte de galopphästar i hagen, endast avbrutet av lite mer skrik... :grin:
När hon sen kom tillbaka till hagen dråsade Koronn ihop och sov som en sten medan storebror också fick sig en omgång. :D
 
Sv: 11-orna

Han är inte rädd för något, lastar sig själv - går alltså före mamma in i släpet. Ursnäll att leda, fixa fötter, går i själv i en rasthage
brevid ridbanan när jag rider mamman. Är dock kaxig mot andra hästar och leker ganska tufft. Kollar gränserna, men tar åt sig om
han får bannor och skärper sig snabbt. :) Mamman är en riktig tävlingsindivid som gått 140 hoppning och har ganska skarpt blod i sig.

DSC00468.jpg
 
Sv: 11-orna

Ja, han är jättestor!! Mamma är inte så stor, strax under 160 cm, men han kommer nog att landa någonstans runt 170 cm.
Passar perfekt till mig och mina långa ben :D
 
Sv: 11-orna

Ja det är inte helt lätt alla gånger när man är lång! :crazy:

Känns lite trist att det enda som i nuläget skulle kunna tvinga mig att sälja mitt föl är om han visar sig bli för liten! :(
 
Sv: 11-orna

Nja, med Master-Amiral på mödernet skulle jag mer gissa att det slagit igenom. Bakom Master har du Ceylon som var het i planeten och Amiral lämnade mycket idioter liksom hans far Napoleon som lämnade rätt hårda huvuden. Så jag hade nog inte helt skyllt på Camaro M inte.

Håller med dig om det, tror inte heller man kan anklaga Camaro M för det.


*kl*
Fia glassa runt i sin stora trav igår igen :d
304711_10150299290540951_717330950_8327253_692377559_n.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 253
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Alexandra_W
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 546
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp