Lite smågalen tanke. Det är mycket billigare att tex bygga växthus istället, tänker på det här företaget https://www.greenhouseliving.se/Nu har jag fått en offert, och jag vet inte ens om det är lönt att ta in fler. Kostnaden hamnade på ca 40000 kr/kvm, dvs ca 600 000 kr totalt efter ROT. Material ca 300 000 kr, så efter ROT blev det nästan exakt 50/50 för arbete och material. Inte en chans att jag kommer att lägga den summan för att få ett enda extra rum, byggt på enklaste vis (inga lyxiga materialval, osv). Jag skulle bli jätteglad över ett normalstort sovrum, men att mer än dubbla mitt huslån för att få 15 extra kvadratmeter? Nej, då kan jag ha roligare för de pengarna, helt klart! Det är dessutom en alldeles för stor risk, sett till vad små hus här omkring kostar.
Visst blir det inte ett rum "rum" liksom, meeeen kanske kan det bli bra ändå? Man lär kunna använda växthuset som rum också tänker jag. Där ligger senaste prislappen jag såg på 6000/kvadratmeter, säkert gått upp, men om man räknar på det dubbla, 12000/kvadratmeter så blir det ändå en jäkla skillnad, och du kan gå upp i antal kvadratmetrar kanske?