Bukefalos 28 år!

17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Hejsan.

Jag tycker i alla fall att det vore bra med hjälmtvång på ryttare, om inte annat för att då skulle försäkringsbolag och dyl dra åt sig öronen vid en ev olycka och då får ryttaren som rider utan hjälm kanske titta sig i månen efter en ev ersättning.

Att medvetet rida utan hjälm är inte det samma som att råka halka ute på vintern, en person väljer inte medvetet att halka, det är vad det är, dvs en olycka.

Nu är detta svar till alla som tycker att det är ok att rida hjälmlös :devil: inte riktad särskilt till dig.

Att det har blivit lag på hjälm för barn upp till 15 år på cykel tycker jag också är bra, bland det dyraste på sjukhus är just skallskador pga att eftervården ofta blir väldigt kostsam.

Det bästa är att det blir föräldrarna som blir skadestånds skylldiga om barnet ertappas med att cykla utan hjälm, det biter nog på många.

Sedan är det biten med att man som äldre/vuxen är en förebild för yngra ryttare/barn. Barn gör som man gör inye som man säger.

Mvh Åsa
 
Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Blanda inte ihop attityd med verklighet.
 
Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Den ofiltrerade.
 
Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Hej igen ;)

Vilken verklighet syftar du på ? din egen el.
Synd att du måste känna dig hotat av flickor/kvinnor, el är du inte trygg i din egen självkänsla eftersom du måste hacka på ett kön ?
 
Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Just nu gör du just det, filtrerar med en massa nonsens.
 
Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

:rofl:

Att inte våga uttrycka sina tankar med ord leder aldrig till en seriös dialog :angel:

Att svänga sig med korta citat är bara ett enkelt sätt att på ett omoget vis försöka lägga fram sin åsikt som personen i fråga inte kan sätta ord på.

Men men, hjälm på huvudet är bara sunt förnuft och att alla har lika värde oavsett kön, ålder mm är min åsikt, du får stå för din :eek:

Med detta har jag framfört mina tankar och åsikter och jag önskar alla en fortsatt trevlig helg med fint väder och trevliga stunder i stallet :bow:
 
Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Det är en privatägd ridskola. Och då är det ju så att det är ägarna som sätter reglerna. Dock brukar de bara rida hjälmlöst när det inte är barn som ser.
Jag tycker det är ok, jag tycker var och en avgör en sådan sak som valet att ha hjälm på skallen.
 
Sv: 17-åring tog av sig hjälmen - föll av och dog

Jag fattar inte varför det ska vara så bråttom av med hjälmen!
Om man tittar på alla utländska ryttare på stora tävlingar, världscupen.
De hinner knappt gå i mål inna de sliter av sig hjälmen.

Kanske för att det blir ganska varmt under en hjälm...Men man kan ju vänta tills man kommit av hästen
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 536
Senast: MML
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 350
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 488
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp