2-åringen mår inte bra...

Sv: 2-åringen mår inte bra...

Han bajsar varje dag, kommer ut en klump i storlek med en kiwi men det är ganska hårt.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Om han gjort så större delen av sitt liv så är det kanske så han gör, helt enkelt.

Det svänger så mellan ytterligheter i tråden, från förstoppning till depression:confused:.

Det KAN ju också vara en åldersfas kombinerat med att han fått ett syskon. Ni kanske ska ge det lite mer tid innan ni verkligen drar igång läkare osv.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Om han gjort så större delen av sitt liv så är det kanske så han gör, helt enkelt.

Ja, han har alltid vart lite trög i magen. Men han klagar aldrig, andra barn med förstoppning brukar ju bli ledsna när de bajsar.

Det svänger så mellan ytterligheter i tråden, från förstoppning till depression:confused:.

Det KAN ju också vara en åldersfas kombinerat med att han fått ett syskon. Ni kanske ska ge det lite mer tid innan ni verkligen drar igång läkare osv.

Ja, det växlar rejält. Och när jag läste igenom vad jag skrivit i första inlägget så förväntade jag mig nästan svar om att han har blivit autistisk :o

Nu har han iaf haft TVÅ bra dagar :love: Förhoppningsvis håller det i sig. Jag var verkligen förtvivlad när jag startade tråden...
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Ja, det växlar rejält. Och när jag läste igenom vad jag skrivit i första inlägget så förväntade jag mig nästan svar om att han har blivit autistisk :o

Det är det som är risken med buke;)

Men skönt med två bra dagar! Satsa allt krut på att det ska bli fler nu:laugh:
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Men varför tar du honom inte till doktorn om du är orolig?

Det med förstoppning var bara en tanke med tanke på omständigheterna men det kan ju vara precis vad som helst. Själva har vi blivit redigt korrigerade vad gäller bajset på den punkten att det ska vara mos/pure form och aldrig hårdare. Vår son bajsade också varje dag men åt inte, tappade vikt och energi. Nu efter ca 2 år av behandling är allt mycket bättre.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Vad var felet med er son?

L går upp i vikt och allt som han ska, han har som sagt alltid vart mer eller mindre hård i magen. Inga allergier sist vi kollade.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Egentligen ingenting direkt fel.

Vid allmän koll hos läkaren konstaterades förstoppning och denne barnläkare nämner att det är ett av de vanligaste problemen för barn. (då 3 år nu 5)

Nu i efterhand när vi har koll kan jag konstatera att vissa saker skapar trögare mage och att humöret och aptiten dalar fort när det händer.

Vad jag gör förutom medicinering enl läkaren är att se till att han dricker jätte mycket.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Hur får du honom att dricka så pass mycket som 1-1,5 liter? L har alltid druckit bra, men har blivit sämre på senare tid. Vill inte locka med saft och sånt heller i tid och otid för han gillar vatten.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Vi får tyvärr inte i vatten (hemma) utan kör mjölk eller svag saft.

På dagis fick de föra bok över hur mycket han drack och det gjorde susen, tror ärligt inte han fick i sig mycket där innan dess eftersom de serverar mest vatten. Vatten är lättare när alla andra dricker det.

Läkaren rekommenderade lite chips (trot eller ej :D) för att det skulle bli mer törstkänsla.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Jag tänkte på dig idag... Jag beklagade mig lite för min svägersta att sonen 6 år gamla har visat sådan otroligt humörsvängningar sista tiden och blev tvärarg för minsta lilla. Varpå svägerska lugnt sa; Ja han har ju börjat förskoleklassen, det är klart att det är jobbigt för honom just nu. Varpå en massa saker föll på plats för mig. Och så tänkte jag att det är alltid lättare för någon utomstående att kunna hitta de där grejerna som man själv inte tänker på när man är mitt uppe i det hela. :D
Jag hoppas att det har vänt för din lilla kille ni och ni har hittat ett sätt för hela familjen att må bra! :love:
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Ja, man blir lätt hemmablind! Många ggr hjälper det att skriva ett långt inlägg på Buke och när man väl läser igenom det så inser man att man inte ens behöver posta det. Allt blir så uppenbart! :)

Nu ska vi till Kolmården fre-sön och bara njuta, ska bli så himla kul :)
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Har följt tråden och det är skönt att läsa att det blivit bättre. Jag tror man förstorar upp saker väldigt lätt som hönsmamma, när man lugnat ner sig lite och fått aningen distans märker man ofta att det inte var så farligt som man målade upp det. Jag är precis sån själv, men har lärt mig att lägga band på mig en aaaaaning i alla fall. :D

Jag tror inte din son är eller var deprimerad, men säkert påverkad av den nya situationen. :)

Min lille, född maj-09, har varit hård i magen senaste par månaderna. Jag ger honom Laktulos, i början gick det väldigt bra men nu vill han inte gärna ha den sötsliskiga "sirapen", men den går ner med lite trugande och mycket beröm. Hans storebror hade också en jobbig period med förstoppning och hård mage när han var drygt 2 år, vet inte om det kan ha något med tarmarnas mognad att göra? Det är så mycket som händer när de fyllt 2, skulle inte förvåna mig om det även gäller invärtes.
 
Sv: 2-åringen mår inte bra...

Jag är allt annat än en hönsmamma i vanliga fall, men den här gången blev jag ordentligt orolig. Tur att redan verkar ha vänt :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Behöver alla tips jag kan få! Hur ska man göra för att få motivation till att orka göra saker man mår bra av och vad är det för saker...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: fejko
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 977
Senast: Fraegd
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 153
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 509
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp