2 shettisar eller ett varmblod...

Sv: 2 shettisar eller ett varmblod...

Jag "bytte" i april ut mitt underbara varmblod Big Money Pellini emot en liten shettishingst.. Joystick Diablo född 3/6 -07 så vi har inte kommit till körning ännu..
Men lillkillen följer med på släp när jag kör Krutrök och det går bara fint.


Gadriel
Sverige är ett LÅNGT land ibland.. PM gärna mig om vad du söker för hästar..Vet endel shettisar till salu

Anna-Carin
 
Sv: 2 shettisar eller ett varmblod...

Hade inte du en nordis?:)

När det gäller shettisar finns det så många att de förekommer i alla varianter!;)
Av de shettisar jag äger å sköter nu är det bara en som är en aning "lat", fast jag vill säjja att hon har lågt grundtempo men är arbetsvillig om man tjatar på lite:angel::D
Dom andra 4 har överväxlar (två ston och två hingstar):D
Dom flesta shettisar jag har träffat har faktiskt varit pigga, o som sagt, shettistravare, en del bör ju vara i hyffsad kondis:)
 
Sv: 2 shettisar eller ett varmblod...

Jag hade alltså ett varmblod OCH en nordis..
Nu har jag en shettishingst och nordisen.

IMG_1241.jpg


Anna-Carin
 
Sv: 2 shettisar eller ett varmblod...

Jo, har en nordsvensk bjässe på 4 år, hon är under inkörning och i höst ska hon till en som ska köra in det sista så snart kan jag börja köra henne också :)

s6125.jpg



Har hittat två intressanta jag nog ska åka och kolla på på lördag. Håll tummarna att dom är trevliga i verkligenheten också! :bump:
 
Sv: 2 shettisar eller ett varmblod...

med tanke på hur liten min fjording (ca 1,36 cm) ser ut bredvid nordisen så kommer det se riktigt komiskt ut med två pluttar bredvid henne :D

ialova.jpg
 
Sv: 2 shettisar eller ett varmblod...

Ja du har en kbl travare, inte så stor? Söta e dom:D
 
Sv: 2 shettisar eller ett varmblod...

Ja hon e fin!:love:
Hoppas de går bra med shettisarna nu;)

Mm, min lilla bebis :love:

Åh va jag längtar till lördag när jag ska åka å kolla mitt blivande tävlingsekipage :angel::angel:

Nädå men jag är verkligen jättesugen att börja tävla nu när man får lite nytt att jobba med :) Sitter precis och övertalar min kompis som har noll hästerfarenhet att grooma ;) Hon har ju tid att träna innan vi kommer så långt
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 568
Senast: anna_panna
·
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
13 897
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp