2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte dyyyyyyyyr lyxlakrits som lördagsgodis och tänkte att jag kunde äta ett par bitar då och då.

Oh, ljuva naivitet...

Jag gjorde samma miss idag. Köpte en chokladkaka med salta nötter. Låter ju himmelskt, men tänkte att jag tar väl en ruta och så räcker den ett bra tag. FAIL! :banghead:
Men bra då vet jag min nivå på självbehärskning :angel:

Jag är småsjuk, trött och det är kallare än -20 ute. Då får man sitta under en filt och äta glass. :cautious:

Haha varför just glass? Det är ju svinkallt! :nailbiting:

Jag sitter under en filt och väntar på att ta mitt kolera-vaccin. Måste vänta en timme efter att jag senast åt, dvs då jag vräkte i mig min chokladkaka och sköljde ner med rödvin :meh:

I dag har jag inte hunnit ata alla mina kalorier. :cautious: Det blev ett agg och kaviar till frukost, en biskvi till lunch da jag korde och inte alls kande for att ata ... och nu har jag vrakt i mig middag pa 400 kcal ... och ar matt. Vi far se om jag inte hittar nagot lite att stoppa i mig innan jag gar isang.

83,7 kg idag, fick bli invägning en dag sent, = - 1,8 kg på två veckor. Känner att motivationen börjar tryta så peppar mig med att kolla repriser från Crossfit Games från i somras och längtar efter att få börja träna. Vilket är min belöning när jag är i mål på 70 kg.

I dag visade vagen 2 hekto mindre an i gar :D och jag har varit duktig och inte overatit pa frukt. Jag alskar frukt, kan leva pa frukt enbart, har I Californien star de efter vagarna och saljer farsk frukt. Allt fran farska jordgubbar till fruktsallad pa ... allt fran jicama till annanas och vatten melon. Det blev en liten skal (oh okay, kanske inte sa himla liten, men bara med 250 kcal) till snack i dag och mindre an en halv burrito som borde ha landat pa runt 400 kcal:eek: kanske lite mindre, men vet man inte sa far man rakna hogt. Det var super gott och jag blev matt och belaten.

Här står det absolut stilla dom senaste 4 dagarna. Jag har skött mig bra legat på 1400 kcal eller möjligen +-100, förutom en dag då vi blev bortbjudna och jag inte räknade alls den dagen. men gick inte övertstyr.

Känner mig rätt svullen av någon anledning, så hoppas det är därför och att jag får ett dipp snart.

Nu har vikten börjat sjunka igen sakta men säkert. Har gått ner det halva kilot jag gick upp förra veckan så nu hoppas jag det fortsätter så.
Det var visst motion som saknades. Har tagit upp joggingen igen och har börjat träna på gym.

Det känns helt klart som om det var ett smart drag att öka maten, jag känner mig friskare och piggare. Igår klämde jag till med en riktigt lång arbetsdag, och idag ska jag testa att promenera till jobbet.

Jag har observerat att jag alltid väger lika mycket som mitt midjemått är långt. Är det så för er också?

I dag ar jag gansa tyst. Efter en fantastisk lunch pa The Sardine Can, bestaende av aldeles for mycket Jambalaya och tva glas vin:o ligger jag lite lagt pa diet fronten ... I morgon ska vi till IKEA (vi behover kaviar och hart brod) och jag vet att finns det sega ormar och rattor blir det godis ocksa. Mycket godis.:angel:

Upp 0,6 kg :arghh: Nåja, det är en ny dag och det regnar inte. Får väl försöka skärpa till mig lite och dra åt svångremmen några hål till. Kommit igång med simningen och det är ju bra. Eller ja, två gånger har det blivit hittills. Planen är att köpa ett årskort och simma en gång i veckan.

Idag kommer det bli fastedagen från helvetet :nailbiting:
Mannen är i Stockholm tills i morgon eftermiddag vilket innebär t jag själv måste rodda två småttingar (9 mån och 3 år). Idag är det dessutom babysim och mormor har blivit sjuk så jag måste ta med sonen dit och hålla tummarna för att han sitter fint på bänken och kollar på youtube eller ngt annat skoj :nailbiting:

Idag kommer det bli fastedagen från helvetet :nailbiting:
Mannen är i Stockholm tills i morgon eftermiddag vilket innebär t jag själv måste rodda två småttingar (9 mån och 3 år). Idag är det dessutom babysim och mormor har blivit sjuk så jag måste ta med sonen dit och hålla tummarna för att han sitter fint på bänken och kollar på youtube eller ngt annat skoj :nailbiting:
Lycka till :). Kör du 5:2?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka