2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
2/2 73,7 kg
5/5 74,1 kg
9/2 74,5 kg

Alltså vafan! Hade min bästa vecka sen jag började med bara vegetarisk, nyttig mat i bra portioner. Låg på max 1400 kcal alla dagar den här veckan, sov bra, drack bra med vatten, gick 10000+ steg/dag OCH tränade 2 dagar. Och så har jag gått UPP! Och dessutom mer än någon annan vecka!
FUDGE!
Väldigt demoraliserande..
För det första, 5/2 menar du väl?

För det andra, tänk vad nästa vecka kommer visa!! Kör på!!! :D:D:D

Åh jag vill haka på. Känns ju lite opassande egentligen då vi åker på semester om 2 veckor men jag startade för några veckor sedan. Försöker hålla mig på 1400 kcal/dag och använder Lifesum. Däremot finns det ingen målvikt att tala om då jag är dålig på det här med våg och vägning. Finns därför ingen startvikt heller. Jag behöver gå ner lite men samtidigt är det inte värt att hamna i en hets kring vågen så den skippar jag. Men jag mäter och känner på kläder istället. :) Det har inte hänt jättemycket men vet också sedan innan att både upp och ner går ganska långsamt för min kropp!

Tycker alla här inne förtjänar en fet applåd och :bump:. Satan vad duktiga ni har varit (och är såklart). Härlig och peppande stämning dessutom! :love:

Vägde mig sent i eftermiddags; 75.2 kg. Lite ner. Hade säkert vart större tapp om jag inte hade ätit en semla/dag på jobbet de 3 sista dagarna :cautious::angel: Eftersom sambon och jag ska äta middag ute imorgon före bion så blir det sparsamt med fredagsgott ikväll :D. 40- grams påse chips för honom och grönsaksstavar åt mig att dippa :p.

Jag joinar er.

Är hetsätare utan dess like. Det har blivit så efter ett år med förlossningsdepression och massa massa stress och ångest som mat "botat". Har inte bara ätit onyttigt som chips, popcorn eller annat gott utan ätit enorma portioner mat. Det har resulterat i en viktuppgång på 10kg. Inte jätte mycket men jag vill inte gå upp mer. Börjat vantrivas med kroppen.

Har gjort flera försök att träna, promenera och springa. Nu har jag bara två krav, äta normala portioner och äta popcorn/chips en dag i veckan. Inte varje dag, efter middagen :angel: Går jag en promenad om dagen är det bara ett plus men absolut inget måste.

Vägde in mig på 65,9 i morse. Vill i alla fall ner till 60. Ska nog gå hyffsat om jag går all in på det här nu.

28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1
10/2 65,8

Jag har haft en svacka, varit sjuk och TRÖTT så jag har inte fokuserat på att gå ner i vikt, har ätit lite godis, dock inte mycket alls. Har insett att om jag går ner 1kg i månaden så har jag nått målet till sommaren, vi får väl se om jag är konsekvent nog. :D

Mål: 61,9

Jag vill försöka att inte snacka så mycket siffror, för det blir lätt att jag nördar ner mig lite väl mycket men det är ändå uppmuntrande att en knapp decimeter försvunnit runt om på kroppen på fyra veckor. :) Har tappat ungefär tre kilo på samma tid, känns som ett vettigt resultat eftersom åtminstone hälften av det är sådant som kommer att komma tillbaka den dag jag äter normalt igen.

Nu verkar jag ha stannat på 56. Men jag har ätit ute en del och inte kunnat räkna.

Gårdagens middag. Rödbetsgravad laxtartar med pepparrotscreme. Säkert inte svinnyttigt men helt klart ett okej val. Och sååå galet gott!

27574637_366970620379297_803199471792947200_n.jpg

Vägningen idag visade -0,9 kg till. Väldigt bra mao att käka tacos :p (lyckades fixa det inom mina kcal dock)
Ska bara hålla det till fredag med men som vanligt är jag tacksam om jag står stilla med fredagsvikten med tanke på gårdagens resultat :)

Har lyckats lägga in lite extra promenadtid utan att få jätteont i mitt knä (men gäller egentligen hela kroppen då jag får diffus smärta när jag gått "mycket") så det är väl det som gör det.
Fick på mig byxorna jag vill i med lätthet över rumpan igår så den har väl krympt lite.
Tar inga mått så har ingen koll där. Får dock fortfarande ta i med våld för att få igen dom men snart så :up:

30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg

Idag ska jag dra med sambon till stallet för första gången och rida lite. Vet inte om det blir någon motion för min del direkt. Men kanske om jag får kuta efter när hästen sticker :angel::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka