2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg :cautious:

WTF, min kropp verkligen klamrar sig fast i fettet :banghead::D

30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg :cautious:

WTF, min kropp verkligen klamrar sig fast i fettet :banghead::D

Samma här! Tidigare har det gått ganska smidigt för mig. Nu - not so much...

Samma här! Tidigare har det gått ganska smidigt för mig. Nu - not so much...
vad drygt! Om man hade haft en logisk förklaring till det så hade det varit en sak.. men jag tycker jag gör allt rätt just nu. Får hoppas att man har lite väl mycket i tarmarna just nu, och att det "löser" sig när man besöker "huset" :D:angel:

vad drygt! Om man hade haft en logisk förklaring till det så hade det varit en sak.. men jag tycker jag gör allt rätt just nu. Får hoppas att man har lite väl mycket i tarmarna just nu, och att det "löser" sig när man besöker "huset" :D:angel:

Jag gör inte allt rätt. Men nästan. 5:2 och inget godis (två gånger på 1,5 månad).
Behöver nog bli stenhård med kalorier även de dagar jag inte fastar, även om jag absolut inte överäter då...

Gått ner några hekto till så nu väger jag 59,7 (startvikt 61,7).
Var hos en PT idag för första gången och gjorde då en body scan (tror jag det heter). Lite intressant var det. Skulle behöva gå ner tre kilo fett för att vara optimal enligt testet och tydligen är det främst det inre fettet ( runt organ mm) som jag har för mycket av om jag fattade det rätt.
Min kroppsfett låg på 26 % vilket anses som normalt men i den övre delen av spannet.
Ska bli kul och se om det är någon förbättring nästa gång jag ska dit!

Fy vilken dag att fasta på.

03:30 mannen går hemifrån. Säger hejdå
Lite uppvak av dottern
06:00 tar upp dottern sätter på Babblarna
06:30 fixa frukost, göra i ordning barnen och mig
07:40 lämna sonen på förskolan
08:15 rasta hunden
Packa badväska, kontorsjobb
10:30 lunch till dottern, packa lunch till sonen
10:50 hämta sonen
Babysim, sonen med mobilen vid sidan om
13:30 hemma med 2 trötta barn
Skrik och panik i mängder
16:00 tidig middag
17:00 Dottern sommar på mig, hunden tokspyr. Försöker lägga dottern som vaknar. Ringer upp mannen på facetime så han kan underhålla vattnen medan jag springer ut med spyende hund. Kommer in efter 3 min. Dottern gråter krokodiltårar av trötthet och sonen är helt hysterisk eftersom han råkade stänga av mannen. Ringer upp mannen som försöker roa dottern. Tröstar sonen = mutar med korvbröd. Sanerar spyor. Tröstar dotter.
18:00 gör i ordning barnen för kvällen. Dottern blir helt hysterisk när jag till slut måste ta tandborsten.
18:30 nattar barnen i soffan. Ammar dottern, kommer på att sonen inte kissat sedan lunch. Försöker muta honom att hjälp och kissa själv (vilket han kan) men han får härdsmälta på toan så jag går dit ammandes dottern. Hjälper sonen på med pyjamasbyxorna, dottern trillar ner från soffan. :nailbiting: skrikfest deluxe :cry:
Sonen lever rövare i soffan. Det enda som funkar är ett klipp på Youtube där de öppnar en massa godis och beskriver hur det smakar. O_o alltså va fn :rage:
20:00 Sonen sommar äntligen
20:10 Dottern behöver bajsa
20:20 Dottern klarvaken :meh:
21:30 Dottern sover äntligen

Sitter med dottern i famnen nu och funderar på om jag ska våga lägga henne med risk att hon vaknar eller om jag ska sittsova i natt.

Fast jag måste ut med hunden igen. Skit också :down:

Hade suttit fint med choklad nu
Och chips
Och kakor

Fy vilken dag att fasta på.

03:30 mannen går hemifrån. Säger hejdå
Lite uppvak av dottern
06:00 tar upp dottern sätter på Babblarna
06:30 fixa frukost, göra i ordning barnen och mig
07:40 lämna sonen på förskolan
08:15 rasta hunden
Packa badväska, kontorsjobb
10:30 lunch till dottern, packa lunch till sonen
10:50 hämta sonen
Babysim, sonen med mobilen vid sidan om
13:30 hemma med 2 trötta barn
Skrik och panik i mängder
16:00 tidig middag
17:00 Dottern sommar på mig, hunden tokspyr. Försöker lägga dottern som vaknar. Ringer upp mannen på facetime så han kan underhålla vattnen medan jag springer ut med spyende hund. Kommer in efter 3 min. Dottern gråter krokodiltårar av trötthet och sonen är helt hysterisk eftersom han råkade stänga av mannen. Ringer upp mannen som försöker roa dottern. Tröstar sonen = mutar med korvbröd. Sanerar spyor. Tröstar dotter.
18:00 gör i ordning barnen för kvällen. Dottern blir helt hysterisk när jag till slut måste ta tandborsten.
18:30 nattar barnen i soffan. Ammar dottern, kommer på att sonen inte kissat sedan lunch. Försöker muta honom att hjälp och kissa själv (vilket han kan) men han får härdsmälta på toan så jag går dit ammandes dottern. Hjälper sonen på med pyjamasbyxorna, dottern trillar ner från soffan. :nailbiting: skrikfest deluxe :cry:
Sonen lever rövare i soffan. Det enda som funkar är ett klipp på Youtube där de öppnar en massa godis och beskriver hur det smakar. O_o alltså va fn :rage:
20:00 Sonen sommar äntligen
20:10 Dottern behöver bajsa
20:20 Dottern klarvaken :meh:
21:30 Dottern sover äntligen

Sitter med dottern i famnen nu och funderar på om jag ska våga lägga henne med risk att hon vaknar eller om jag ska sittsova i natt.

Fast jag måste ut med hunden igen. Skit också :down:

Hade suttit fint med choklad nu
Och chips
Och kakor
Å fy din stackare :(

I dag utrattade Maken och jag en hel massa arenden. Vi rakade da passera IKEA i Oakland. :arghh: Jag har nu vrakt i mig en jatte pase smagodis, ar latt illamaende och funderar pa om jag klarar att vraka i mig de sista godisarna ocksa, eller om jag blir sjuk pa riktigt da.:angel:

Jag tror att jag hoppar over att stalla mig pa vagen i morgon ... det kan vanta ett par dagar tills jag kommer i ordning igen.:o

Gått ner några hekto till så nu väger jag 59,7 (startvikt 61,7).
Var hos en PT idag för första gången och gjorde då en body scan (tror jag det heter). Lite intressant var det. Skulle behöva gå ner tre kilo fett för att vara optimal enligt testet och tydligen är det främst det inre fettet ( runt organ mm) som jag har för mycket av om jag fattade det rätt.
Min kroppsfett låg på 26 % vilket anses som normalt men i den övre delen av spannet.
Ska bli kul och se om det är någon förbättring nästa gång jag ska dit!
Spännande! Det hade jag varit intresserad av att göra - tror jag!
Var detta första gången du stod på vågen eller har du stått där förutut?

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg

Tot. -6,3kg

Målet om minst 2hg denna veckan är uppnått trots en riktig skitvecka. :banana:
Har hållit fastedagarna bra men ätit mer onyttigt än jag hade velat övriga dagar.

Funderar på att beställa 2 par jeans i en storlek mindre. Börjar jobba i mars och de jeans jag har nu sitter bra första timmen när de är nytvättade sedan hänger de mest. :wtf:
Vågar jag? Tänk om de är alldeles för små? :nailbiting:

Har liksom inga kläder som passar denna vikten för när jag vägde detta på vägen upp var jag gravid. :p

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg

Tot. -6,3kg

Målet om minst 2hg denna veckan är uppnått trots en riktig skitvecka. :banana:
Har hållit fastedagarna bra men ätit mer onyttigt än jag hade velat övriga dagar.

Funderar på att beställa 2 par jeans i en storlek mindre. Börjar jobba i mars och de jeans jag har nu sitter bra första timmen när de är nytvättade sedan hänger de mest. :wtf:
Vågar jag? Tänk om de är alldeles för små? :nailbiting:

Har liksom inga kläder som passar denna vikten för när jag vägde detta på vägen upp var jag gravid. :p

Bra jobbat :up:
Beställ byxorna!
Du ska ju komma i dom snart, eller hur?! :bump:
En bra morot :)

Jag ska banne mig i min lammskinnsjacka i vår/sommar!

8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
2/2 73,7 kg
5/5 74,1 kg
9/2 74,5 kg

Alltså vafan! Hade min bästa vecka sen jag började med bara vegetarisk, nyttig mat i bra portioner. Låg på max 1400 kcal alla dagar den här veckan, sov bra, drack bra med vatten, gick 10000+ steg/dag OCH tränade 2 dagar. Och så har jag gått UPP! Och dessutom mer än någon annan vecka!
FUDGE!
Väldigt demoraliserande..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka