2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har inte så mycket med vikten att göra som att jag behöver bygga upp kroppen för att må bra. Har en sjukdom som blka gör att många leder gärna hoppar ute led samt att jag får inflammationer i dem. Iom 2 graviditeter är kroppen helt nedgången och behöver byggas upp. Men det är lite som att jobba i uppförsbacke. :meh:

Förstår att du behöver hålla dig i form då.
Jag har samma med en kass kropp pga diverse orsaker och behöver ha lite muskelmassa för att må bra och inte få så ont i kroppen men det är tufft när kroppen inte orkar hålla igång. Det var bättre när jag hade häst för då fick jag lite gratis även om jag fick kämpa då med men häst passar inte in i livet längre. Hoppas jag kommer iväg för att börja simma lite, det har funkat innan för mig :)
Hoppas att kroppen mår bättre :heart

Det värsta har lagt sig sen lördagslyxen så har stor förhoppning om att stå +-0 på fredag om inte något hekto ner :) Önskvärt iaf :D

Har hittat sladden till crosstrainern så funderar på att ta lättaste programmet och köra en kvart och se hur det känns. Hade ju varit kanon om knäet fixar en stund så kan jag ta ett pass när jag inte har möjlighet att promenera längre sträckor :)

Kört 20 min crosstrainer, men valde fel program :p
Länge sen jag använde den nu så kommer inte ihåg vilka som var vilka men det kändes bra trots 1 nivå högre motstånd än tänkt :)
Får se hur det känns imorgon :D (stretchade rejält efteråt).

Maken har gått ner 6 kg på en månad.
Jag har gått upp :meh:
Men inte så konstigt, motivation och ingen lust med någonting, men igår kände jag att det vände lite. Så fokus på att Äta Riktig Mat igen :banana:

ett hekto till i ratt riktning. Varfor kan jag inte bara ga ner 2 kilo magiskt over natten:angel:

Det gjorde jag inatt! Kaos. Höll på att somna på toa. Mkt fräscht. Drack tre klunkar vätskeersättning och sen körde det igång igen. Nu mår jag dock bra igen? Mkt oklart..

Blööörrrrk dagens fastedag har varit supertuff med mens och två sjuka barn.
Längtar tills i morgon då jag ska göra champinjoncrepes :d
Det blir ju inte bättre för att jag sitter och kollar på matprogram :banghead::banghead:

Jag har inte vågat äta ngt idag så körde pasta-middag med färsk pasta fylld med spenat, parmesan och pesto. Strösslade massa parmesan och olivolja över. Ett glas bättre rödvin till :d

Sorry! :p

Förra vägningen visade vågen på en liten uppgång, vilket inte var så förvånande med tanke på att det hade varit lite fest i dagarna två (eller kanske tre). :D Det har säkert rättat till sig till nästa vägning. :)

Beställde en morot igår :p
En tröja i min vanliga stl som jag velat ha sen jag såg den i höstas och nu kände jag att den kan få ligga i garderoben och peppa mig lite :)

Vågen visade neråt idag, vill inte jinxa något så säger inget mer :p

Tja jag är ny i denna tråd. :angel:
Jag kämpar med att gå ned i vikt men det står ganska still på vågen tyvärr. :cautious: Har otroliga problem med maten så det är säkert en bidragande faktor till att jag aldrig ser några resultat tyvärr.

Det gjorde jag inatt! Kaos. Höll på att somna på toa. Mkt fräscht. Drack tre klunkar vätskeersättning och sen körde det igång igen. Nu mår jag dock bra igen? Mkt oklart..

Tyvarr brukar inte det halla i sig for mig ... jag gar genast upp allt igen sa fort jag blivit battre.:banghead:

Jag har inte vågat äta ngt idag så körde pasta-middag med färsk pasta fylld med spenat, parmesan och pesto. Strösslade massa parmesan och olivolja över. Ett glas bättre rödvin till :d

Sorry! :p

I gar kvall gav jag upp lite ... middagen bestod i och for sig av "spinach strawberry salad with candied walnuts". Nu kan ju valnotter vara candid, och sa kan de vara "CANDIED". De har notterna sag mest ut som brostsocker som fanns nar jag var liten ... bara socker alltsa ... och jag at mycket noga upp varenda en. :cautious: Fast det var kanske de tva glasen vin, Pino Grigio, som var varst anda.:angel: :p

Tyvarr har min skoldkortel bestamt sig for att krangla sa jag maste ligga under 1000 kcal om dagen for att inte ga upp i vikt ... sa egentligen har jag nog bestamt mig for att koncentrera mig pa att inte ga upp och hoppa det dar med att ga ner just nu.:meh:

Alltså jag fattar inte! Idag hade jag gått ner 0,9 kg, trots mycket ätande igår (bland annat popcorn). Jag blir knäpp på min kropp!

Började jobba efter föräldraledigheten idag vilket alltså blev på en fastedag. Lite orolig för det men det gick hur bra som helst :up: och det med enbart 2 timmars sömn.

Hade hoppats kunna träna ikväll men 2 sjuka barn innebär att vi får hjälpas åt här hemma. :(

Hoppas att jag ändå kan få lite fina siffror på vågen i morgon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 658
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka