2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckan var kortvarig, jag var nog bara vätskeplufsig, för siffran på vågen har hoppat ner en bra bit :meh: Kontrollvägde mig nämligen några gånger idag eftersom byxor som suttit fint förut och som jag tänkte mig ha idag var som sladder både över rumpa och ben :eek:

Av nöden är att köpa nya byxor alltså, men för nu så snor jag ett par av den där tonårsdottern jag har :sneaky:
 
Alltså, det här är ju löjligt.. Utan att ändra några vanor, inom viktväktarnas "poänggräns" och jag har snart gått upp ett kilo till! :mad:
Jag borde verkligen sluta med viktväktarna.. Fattar inte! Jag äter ju inte så onyttigt (ok, jag älskar chips men det är inte så jag trycker i mig en påse om dagen direkt), många av mina måltider är typ två viktväktarpoints och det är inte mycket.
Snart är jag uppe på 70 kg.. Jag har aldrig vägt såhär mycket. Det syns tydligen inte på mig, mamma frågade om jag hade gått ner i vikt. Men det känns! Jag ser det. Herregud för två år sen hade jag tvättbräda på magen O_o Jaja, jag får väl fortsätta tills studien är slut. Har man tagit på sig det så har man.
 
Bra resultat med 5:2 som förra gången jag körde det. Jag har gått ner det lilla pluset jag haft sen operationen + -0,3 kg till så samma lägstavikt som jag hade dagen innan operationen :)
Så nu är det totalt -44,0 kg.

Fortsätter med 5:2 nu ett tag.
 
Alltså, det här är ju löjligt.. Utan att ändra några vanor, inom viktväktarnas "poänggräns" och jag har snart gått upp ett kilo till! :mad:
Jag borde verkligen sluta med viktväktarna.. Fattar inte! Jag äter ju inte så onyttigt (ok, jag älskar chips men det är inte så jag trycker i mig en påse om dagen direkt), många av mina måltider är typ två viktväktarpoints och det är inte mycket.
Snart är jag uppe på 70 kg.. Jag har aldrig vägt såhär mycket. Det syns tydligen inte på mig, mamma frågade om jag hade gått ner i vikt. Men det känns! Jag ser det. Herregud för två år sen hade jag tvättbräda på magen O_o Jaja, jag får väl fortsätta tills studien är slut. Har man tagit på sig det så har man.


Det kan inte vara så att en del blir till typ vattenvikt? Vet själv att om jag äter mycket kolhydrater väger jag mer, iom att kolhydrater binder mycket vätska.
 
Det kan inte vara så att en del blir till typ vattenvikt? Vet själv att om jag äter mycket kolhydrater väger jag mer, iom att kolhydrater binder mycket vätska.

Skulle kunna vara vatten. Men varför lägger jag på mig massa vatten nu? Har inte ändrat kosten till något mer kolhydratrikt.
Försöker få till en läkartid för att diskutera om medicinen kan vara boven (vilket jag tror i och med att jag gick upp tio kilo när den sattes in) och vad vi i så fall kan göra. Men det går segt och blir inte lättare av att jag är mitt i en flytt till annat landsting.
 
Skulle kunna vara vatten. Men varför lägger jag på mig massa vatten nu? Har inte ändrat kosten till något mer kolhydratrikt.
Försöker få till en läkartid för att diskutera om medicinen kan vara boven (vilket jag tror i och med att jag gick upp tio kilo när den sattes in) och vad vi i så fall kan göra. Men det går segt och blir inte lättare av att jag är mitt i en flytt till annat landsting.

En flytt till annat landsting kanske blir bra ändå även inom det medicinska, så kanske du kan få någon hjälp de läkare du träffats hittills inte kunnat ge dig :)
 
En flytt till annat landsting kanske blir bra ändå även inom det medicinska, så kanske du kan få någon hjälp de läkare du träffats hittills inte kunnat ge dig :)

Ja jag hoppas det! Men det verkar besvärligt att flytta, jag måste få en läkartid på gammal sjukhuset först så de kan remittera till nytt. Och tydligen vill de helst remittera till annat sjukhus i samma län, inte i länet jag flyttar till :banghead:
Nåja det löser sig väl.
 
Efter ett kämpigt år med plugg och den ena sjukdomen Efter den andra, och inte ett besök på gymmet på ett halvår, så har jag nu bestämt mig för gym och lifesum fram till sommaren. Ska väga in mig imorron bitti.. får nog en chock!
 
Har haft ett stress- och skitår, men nu har jag äntligen haft möjlighet att vila tillräckligt för att orka ta tag i vikten. Är inne på sjunde dagen pulverdiet och än så länge är resultatet att en massa vätska har försvunnit och jag känner mig inte som en stoppad korv i mina ytterkläder, vilket var rätt deprimerande. Sockersuget är obefintligt, men lite "riktig mat" vill jag ha - i går bytte jag ut ett par påsar mot räkor och en alkoholfri öl. Jag hoppas kunna fortsätta med VLCD fram till den 23, med avbrott för ett måttligt julbord på Lucia. Sen tror jag att det går ganska bra att hålla sig i skinnet över jul och nyår. Jag har starka misstankar att tomten kommer med ett gymkort, och över nyår åkder vi till svärmor som bor i ett varmare klimat = löpning utomhus.

Jag vet att det finns väldigt många åsikter om VLCD, men för mig är det ett säkert sätt att snabbt bli av med sockersuget bara jag klarar att köra ett par dagar. Fast så här många dagar var det länge sedan jag klarade. Surfar på vågen och hoppas ha lite fler kläder att välja på i jul, det började bli ganska lite att välja på i garderoben.
 
Vi kör ihop hörru, jag är inte heller där jag vill vara. Alls!
Gärna det!! 😁Behöver pepp! Första dagen har gått bra. Är lite ringrostig med appen, men de släpper nog snart. Tog mig iväg till gymmet. Kanske ska säga vad min målvikt är och det är typ 61kg till början av sommaren. Har du satt någon målvikt?
 
Gärna det!! 😁Behöver pepp! Första dagen har gått bra. Är lite ringrostig med appen, men de släpper nog snart. Tog mig iväg till gymmet. Kanske ska säga vad min målvikt är och det är typ 61kg till början av sommaren. Har du satt någon målvikt?

Runt 60 vill jag ner till. Tror jag väger ca 68.
Min dag har gått bra tills jag kom till jobbet nu och en kollega kom med massa Dumle... :p
 
Fikarum på arbetet är alltid tufft! :banghead::D kör du någon speciell metod annars, eller ska du bara försöka dra ner?
 
Startvikt:
9/12 71,9 kg
12/12 71,1 kg

Jag har inte bestämt hur ofta jag ska väga mig, men jag kör åtminstone 2 ggr per vecka så här i början, mest för att det är kul att se hur det går (eller inte:angel:) än så länge så har dessa 3 dagar varit rätt tuffa, gick från äta obehindrat konstant hela dagarna i princip, till att äta 1526 kcal per dag. Är nog därför jag tappat rätt fort.? Lyckades inte hålla det igår kväll dock.. vet att jag måste spara en del kcal till sent på kvällen för det är då suget kommer och jag aldrig kan stå emot.
 
Fikarum på arbetet är alltid tufft! :banghead::D kör du någon speciell metod annars, eller ska du bara försöka dra ner?

Hopplöst. Särskilt nu runt jul 😂
Jag kör lite halvseriöst med 5:2, men har lite svårt att få till två dagar per vecka just nu. Annars försöker jag mest tänka på vad jag äter och så är tanken att ta ett rejält ryck efter nyår. Det är ju bara att skjuta upp det hela egentligen, men kommer göra så ändå.

Träningen har jag kommit igång med ganska bra så där är fokus att hålla i och fortsätta.

Själv då? Du brukar vara rätt bra på att räkna kalorier va?
 
Snart ny förstasiffra, men åt fel håll :mad: Fattar inte varför jag går upp! Ligger på ca 1400 kcal om dagen nu (räknar inte så exakt), känns som att jag mest lever på kaffe. Motionerar en hel del, minst 1 h promenad om dagen och lite annan träning. Bah!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
761
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp