Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på AW med gamla jobbet i fredags, då blev det både öl och kebab utanför schemat. Sen på lördagen blev det chips.. Men hade mockat ur hästens bädd och strött upp ny pellets, så förhoppningsvis gick det nästan jämt ut. Igår gick jag monsterdiarre och feber, så kaloriintaget blev bara 450.

Summan av kontentan är nog konstant.
 
Har köpt batterier till vågen! Så nu kan jag väga mig hemma :D
- 1kg denna vecka. Men vet inte om det gills efter helgen jag haft.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Kastar mig in här, bra med peppning!
Vågen visar För Mycket och målet är minus 8 kg till maj.
Har börjat ta tag i mig själv och kommit ett halv kg på vägen. Målet är att Äta Riktig Mat ordentligt då går jag ner eftersom jag inte vräker i mig skräp istället. Stresshantering med godis är ett problem med, förbjuda mig funkar inte alls så jag kör Mat Först, sen får jag äta godis. Det funkar riktigt bra :)
 
Jag gnetar på med Lifesum, jag VET att det ger resultat eftersom kroppen känns tightare. Men den #¤%&*^/ vågen står såklart still. Irriterande.
 
Jag gnetar på med Lifesum, jag VET att det ger resultat eftersom kroppen känns tightare. Men den #¤%&*^/ vågen står såklart still. Irriterande.


Ett tips är att mäta kroppen istället! Ta mått på midja, höfter, lår osv; ger oftast bättre bild än vad vågen ger. Min våg stod still totalt ett tag men måttbandet visade att jag hade minskat trots det.
 
Varit ute en timma med hunden nu på morgonen (brukar gå 30 min) och fick inte ont i mitt knä trots massa backar :)
Brukar känna av det efter 15-20 min men nu kändes det bra så traskade på :up:
Det kommer väl i eftermiddag istället :cautious:

Har ätit 1300 kcal sen i lördags och blir fortfarande mätt på mina portioner så försöker fortsätta hålla mig där :)

Maken hade tydligen fått frågan av sin mamma innan idag när dom pratade om jag håller igen. Så ja, deras tankeverksamhet (jag har dock förståelse för det) gick visst igång av ickeätandet av smörgåstårtan men som sagt deras huvudvärk. Delicatobollen såg bra mycket mer lockande ut :d :p
 
Kört benlyft och några situps när de andra på jobbet körde sin "pinngympa". Min eds kropp har rätt många begränsningar men jag hoppas detta ska funka. Behöver stärka magmusklerna. Lite men varje dag kan kanske funka itan att få ont eller nya inflammationer
 
Ett tips är att mäta kroppen istället! Ta mått på midja, höfter, lår osv; ger oftast bättre bild än vad vågen ger. Min våg stod still totalt ett tag men måttbandet visade att jag hade minskat trots det.

Alltså, jag känner mig helt trygg i att jag kommer att gå ner 3-5 hekto i veckan om jag fortsätter så här. Det känns bara så trevligt när man får knappa in en ny siffra - vilket jag är ganska säker på att få göra mycket snart.
 
Tredje fastedagen idag, första denna veckan. Inte optimalt då det vankas innebandy på jobbet, men det ska nog gå.

Ska gå och shoppa mig någon soppa på Ica nu. I övrigt kvarg & ägg idag.
Inte ätit något ännu vilket känns okej, men så steg jag upp ganska sent med :p
 
Tredje fastedagen idag, första denna veckan. Inte optimalt då det vankas innebandy på jobbet, men det ska nog gå.

Ska gå och shoppa mig någon soppa på Ica nu. I övrigt kvarg & ägg idag.
Inte ätit något ännu vilket känns okej, men så steg jag upp ganska sent med :p
Fasta här med.
Blev alldeles för mycket i helgen tyvärr. Mycket trötthetsätande :down:
Hade hoppats på 4 hekto ner på fredag men får nog vara nöjd om jag stått stilla :(
 
Tror inte det hänt så mkt, har legat på runt 1200 kcal dagligen. Slarvat lite med att väga mig. Men nu när en kollega kom tillbaka efter ett par veckors semester utbrast hen direkt att jag ”såg tunn ut”.
Vettefan om jag med min kroppsform kan se direkt ”tunn” ut :cautious::laugh: men hen verkade iaf reagera på att jag blivit smalare? Kanske ska väga mig imorn då.
 
Har fortfarande ingen aptit efter febern. Tvingade i mig äggröra på 5 ägg och ett stort glas mjölk nu för att komma upp i kcal. Blä. Vill aldrig äta äggröra igen :yuck: men måste upp över 1100 kcal/dag, annars vet jag att min kropp fastnar i svält och jag går inte ner.
 
Riktig skitdag idag :down: tror jag har fått förkylningen som ungarna hade förra veckan. Det i kombination med fasta är väl inte det lämpligaste för humöret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
355
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 186
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
885
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp