2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte haft koll på kalorierna sista dagarna nu under fashionweek. Dock har jag ätit ett mål per dag och kört yoghurt till frukost/kväll pga inte hunnit mer. I söndags åt jag råbiff, i måndags tonfisk med sidesallad. Iofs slank en irish coffee med också efteråt :angel:

Gissar att jag stått hyfsat stilla. Idag utemat igen men tänkte äta moules. Söndag är vägdag.
 
Dag 4 nästan avklarad! Ungefär nu som första dippen brukar komma när jag försöker mig på att gå ner i vikt, men känner mig stark och motiverad fortfarande! Jag försöker inte förvänta mig att jag ska ha gått ner under veckan, då jag inte varit helt strikt, och det känns okej. Kommer jag bara in i vanan att skriva in kalorierna och håller mig till planen så kommer jag gå ner!
 
Jag verkar stå blickstilla runt 57. Varken mer eller mindre. Kanske måste jag sänka kcal-nivån eller så är det bara att köra på så släpper det i längden.
 
Avslutar veckans sista fastedag med ett varmt bad :love:
Blir ett glas vatten och sängen efter det. Nu i helgen ska jag och barnen hem till svärföräldrarna samt på kalas där uppe så det lär bli lite av en prövning. :nailbiting:

Är inte det minsta hungrig trots att jag hållt mig inom 500kcal. Fastedagarna går lättare och lättare :bump:

Screenshot_20180125-215900.jpg
 
Andra fastedagen denna veckan är över! Tjohoo! Går faktiskt oväntat bra! :)

Nu kommer ju dock helgen med allt vad det innebär, men då känns det extra gött att ha haft ett par fastedagar denna veckan :)

Jag försöker köra fasta måndag och torsdag just för att helgen ska vara fredad :D
 
Ni som klarar av att fasta, wow!! Sjukt imponerad!

Jag är på semester, kommer börja om på söndag och jag längtar. Är så sjukt svullen! Kan inte låta bli massa dåliga grejer och drinkar.. det får vara värt det helt enkelt!
 
Jag försöker köra fasta måndag och torsdag just för att helgen ska vara fredad :D

Jag har tänkt köra måndag och torsdag, alternativt tisdag & torsdag beroende på hur jag jobbar och hur veckan ser ut. Någon vecka kommer jag nog göra det på helgen, när jag jobbar :p
Sen är ju tanken inte att gå bananas på helgerna heller... Men ja, vi får se hur det går :) Har ju kört 5:2 en gång innan och var inte jätteimpad.
 
Ni som klarar av att fasta, wow!! Sjukt imponerad!

Jag är på semester, kommer börja om på söndag och jag längtar. Är så sjukt svullen! Kan inte låta bli massa dåliga grejer och drinkar.. det får vara värt det helt enkelt!
För mig är det så mycket enklare än att dra ner på kcal 7 dagar i veckan.
Äter 1 ägg till frukost (istället för de vanliga 2), som regel soppa till lunch så jag får i mig mer vätska och en stor skål grönsaker + sojabiff till middag så att jag får tugga mycket.
Första veckans fasta var lite jobbig men jag visste ju att det var över dagen efter så lätt att härda ut när slutet är bakom hörnet.
Redan nu känns det desto enklare. Märker av när jag fuskar med vattnet bara = huvudvärk
 
Ni som klarar av att fasta, wow!! Sjukt imponerad!

Jag är på semester, kommer börja om på söndag och jag längtar. Är så sjukt svullen! Kan inte låta bli massa dåliga grejer och drinkar.. det får vara värt det helt enkelt!

Njut av semestern!! Vart är du och göttar dig?
Jag åker till Kuba om 3 veckor ...
 
Jag har tänkt köra måndag och torsdag, alternativt tisdag & torsdag beroende på hur jag jobbar och hur veckan ser ut. Någon vecka kommer jag nog göra det på helgen, när jag jobbar :p
Sen är ju tanken inte att gå bananas på helgerna heller... Men ja, vi får se hur det går :) Har ju kört 5:2 en gång innan och var inte jätteimpad.
Jag tillät mig att gå bananas övriga dagar i början men lade in allt i Lifesum. Tror det var första dagen efter första fastan som det blev lite mycket men sedan har det faktiskt ordnat sig själv. :up:
 
Nästa vecka ska jag fasta tisdag och torsdag istället. Blir tufft med bara en dag mellan men ska köra 24 mil själv med barnen på måndagen (8mån och 3år) så jag känner att det är en dum idé att fasta då. :p
 
För mig är det så mycket enklare än att dra ner på kcal 7 dagar i veckan.
Äter 1 ägg till frukost (istället för de vanliga 2), som regel soppa till lunch så jag får i mig mer vätska och en stor skål grönsaker + sojabiff till middag så att jag får tugga mycket.
Första veckans fasta var lite jobbig men jag visste ju att det var över dagen efter så lätt att härda ut när slutet är bakom hörnet.
Redan nu känns det desto enklare. Märker av när jag fuskar med vattnet bara = huvudvärk
Jag har inga större problem att sköta mig sju dagar i veckan, men är i sjukt stort behov av riktig, ordentlig mat. Men kan lätt ligga på 1500 7 dagar i veckan. Man är verkligen olika! :)
 
-0,8 kg denna veckan :)

Totalt -21,3 kg.

Ska testa sänka kaloriintaget med 100 kcal i veckan från 1400 till 1300 då jag blivit så himla mätt (typ matkoma) på mina lunch- och middagsportioner så kan dra ner lite på det (överlag 20 kcal/portion tänkte jag) Vill gärna ligga på 1300 då jag inte motionerar något direkt men har inte velat sänka av diverse anledningar. Nu känns det som det ska gå bra eftersom kroppen signalerar mättnad så bra nu mot tidigare :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
582
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
767
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 182

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp