Bukefalos 28 år!

2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy farao vilken skitdag :down:
Jag är inte alltför imponerad av alla virus sonen drar hem från förskolan :meh: Har bara ätit skräp idag (nästan) men har åtminstone hållit mig inom kcalgränsen så jag får väl vara nöjd där. :cautious:

I morgon är det både fastedag och babysim så jag hoppas på att må betydligt bättre då för annars vet jag inte hur jag ska orka.
 
:banana: YAY ... i morse stod vagen pa 57 kg.:D

Nu har jag verkligen fatt blodad tand. Jag gjorde hummus i gar kvall, (med mycket lite tahini) och anvander ett par matskedar av det som "spread" pa mitt mycket tunna brod (sandwich thins) innan jag vraker pa tomater, sallad, och nagra tunna skivor kalkon. Mycket gott och forvanansvart mattande. Hade tankt gora en slowcooker middag i kvall, men Maken ville ata upp rester :cool: och jag har mer tid i morgon da jag inte jobbar alls da.
 
Ja, vi tyckte att Mifu var ganska gott, eller rättare sagt, det smakar nästan ingenting i sig själv utan man får krydda. Jag som inte gillar "slemmig" mat fick steka den en bra stund, så att vätskan reducerade bort. Då blev den mer al dente. Det är lite som halloumi, men det smakar inte halloumi och gnisslar inte när man biter i det. Nu testade vi de mindre grynen, nästa gång blir det kanske större bitar att woka. Då kommer jag nog att försteka bitarna innan jag börjar woka, eftersom det blir så mycket vätska.
 
LESS på att vara svullen och uppblåst :wtf:
Har varit det sen i söndags. Men det är lite kul att se hur vikten ändras på en sån här vecka. Vägning på fredagen, till lördagen hade jag tappat 0,6 kg till, på söndagen gått upp 0,3 kg, på måndagen gått upp 0,3 kg till så tillbaka på fredagsvikten, på tisdagen ökat ytterligare 0,6 kg, på onsdagen ner 0,4 kg och nu idag ner 0,2 kg så tillbaka på fredagsvikten och alltså +-0 men fortfarande supersvullen. Det säger verkligen bara POFF med svullnaden och värken. Ibland önskar jag man slapp undan men vi av kvinnliga könet får stå ut antar jag :meh:
Frågade min make igår om han aldrig får så där med svullnad och värk och javisst, men bara när han ätit för mycket :rofl:

Värktablettsdag igår och bättre idag men kräver nog en värktablett om en stund så jag slipper det värsta när jag måste iväg senare, så har ändå en liten förhoppning om minus på vågen imorgon. Suck liksom den veckan man sänker 100 kcal om dagen och promenerar mer så blir det givetvis så här :p

Det bästa var väl ändå att det värsta var igår kväll så jag kände att någon större kvällsmat orkar jag inte proppa i mig så drog fördel av ickehungern och tog lite choklad istället :d
 
:banana:huvudvärken från helvetet är borta :banana:
Känner mig dock fortfarande som en urvriden disktrasa men bara att huvudvärken är borta ger mig hopp om att klara dagens fasta. :up:

Klart du fixar det! Pepp pepp :banana:
En timma i taget så har du nått målet för denna dagen :up: Om inte så är det en ny dag imorgon :)
 
Här känns det hopplöst, haha. Men det är det såklart inte :)

Skulle fastat idag men det passade dåligt så får nöja mig med en fastedag denna veckan. En fralla med pålägg till frulle, en halv köpesallad till lunch, sen en liten bit ost/broccoli/grönkålspaj för att se om den blev god och sen linssoppa med creme fraiche till middag. Rätt bra matdag även om det inte blev en fastedag.
Power hour på Friskis gjort också! :)

Får hoppas att vågen pekar lite neråt imorn...
 
Vågen var inte snäll i morse. Minus-0.4 kg.
2.8 kg kvar till första målet(60 kg)
Målet är ju att hitta en hållbar väg men jag är besviken ändå.
 
Jag VET att jag inte ska bry mig om vad vagen sager da jag vager mig varje dag ... men i morse var jag 4 hekto upp till 57.4. :banghead: Det kan ocksa bero pa att det ar sa fruktansvart svart att inte stanna vid nagot av de sma Mexicanska vagstanden som saljer allt fran blommor, jordgubbar och ... fruktsallad i jatte muggar.:love: Med lite citron pressad over och eventuellt ocksa chili. :d Allt nyligen plockat och bara sa frascht. MEN ... det fick inte riktigt rum innom gardagen's kalori intag ... nastan, men inte riktigt.
I dag har jag ocksa fallit av vagnen. Det blev jordgubbar med vispad burk cocosmjolk och ett glas vin i kvall ... nastan innom ramen for dagen's kallori intag ... men bara nastan.:cautious:
Atminstone tog jag en lang promenad med hundarna i dag, sa det kanske ramlade av ett par extra kalorier dar.
 
Jag har gått upp 0,5 kilo i veckan. Tycker det är konstigt för jag har skött mig bra och hållt mig inom kalorigränsen. Känns ju inte roligt men bara att kämpa på antar jag...
 
Väger mig också varje dag, mest för nyfikenhetens skull och ibland visar vågen på +2 kg! :eek: Brukar alltid tänka att jag då stoppat i mig något med mycket salt, kolhydrater eller liknande. I början var det jobbigt men nu är det mest lite roligt, just för att det kan vara så ombytligt beroende på när man väger sig, vad man ätit innan osv osv :p

Förövrigt säger vågen numera 68,8kg, dvs jag är äntligen under 70!!! Går stadigt ner 0,5g i veckan och det känns skönt att det går i rätt riktning, trots glassätande osv :D (helt inom mina kalorier dock.)
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg

Tot. -5,8kg

Med tanke på att jag trodde jag skulle stå still i vikt denna veckan eller till och med gå upp :o så kunde jag inte vara gladare än jag är nu :D

Det är bara att fortsätta och hoppas att jag går ner minst 2 hekto nästa vecka. :up:

Har mätt mig idag också och även där är det roliga siffror som visas. :)

Mätdag första fredagen i månaden
2/2
Vad -1cm
Lår -3,5cm
Höft -2cm
Midja -3cm
Bröst (ammar dock) -3cm
Överarm +1cm

Totalt -11,5cm
 
8/1 75 kg
12/1 73,8 kg
15/1 74,3 kg
19/1 74,3 kg
22/1 74,8 kg
26/1 74,3 kg
29/1 74,3 kg
2/2 73,7 kg

Det går lite upp och ner men jag håller fortfarande på att hitta ett hållbart sätt att äta och leva så så länge jag inte går över min startvikt är jag nöjd! Jag vet också precis vad jag ätit när jag gått upp lite eller inte går ner och ibland har det varit värt det och andra gånger inte. För mig handlar de tom att komma fram till vilka njutningar som är värda kalorierna och vilka som faktiskt känns bättre i teorin men som sen inte är så njutningsfulla som jag tänkte mig.
 
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
02/02 68,9 kg

Jag har upptäckt en sak.. min våg visar olika beroende på vad jag ställer den, suck. Så nu vet jag inte riktigt hur jag skall göra, nu flyttade jag runt den i olika rum och vägde mig 10 ggr och det var 68,9 som var återkommande så det fick bli den siffran idag.
:banghead:

Ny andra siffra idag i alla fall!
 
Idag stod vågen på +-0 men rätt väntat med tanke på att jag fortfarande känner mig uppblåst :wtf:
Så resultatet känns helt okej :)

Mäter mig inte med måttband utan med kläderna och provade ett par byxor för typ 1 vecka sen som var en bra bit från att kunna knäppa till att jag med lite våld :p kunde knäppa dom igår. Så det händer saker trots att det inte märkts på vågen denna veckan :up:
Kollade lite snabbt vad jag i medelvärde tappat under januari och det är 0,62 kg i veckan så det ser bra ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
646
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 408
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
994
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp