2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skött mig dessa dagar vad gäller min kcalgräns, idag är det fredag och det blir tacos till middag :p. Tänkte hur äter ni? Funderar på att ett mål om dagen ska vara hemlagad soppa då det ger överlag mindre kcal...Gjorde grön ärtsoppa igår, var såå gott! Men det måste vara hemlagad soppa (bortsett från Soldatens ärtsoppa, den enda köpta som går att äta typ :p, de flesta andra man köper tycker jag är fulla med salt och socker och låg kcal så man måste komplettera med smörgåsar och då blir det genast mindre nyttigt.....:cool:).

Jag har skött mig dessa dagar vad gäller min kcalgräns, idag är det fredag och det blir tacos till middag :p. Tänkte hur äter ni? Funderar på att ett mål om dagen ska vara hemlagad soppa då det ger överlag mindre kcal...Gjorde grön ärtsoppa igår, var såå gott! Men det måste vara hemlagad soppa (bortsett från Soldatens ärtsoppa, den enda köpta som går att äta typ :p, de flesta andra man köper tycker jag är fulla med salt och socker och låg kcal så man måste komplettera med smörgåsar och då blir det genast mindre nyttigt.....:cool:).
Jag äter LCHF och får vara mätt jämt och slipper räkna :cool::d

Jag äter till 90% lunch själv hemma och har barn med väldigt selektivt ätande så beroende på vad vi tänkt laga så kan vi alla äta olika versioner på tallriken. Till lunch äter jag det jag är sugen på så jag slipper variera för dom andras skull. Så soppa, ricottabiffar, veggoburgare, mat med krydda på..

Som ett exempel; potatismos med fisk och dillsås. Hemskt att laga till alla trots att det är en vanlig rätt :meh:
1 barn äter inte fisken så blir typ köttbullar där + en annan sås.
1 barn äter inte potatismos så måste koka extra potatis av fast sort.
Jag tål inte potatis men tål 1 sorts pulvermos så får fixa det.
1 barn äter mest bara grönsaker så blir att koka massa ärtor till.
Maken äter allt som tur är :D

Så här har vi det till alla middagar, förutom typ spagetti & köttfärssås O_o

Vårat middagsbord är typ en liten buffé varje dag :laugh:

Jag äter enligt 5:2 och brukar ha soppa till lunch på mina fastedagar

Jag äter oftast två ggr per dag. En gång på fm innan lunch och en gång på kvällen. Det passar min dygnsrytm. Idag på fm åt jag äggröra. Nu ska jag äta skaldjurspaella och dricka ett glas rödvin till :d

Jag har insett att jag maste sanka kalori intaget lite till da jag inte har kapacitet att trana/rora pa mig mer. :meh: Suck. Dar rok extra "godiset".:mad:

Jag äter till 90% lunch själv hemma och har barn med väldigt selektivt ätande så beroende på vad vi tänkt laga så kan vi alla äta olika versioner på tallriken. Till lunch äter jag det jag är sugen på så jag slipper variera för dom andras skull. Så soppa, ricottabiffar, veggoburgare, mat med krydda på..

Som ett exempel; potatismos med fisk och dillsås. Hemskt att laga till alla trots att det är en vanlig rätt :meh:
1 barn äter inte fisken så blir typ köttbullar där + en annan sås.
1 barn äter inte potatismos så måste koka extra potatis av fast sort.
Jag tål inte potatis men tål 1 sorts pulvermos så får fixa det.
1 barn äter mest bara grönsaker så blir att koka massa ärtor till.
Maken äter allt som tur är :D

Så här har vi det till alla middagar, förutom typ spagetti & köttfärssås O_o

Vårat middagsbord är typ en liten buffé varje dag :laugh:

Oj låter lite bökigt :p

Har skött mig jättebra hela veckan, men vågen står helt still. Surt såhär andra veckan! Men förra veckan blev det ju -1,3 kg så jag försöker se det som att nu kanske det inte bara är vätska som försvunnit? Mår väldigt bra om inte annat! :)

Har skött mig jättebra hela veckan, men vågen står helt still. Surt såhär andra veckan! Men förra veckan blev det ju -1,3 kg så jag försöker se det som att nu kanske det inte bara är vätska som försvunnit? Mår väldigt bra om inte annat! :)
Även om min vikt inte ändrats speciellt mycket så har jag fått flytta in 2 snäpp på mitt FitBit armband så nånting händer :) Så jag får försöka komma ihåg att vågen inte är den enda indikatorn på förändring!

28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1

Nu börjar det hela gå lite långsammare igen. Har ni andra små delmål? Är jag under 65 brukar jag vara ganska "nöjd", men jag tänkte försöka komma i ännu bättre form! :D

Mål: 61,9

Köpte en ny våg i veckan eftersom min gamla var milt sagt lynnig. När den sa att dottern vägde 18 kg (och hon väger kanske 14 kg) var måttet rågat. :p

Så jag har en ny siffra att utgå ifrån, tämligen nära min gamla så det blev inget omvälvande. :)

Mätningen av kroppen gav någon halvcentimeter bort här och där, givet att mätningarna kanske inte är helt exakta. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 147
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka