2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tappat lite till. Gick ju ner 0,1 kg på en vecka tills i fredags och nu säger vågen -1,1 kg ytterligare sen i fredags. Bara att hoppas det håller i sig till fredag eftersom det är den enda vägningen jag loggar men sån tur har jag väl inte :nailbiting: :cautious:

Vill jättegärna komma till -25 kg snabbt för då ska jag belöna mig med en av mina absoluta favoritparfymer som tagit slut och jag villhöver den NU :p

Varit ute på en promenad innan idag :)
Hoppas nedgången håller i sig!
Något OT, men blir lite nyfiken på vilken parfym du suktar efter?

• Gilla
Reactions: MM
Jag har agnat helgen at hund tavling och den enda frukost, lunch, och mellanmal jag atit har varit brownies, banana bread, och liknande ... en hel massa rice krispie treats :o Middag blev SUPER kallori rik med MYCKET vin tva dagar i rad.
Aldeles nyss klev jag stressat upp pa vagen for att beskada skadan jag gjort den har helgen. Drom om min forvaning nar vagen visade exact samma som sista vagningen Fredag morgon. 55.6 kg:banana::banana:

Jag måste gå med i denna tråd. Har kommit till den punkt i livet då min kropp verkar ha stannat av helt. Har under 10 års tid vägt 58 kg, är 170 cm lång. Gick under åtta veckor upp 8 kg (!!!!). Mår så himla dåligt psykiskt över detta, varit hos läkare men alla prover ser bra ut. Nu börjar jag bli så stressad psykiskt.. Ibland känns det mer som om det är vättska och inte fett men jag vet inte.

Har försökt äta under 1300 kcal, tränat eller sprungit på gym 3 ggr i veckan men går likförbannat inte ner i vikt.. Äter jag som vanligt så går jag upp i vikt ännu mer. Äter inte bröd, pasta, ris, rotfrukter, utesluter socker i största möjliga mån och alkohol.

Vad mer kan jag göra? Vilken form av träning är mest effektiv i form av förbränning?

Inte vägdag idag för mig, men fuskvägde mig lite, och det fortsatt neråt! :bump: Maten går toppen just nu!

Igår hade jag mitt första träningspass inför att klara av att springa 5 km. Träningspass. Utomhus. Intervallträning. Eh, kallt! Trots den sibiriska kylan så gick det bra, men jäklar vad kallt det var. :rofl: Belönade mig med skumbad efteråt! :)

Jag måste gå med i denna tråd. Har kommit till den punkt i livet då min kropp verkar ha stannat av helt. Har under 10 års tid vägt 58 kg, är 170 cm lång. Gick under åtta veckor upp 8 kg (!!!!). Mår så himla dåligt psykiskt över detta, varit hos läkare men alla prover ser bra ut. Nu börjar jag bli så stressad psykiskt.. Ibland känns det mer som om det är vättska och inte fett men jag vet inte.

Har försökt äta under 1300 kcal, tränat eller sprungit på gym 3 ggr i veckan men går likförbannat inte ner i vikt.. Äter jag som vanligt så går jag upp i vikt ännu mer. Äter inte bröd, pasta, ris, rotfrukter, utesluter socker i största möjliga mån och alkohol.

Vad mer kan jag göra? Vilken form av träning är mest effektiv i form av förbränning?
Hiit sägs vara bra ur förbränningssynpunkt. Stress kan ju påverka också, och tillräcklig sömn är superviktigt!
Min kropp verkar släppa bäst om jag äter allt, ofta och under 1300 kalorier och promenerar. Mer träning än så verkar inte göra så mycket på själva vikten. Min teori är att min kropp lätt blir stressad om jag tränar för mycket och då inte vill släppa på kilona.

Hiit sägs vara bra ur förbränningssynpunkt. Stress kan ju påverka också, och tillräcklig sömn är superviktigt!
Min kropp verkar släppa bäst om jag äter allt, ofta och under 1300 kalorier och promenerar. Mer träning än så verkar inte göra så mycket på själva vikten. Min teori är att min kropp lätt blir stressad om jag tränar för mycket och då inte vill släppa på kilona.

Funderade över de, fick ju panik när jag insåg hur mkt jag gått upp i vikt och började träna hysteriskt mkt (varje dag) för att gå ner men som du säger så kanske det utlöser mer stress än faktiskt gör positiv skillnad. Hur mkt påverkar stress vikten? eller inte vikten men förbränning?

Funderade över de, fick ju panik när jag insåg hur mkt jag gått upp i vikt och började träna hysteriskt mkt (varje dag) för att gå ner men som du säger så kanske det utlöser mer stress än faktiskt gör positiv skillnad. Hur mkt påverkar stress vikten? eller inte vikten men förbränning?
Enkel förklarat:
Korttids-stress: adrenalin. Kroppen fokuserar på "slåss eller fly", metabolismen nedprioriteras. Under längre stress så är det istället kortisol som utsöndras och fungerar liknande, metabolismen är inte prioriterad. Kroppen lagrar in glukos för att ha snabb energi tillgänglig. Så ja, stress påverkar absolut viktnedgång.

Alltså jag vet att jag ska ta promenader de dagar jag inte tränar men jag VÄGRAR i denna vargavinter :arghh:

Jag tvingar ut mig ändå trots att jag fryser satan men man blir ju varm efter en stund :p
Jag gör ingen annan form av motion just nu så det peppar ju att komma ut och röra lite på sig även om vädret helt klart kunde vara mer behagligt att gå i :meh:

I morse stod vagen pa 55.5 ... .1 mindre an i gar.:banana: Hurra, tankte jag. Men i dag har jag vrakt i mig for manga kallorier.
Tyvarr gor min Hypothyroidism (for langsam skjoldskortel, vad det nu heter pa Svenska) att jag maste ligga under 1000 Kcal for att ga ner i vikt ... och rora mig massor. :meh:
I morgon far jag gora nagot at det igen. suck. men middagen var god i alla fall.:p

Men hjälp! Upp ytterligare 0,2 kg, så nu är jag på högre vikt än när jag började... Fattar inte :(
Loggar allt i lifesum och har hållit mig under 1200 kcal senaste veckan och går ändå upp. Okej, motionen har varit lite si och så, gått 6000 steg men inte mycket mer pga vädret och hjärnskakning.
Vette sjutton vad jag ska göra...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka