2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har alla semester? :p

Jag uppdaterar igen då med veckovägningen. -0,7 kg blev det :)

Jag förstår inte riktigt vad som har hänt här för det är inte rimligt att jag skulle ha gått upp tre kilo sedan i måndags för en måltids slarv... antingen har vågen fått lite spatt eller så har jag samlat på mig massor av vatten i värmen. Känner mig dessutom lite uppsvälld i allmänhet. Något kilo skulle jag kunna köpa men inte TRE. Får väga om imorgon bitti tror jag :D

Jag förstår inte riktigt vad som har hänt här för det är inte rimligt att jag skulle ha gått upp tre kilo sedan i måndags för en måltids slarv... antingen har vågen fått lite spatt eller så har jag samlat på mig massor av vatten i värmen. Känner mig dessutom lite uppsvälld i allmänhet. Något kilo skulle jag kunna köpa men inte TRE. Får väga om imorgon bitti tror jag :D

Nä det låter inte rimligt :p
Men jag har skött mig och haft svullna fingrar den här veckan pga värmen (ringarna som normalt sett sitter bra har varit lite tighta) så det är säkert att du är uppsvälld.
Jag brukar häva i mig vatten när det är varmt. Typ 2 glas på morgonen, ett igen innan promenad och sen 2 efteråt och eventuellt har jag en flaska med på promenaden. Vips har jag fått i mig ca 1,5 liter bara där innan lunch. Just värma dagar har jag märkt att vikten håller sig stabil om jag öser i mig vätska.

Här går det trögt. Kanske beroende på att det varit lite fest i tre helger i rad :angel: Men nu blir det lugnt framöver. Säger jag också kom min far på besök med både räkmacka och kolapaj. :o
Har 2,6 kg kvar till målet jag skrev om tidigare, blir svårt att nå innan maken får semester för vipps så var det bara 1 vecka dit :rofl: Nåja. Det kommer när det kommer :)

• Gilla
Reactions: MM
Nä det låter inte rimligt :p
Men jag har skött mig och haft svullna fingrar den här veckan pga värmen (ringarna som normalt sett sitter bra har varit lite tighta) så det är säkert att du är uppsvälld.
Jag brukar häva i mig vatten när det är varmt. Typ 2 glas på morgonen, ett igen innan promenad och sen 2 efteråt och eventuellt har jag en flaska med på promenaden. Vips har jag fått i mig ca 1,5 liter bara där innan lunch. Just värma dagar har jag märkt att vikten håller sig stabil om jag öser i mig vätska.

På kvällen hade jag gått upp två till :laugh: så nåt skumt är det. Nu är tre av dem borta men jag skiter nog i att notera något dessa dagar och återgår på måndag eller så.

• Gilla
På kvällen hade jag gått upp två till :laugh: så nåt skumt är det. Nu är tre av dem borta men jag skiter nog i att notera något dessa dagar och återgår på måndag eller så.
Min kropp pysslade med något liknande för någon vecka sen. Och sen tog den ett jättehopp nedåt. Störande men också intressant tycker jag. Man undrar ju vad det beror på!

Här går det trögt. Kanske beroende på att det varit lite fest i tre helger i rad :angel: Men nu blir det lugnt framöver. Säger jag också kom min far på besök med både räkmacka och kolapaj. :o
Har 2,6 kg kvar till målet jag skrev om tidigare, blir svårt att nå innan maken får semester för vipps så var det bara 1 vecka dit :rofl: Nåja. Det kommer när det kommer :)

Njut av semestern så kan du ta vid där du slutade sen igen :)

Jag väger mig bara på morgonen. En kvällsvägning hade visat helt annorlunda :p
Så ta den med en nypa salt och släng in vågen i ett skåp ett par dagar ;)

Fortfarande svullna fingrar här så har nog lite överflödig vätska i kroppen men hade trots det tappat ytterligare 0,2 kg imorse.
Nu räknar jag dock med en upp och ner vecka för dags för hormonvecka strax :wtf:

Fick inte ihop det med träningen igår som önskat. Maken jobbar extra denna veckan iom semestertider så han hade ett 12 timmars pass igår och behövde dessutom ta igen några mil på cykeln i den där utmaningen han är med i så han drog ut på 3,7 mils cykling när han kom hem vilket resulterade i att jag fick ta ett joggingpass vid 23.30 igår kväll :p
Men det var himla skönt väder för ett joggingpass! Sprang 4 km men hade lätt sprungit det dubbla men känns lite sådär att vara ute på joggingtur vid den tiden :D

Jag har tänkt simma idag men det blir när maken är tillbaka från sista cykeletappen på 2,5 mil. Sen ska han simma 3 km men det gör ju jag varenda vecka så får tvinga med honom och hålla mig sällskap :)

Jag väger mig bara på morgonen. En kvällsvägning hade visat helt annorlunda :p
Så ta den med en nypa salt och släng in vågen i ett skåp ett par dagar ;)

Ja - jag tog midjemåttet sedan och där hade det gått åt rätt håll. Suck och fniss, vågen är relegerad till klädkammaren.

Tips för att motivera sig själv att fortsätta mot sitt mål? Jag har tappat konceptet helt och känner att jag inte orkar ta tag i vikten alls. Har gått upp ett par kg här i vår och kan liksom inte alls hålla mig till någon diet eller liknande. Jag har helt gett upp känns det som. Samtidigt blir jag otroligt ledsen/frustrerad/besviken när jag märker att kläderna sitter som korvskinn. Jag mår inget bra alls över de här extra kilona.
Hur gör man för att komma på banan igen ? Jag vet ju precis hur jag ska äta men jag kan liksom inte hålla mig till det.

Tips för att motivera sig själv att fortsätta mot sitt mål? Jag har tappat konceptet helt och känner att jag inte orkar ta tag i vikten alls. Har gått upp ett par kg här i vår och kan liksom inte alls hålla mig till någon diet eller liknande. Jag har helt gett upp känns det som. Samtidigt blir jag otroligt ledsen/frustrerad/besviken när jag märker att kläderna sitter som korvskinn. Jag mår inget bra alls över de här extra kilona.
Hur gör man för att komma på banan igen ? Jag vet ju precis hur jag ska äta men jag kan liksom inte hålla mig till det.
För mig är det lite såhär: jag måste må dåligt ett tag, inse att det inte är värt det och sen vara stenhård en vecka. Då går det lättare sen. Att veta att det är en tuff vecka, sen börjar man må bättre. Kämpa!

Hur går det för er?

Jag har varit jättedålig på att uppdatera här, men det liksom bara flyter på. Går oförskämt bra! Fortsätter med att jogga 1-2 gånger i veckan och i övrigt massor med promenader och cykling. Idag när jag vägde mig, så visade vågen TIO KILO mindre än i januari. :eek::eek: Såhär "lite" har inte vågen visat på .. tja... över tio år? :eek::banana:
"Målvikt" är om ca 5 kg (totalt 20 kg sen högsta vikt).

Bra jobbat @NagelacksBeroende ! :)

Här är det som vanligt, inget händer. 1 kg ner och 1 kg upp. Nu dessutom mensvecka så extra kul att väga sig. Inte hört nåt från läkaren om proven de tog så jag antar att allt var bra. Vette sjutton hur jag ska gå vidare..
Har köpt stavar och använt en gång. Roligt men lite klurigt med tekniken. Kommer nog in i det snart.

Jag har 2,4 kg kvar till mitt första delmål. Det har gått trögt på slutet, lite för mycket av det goda under några helger och sen har jag inte mått så bra en period.
Planerar att försöka komma igång med lite konditionsträning framöver. Har hittills inte blivit så mycket av träning.

• Gilla
Har också varit dålig på att uppdatera, men för min del flyter det på bra. :) Totalt ner 23,5kg och bara 5,5 kg kvar till målvikt, sen ska jag se hur jag ”känner”.

Nu är det semester dock, åker till Seoul imorgon så blir inget räknande på typ två veckor, ska bli spännande att se hur man skött sig sen när jag kommer hem! Tycker semestrar och jobbresor och dylikt är bra ”prov”, så man gåt kvitto på att man kan hålla kvar i vikt/livstil/bra val.

En månad sedan jag skrev sist så hoppar in med en uppdatering.
-2,2 kg sedan sist och totalt -38,5 kg ner.

Mycket plugg nu + semester men försöker hålla igång träningen så gott det går. Fått minska ner till 1 pass simning istället för 2 i veckan och det får nog vara så tills barnens sommarlov är över.
Lite jobbigt med fastedagar i den här värmen men har sänkt kalorierna 2 dagar och lagt de kalorierna på fastedagarna så det blir samma kalorimängd/vecka ändå.

Hur går det för er andra? :)

Jag ligger nu stadigt pa min matchvikt ... 50-51 kg. Jag dippar lite under ibland men ser till att jag tar mig upp igen da, och ibland gar jag lite over och far se till att dra av nagra kallorier till da. Jag raknar inte ... och vager mig 2-3 ganger i veckan sa vet jag vad som ar nodvandigt att gora da. Aven om jag inte skulle ha tillgang till vagen skulle jag inte ha nagra problem att veta ungefar vart jag ligger numera. Jag kanner tamligen val nar min vikt varierar upp och ner ett par kilo at vardera hallet.

• Gilla
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 652
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 142
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka