2019 års vikttråd

Ja hon tycker det är svinjobbigt! Hennes favorit på kvartershaket är "barman special". En ganska vidrig anrättning av smörstekt vitt bröd, på den en fet entrecote, allt dränkt i beasås. Till detta serveras pommes frites. Hon brukar avsluta med en rejäl efterrätt ;) :rofl:
När de hade hälsokoll på jobbet fick hon remiss vidare pga sin undervikt. Där kunde konstateras att hon hade högt blodtryck, högt kolesterol och helt enkelt var en tunn person med ett inre som en kraftigt överviktig. Så nu måste hon tänka på vad hon stoppar i sig ur den synpunkten...
Vissa har helt enkelt mer uppförsbacke än andra! Jag har det "hur enkelt som helst", äter jag vettig mat så går det bra, behöver inte bry mig. Är dock så jäkla svag för bröd.. mycket bröd ökar sötsuget och då börjar jag köpa godis.. och sen går det åt skogen! :D samma sak varje år, när det blir mörkt och kallt!
 
Vissa har helt enkelt mer uppförsbacke än andra! Jag har det "hur enkelt som helst", äter jag vettig mat så går det bra, behöver inte bry mig. Är dock så jäkla svag för bröd.. mycket bröd ökar sötsuget och då börjar jag köpa godis.. och sen går det åt skogen! :D samma sak varje år, när det blir mörkt och kallt!

Jag hade nog lätt kunnat vara utan bröd. Choklad och vin dock... :cautious:
 
Snacks va min grej med, mest godis visserligen men snacks i den meningen att jag ville ha nåt att äta på hela tiden för att jag hade tråkigt. Det som funkade för mig va intermittent fasting, alltså att ha en brytpunkt där jag sen inte fick äta mer. Jag åt ju mest av skräpet på kvällen så det funkade, nu kör jag inte det längre men vanan att äta för att jag har tråkigt är borta och vill jag ha något att äta sent på kvällen så blir det en frukt eller nåt annat litet.
 
Vissa har helt enkelt mer uppförsbacke än andra! Jag har det "hur enkelt som helst", äter jag vettig mat så går det bra, behöver inte bry mig. Är dock så jäkla svag för bröd.. mycket bröd ökar sötsuget och då börjar jag köpa godis.. och sen går det åt skogen! :D samma sak varje år, när det blir mörkt och kallt!

Har aldrig testat LCHF men finns väl bröd man kan baka som passar för Den dieten?
 
Har aldrig testat LCHF men finns väl bröd man kan baka som passar för Den dieten?
Jodå, men jag är en latmask :D och har aldrig gillat att baka något, så jag fuskar lite. Så länge jag fuskar lite brukar det gå bra, men jag skulle kunna äta mackor tre gånger om dagen :laugh:
 
Ja, och du är nog mer åt fullblodshållet medan jag är skapt som en shettis! :)
Själv är jag övertygad om att jag är en hyfsat lättfödd bruksnordis :D

****
Funderar över kvällsmat idag, orkar inte handla men har massa gott och nyttigt hemma. Soppa säger den lilla kalorijägaren i mig, men mitt förstånd anser att jag behöver något mer. Funderar på lins-"köttfärs"sås med makaroner. Går ju snabbt och enkelt men är lite stadigare mat.
 
Lins- och taggsvampbolognese blir det här! Jag ska ut och ta en öl och vill vara mätt före, så att jag inte köper en korg pommes frites med dip.
 
Vissa har helt enkelt mer uppförsbacke än andra! Jag har det "hur enkelt som helst", äter jag vettig mat så går det bra, behöver inte bry mig. Är dock så jäkla svag för bröd.. mycket bröd ökar sötsuget och då börjar jag köpa godis.. och sen går det åt skogen! :D samma sak varje år, när det blir mörkt och kallt!

Jag älskar också bröd, särskilt nybakt vetebröd. Osötat rågbröd går bra, det triggar inte mig. Men nybakt franskbröd eller bullar...
 
Alltså... födelsedagsfirande ute med några kompisar igår. En annan som fyllde år alltså. Allt fallerade! Jag är så URBOTA dålig på att hålla mig och göra bra val när det inte är vanlig vardagskväll hemma. Och eftersom jag träffar kompisar ganska ofta och äter ute etc måste jag börja lära mig hantera dessa situationer också.

Jaja. Nya tag idag.

Jag vägde mig igår och då låg vågen på +1,5 kg plus under julledigheten. Okej ändå.
 
Nej det gör det inte, om jag äter 1400 så blir jag en julgris,sänker jag till runt 1000 så går det sakta men säkert neråt och jag kan inte skylla på några mediciner.

Alltså, har man inte ordentligt nedsatt förbränning/är väldigt tunn/väldigt kort så borde inte 1400kcal om dagen göra en tjock.

Jag är t.ex 158 cm, numera 25 år och väger typ 47kg. Är jag stillasittande behöver jag bara ~1400 kalorier.

1000 kalorier är dessutom 200 under vad som rekommenderas som lägsts nivån, och man bör rådfråga läkare innan man går så pass lågt.

*Kan också säga att jag låg på 1200 kcal om dagen under min viktnedgång och rörde inte så mycket på mig och ja det är långsamt och jobbigt. Men jag tar hellre det, och en ständig trend neråt.
 
Alltså, har man inte ordentligt nedsatt förbränning/är väldigt tunn/väldigt kort så borde inte 1400kcal om dagen göra en tjock.

Jag är t.ex 158 cm, numera 25 år och väger typ 47kg. Är jag stillasittande behöver jag bara ~1400 kalorier.

1000 kalorier är dessutom 200 under vad som rekommenderas som lägsts nivån, och man bör rådfråga läkare innan man går så pass lågt.

*Kan också säga att jag låg på 1200 kcal om dagen under min viktnedgång och rörde inte så mycket på mig och ja det är långsamt och jobbigt. Men jag tar hellre det, och en ständig trend neråt.
175cm och ca 79kg,så varken kort eller tunn.Bara gammal :D
 
Nu när förkylningen äntligen släppt så åkte årets första joggingtur in på motionskontot. Kändes superlätt första 3km och den sista gick tungt. Supertungt. Kan ju ha att göra med att jag fick barn för 10v sedan plus extrakilon:laugh: Men nu är nollan spräckt och imorgon ska jag upp på vågen:up:
 
Jag åt ett knäckebröd med ost :cautious: Inte tillräckligt med protein och alldeles för mycket kalorier!
Tur jag ska till gymmet imorgon.. Bränna av lite kalorier igen.

Behöver gymtips. Hur kan jag göra det roligt?
 
Jag åt ett knäckebröd med ost :cautious: Inte tillräckligt med protein och alldeles för mycket kalorier!
Tur jag ska till gymmet imorgon.. Bränna av lite kalorier igen.

Behöver gymtips. Hur kan jag göra det roligt?

Jag testade att kolla på teve på mobilen när jag körde crosstrainer igår. Jag trillade inte av. :D
 
Jag åt ett knäckebröd med ost :cautious: Inte tillräckligt med protein och alldeles för mycket kalorier!
Tur jag ska till gymmet imorgon.. Bränna av lite kalorier igen.

Behöver gymtips. Hur kan jag göra det roligt?

Jag tror att antingen så gillar man gym eller så gör man det inte. Du verkar inte gilla det..
Jag hade försökt hitta något annat att göra istället. Du har inte testat att gå med stavar? Tänker att de kan ge dig stöd för höften och du tar i mer med armarna så du kan gå längre?
Annars tycker jag, eftersom de inte hittat vad som felar med höften, att du testar att gå en runda som normalt sett gör ont efter ett tag men står ut i smärtan (såvida du inte tuppar av..) och går på ett tag till.
Jag hade jätteont i mitt knä när jag började motionerna och åt maxdos av både Alvedon och ipren utan träning varje dag. Nu tar jag en gång om dagen. Oftast efter jag har sprungit så kan det börja värka och ska jag iväg eller sova vill jag inte ha ont så då tar jag värktabletter men annars så står jag mest ut om det krånglar mer. Så från jätteont vid ingen träning till bara ont vid tuffare pass - 7 km+ eller simning. Jag stod ut så testa och se vad som händer.
 
Jag tror att antingen så gillar man gym eller så gör man det inte. Du verkar inte gilla det..
Jag hade försökt hitta något annat att göra istället. Du har inte testat att gå med stavar? Tänker att de kan ge dig stöd för höften och du tar i mer med armarna så du kan gå längre?
Annars tycker jag, eftersom de inte hittat vad som felar med höften, att du testar att gå en runda som normalt sett gör ont efter ett tag men står ut i smärtan (såvida du inte tuppar av..) och går på ett tag till.
Jag hade jätteont i mitt knä när jag började motionerna och åt maxdos av både Alvedon och ipren utan träning varje dag. Nu tar jag en gång om dagen. Oftast efter jag har sprungit så kan det börja värka och ska jag iväg eller sova vill jag inte ha ont så då tar jag värktabletter men annars så står jag mest ut om det krånglar mer. Så från jätteont vid ingen träning till bara ont vid tuffare pass - 7 km+ eller simning. Jag stod ut så testa och se vad som händer.

Jag går redan med smärta hela tiden. Det gör ingen skillnad om det gör ont i 15 min eller 2 h liksom. Jag lägger inte av när det gör ont.

Jag vill gymma. Men hela miljön är så glädjedödare...
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 938
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 242
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 133
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp