2019 års vikttråd

Gått upp allt jag gick ner som magsjuk.. Trots att jag hållt mig inom mina restriktioner. Kroppen drog Mao ner omsättningen pga fastan. Bara att ha tålamod och fortsätta äta bra mat, även om det så klart känns surt.
Idag fick det bli grötfrukost och ett par ägg så står jag mig bra i stallet. Mättar länge och är hyfsat kalorisnålt med.

Nej, du har inte gått upp det du gick ner. Du har fyllt på med förlorad vätska och förlorat tarminnehåll och nu har det fyllts på igen. Bara skit i de där dagarna och effekterna de hade på siffrorna på vågen. Bara skit i dem!
 
Nej, du har inte gått upp det du gick ner. Du har fyllt på med förlorad vätska och förlorat tarminnehåll och nu har det fyllts på igen. Bara skit i de där dagarna och effekterna de hade på siffrorna på vågen. Bara skit i dem!
Jo jag försöker skita i dem :)
Är över en vecka sen jag kunde börja äta och ett kg höll sig borta till igår, det var lite knäckande bara..
 
Igår var jag lite olydig och åt lite för mycket av sånt jag inte behöver äta alls egentligen (dipsås, läkerol) så idag skall jag hålla mig strikt. Skall laga fylld, baconlindad kyckling med friterade vaxbönor. Just friterade vaxbönor hade jag nog aldrig testat om inte för denna kost, men det är ta mig tusan godare än potatispommes, och i måttlig mängd helt okej för mig att äta. :love:
 
Igår var jag lite olydig och åt lite för mycket av sånt jag inte behöver äta alls egentligen (dipsås, läkerol) så idag skall jag hålla mig strikt. Skall laga fylld, baconlindad kyckling med friterade vaxbönor. Just friterade vaxbönor hade jag nog aldrig testat om inte för denna kost, men det är ta mig tusan godare än potatispommes, och i måttlig mängd helt okej för mig att äta. :love:
Tips! Dom är supergoda att dippa i kavlis jalapeno-ost! :p
 
Igår var jag lite olydig och åt lite för mycket av sånt jag inte behöver äta alls egentligen (dipsås, läkerol) så idag skall jag hålla mig strikt. Skall laga fylld, baconlindad kyckling med friterade vaxbönor. Just friterade vaxbönor hade jag nog aldrig testat om inte för denna kost, men det är ta mig tusan godare än potatispommes, och i måttlig mängd helt okej för mig att äta. :love:

Alltså, jag tror inte att du behöver oroa dig för att överäta Läkerol, en vanlig ask innehåller 50 kalorier...
 
Idag ska jag prova zucchinipasta till lunch. Ska bara svänga förbi Clas Ohlson och köpa en hyvlare först.

Denna vecka har inte varit något bra sett ur VV-synpunkt. Ligger back 63 points på hela veckan efter att ha ätit pizza i onsdags, popcorn och mörk choklad i fredags och sedan lite linschips och lösgodis igår. Ujuj! Jag är ändå på nåt sätt nöjd för ätandet är betydligt mer begränsat och genomtänkt än vad det vanligtvis är för mig. Istället för att t.ex. spara godiset som blev över igår bad jag sambon äta upp det sista. Nu är det vettig mat och avhållsamhet vad gäller godsaker till nästa helg.

Jag inser faktiskt hur ofta jag måste ätit onyttigheter förr, nu tycker jag nämligen att jag får tacka nej/avstå saker nästan dagligen. Tex fika på jobbet, efterrätt till AW, fika med släkten på helgen, godis till bion etc.

Vikten lär alltså inte blivit påverkad denna vecka, men jag är fine med det. På lång sikt måste detta sätt att leva ändå vara bra, så jag tänker att resten får ta den tid det tar.
 
-0,3 efter första veckan med VV, men jag är jublande glad över det då jag gått från modifastkost inför operationen som inte blev av till att börja äta riktig mat igen. Ändå har jag ätit av veckobonusen och motionen har inte varit den bästa denna vecka så jag är ändå fine med detta. Så länge det blir minus är jag lycklig, från min viktresa började -9,3 kg totalt :)
 
Vägde mig officiellt idag, är ett hekto från ny förstasiffra.
Minus 2,6 kg sen start 2/1, jag satsar på att gå ner ett halvt kg i veckan så det går planenligt så här långt :) minus 8 cm runt midjan och minus 3 cm på höfterna Inte nekat mig något, men ska jag äta godis ska jag ha ätit mat först. Och äter jag mat blir jag ju inte så godissugen :)

Målet denna vecka är så klart att få en ny förstasiffra. Nästa delmål är tvåsiffrigt midjemått
 
Idag ska jag prova zucchinipasta till lunch. Ska bara svänga förbi Clas Ohlson och köpa en hyvlare först.

Denna vecka har inte varit något bra sett ur VV-synpunkt. Ligger back 63 points på hela veckan efter att ha ätit pizza i onsdags, popcorn och mörk choklad i fredags och sedan lite linschips och lösgodis igår. Ujuj! Jag är ändå på nåt sätt nöjd för ätandet är betydligt mer begränsat och genomtänkt än vad det vanligtvis är för mig. Istället för att t.ex. spara godiset som blev över igår bad jag sambon äta upp det sista. Nu är det vettig mat och avhållsamhet vad gäller godsaker till nästa helg.

Jag inser faktiskt hur ofta jag måste ätit onyttigheter förr, nu tycker jag nämligen att jag får tacka nej/avstå saker nästan dagligen. Tex fika på jobbet, efterrätt till AW, fika med släkten på helgen, godis till bion etc.

Vikten lär alltså inte blivit påverkad denna vecka, men jag är fine med det. På lång sikt måste detta sätt att leva ändå vara bra, så jag tänker att resten får ta den tid det tar.
Var det gott? :)
 
Bra idé!!! Den snor jag nog rakt av! Steker du tomaterna med zuzzinipastan?
Stekte vitlök, chili, basilika och tomater i olivolja först på medelvärme och sen höjde jag värmen och i med zucchini som jag kramat ur ordentligt (!) innan så man blir av med mesta vattnet, annars blir det lätt soggigt. Sen fräsa alltihop ett par min and it's done!
 
Stekte vitlök, chili, basilika och tomater i olivolja först på medelvärme och sen höjde jag värmen och i med zucchini som jag kramat ur ordentligt (!) innan så man blir av med mesta vattnet, annars blir det lätt soggigt. Sen fräsa alltihop ett par min and it's done!
Mmmmmmm!!!!! Det vattnas i munnen!! Jag brukar salta o låta rinna av en halvtimma innan, kramar du bara ur?
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 249
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 156
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp