Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har åkt på bältros så aptiten har ju inte varit på topp så jag har ju tappat några kg pga det.
Tänkte på en annan sak... om dagsbehovet är i genomsnitt 2000 kcal , vad förväntas man göra på en dag för att förbränna det?
Det beror på om ens grundförbrukning ligger på genomsnittet eller inte!
Men typ lågintensivt vardagsliv.
Jag har åkt på bältros så aptiten har ju inte varit på topp så jag har ju tappat några kg pga det.
Tänkte på en annan sak... om dagsbehovet är i genomsnitt 2000 kcal , vad förväntas man göra på en dag för att förbränna det?
Det känns inte alls logiskt med tanke på hur lite man faktiskt förbränner om man är ute och går/springer/cyklar en timme![]()
Kroppen förbränner de största delen av kalorierna till att "existera" det är därför det finns just ett generellt dagsbehov som inte har speceillt mycket med ens aktivetetsnivå att göra.
Känner med dig,kaffet smakar bläääääääää utan både socker o fikabröd men det går att övervinna + att kafferäkningen blir lägre.Fast i verkligheten i spegeln hos frissan idag såg jag ut som en väläten pösmunk
Så nu är steg ett - inget godis på veckodagarna, bort helt med fikabröd, sockerbiten i kaffet tas bort och lägga på raskare steg på vovvepromenaden...
Ska det vara jobbigare att existera än att gå på spinning alltså![]()
Haha! Riktigt så illa med förbrukningen genom träning är det inte.Ska det vara jobbigare att existera än att gå på spinning alltså![]()
Haha bränner man kalorier av att tänka?Haha! Riktigt så illa med förbrukningen genom träning är det inte.Men som @svea säger: slår du ut 2000 kcal på dygnets 24 h så är det faktiskt inte så många kcal/h. Bara hjärnan kräver 0,1 kcal per minut för att överleva, och om du tänker lite extra kan förbrukningen gå upp till 1,5 kcal per minut.
Sitter i väntrummet och ska ta blodprov för diabetes och sköldkörteln.. Vet inte vad jag ska hoppas på.