2019 års vikttråd

Lite lagom bitter.. Maken och jag äter likadant (fast jag äter mindre förstås), han har gått ner 7 kg sen årsskiftet och jag har gått upp 2 kg :arghh:
 
Alltså min våg. Fett oklar :cautious:
Vägde mig nyss. 62,1 kilo! Vilket borde innebära en rätt rejäl viktuppgång. Flyttade runt vågen, och jepp, den stod fast på 62,1 kilo. Hämtade en blomkruka och ställde mig på vågen med den i famnen. Vågen visade fortfarande samma vikt. :cautious: Sen efter att jag ställt bort blomkrukan vägde jag helt plötsligt 58 kilo (på samtliga ställen i lägenheten).
Joråsåatt eeee?

Låter som min våg som varit konstig nån vecka nu. Den var dock normal innan :meh:
Men vägde mig på gymmet förra veckan och den vågen visade 1,5 kg mindre än min här hemma. Vägde mig idag hemma på morgonen och sen på gymmet. Deras våg visade 2,3 kg mindre. Så vägde mig hemma igen sen fast med kläderna på och den visade samma som i morse trots matintag och kläder. Sånt här hatar jag så nu räknas den som opålitlig :cautious:
Och en pålitlig våg måste jag ha eftersom jag knappt räknar kalorier utan försöker lära mig gå på ögonmått och känsla och dubbelkollar med vågen. Så får väl skaffa en ny. Den kanske gick i pension.. Och jag har testat att byta batteri :p
 
- 0,4 kilo. Apropå konstiga orsakssamband så verkar vikten ta ett skutt neråt dagen efter att jag ätit prinsesstårta. Det hände även härom veckan.

3,1 kilo kvar till första stora viktmålet. Då ska jag börja rida mer intensivt. Och så ska jag ha min första stora garderobsdag då jag ska plocka upp grejer från källaren som jag med stor sannolikhet kommer att kunna använda. Förhoppningsvis är det även dags att plocka undan vinterkläderna vid det laget!
 
- 0,4 kilo. Apropå konstiga orsakssamband så verkar vikten ta ett skutt neråt dagen efter att jag ätit prinsesstårta. Det hände även härom veckan.
:D Jag minns en gång för mååånga år sedan när jag lassade i mig enorma mängder kladdkaka en kväll, och sen sprang världens bästa löprunda dagen efter. Heja kolhydratsladdning! Prinsesstårta som dietmat låter också helt okej. :angel:
 
Går inget bra för mig,magen är som en spärrballong,protestera om jag äter kaninmat och vågen står stilla.
 
- 0,4 kilo. Apropå konstiga orsakssamband så verkar vikten ta ett skutt neråt dagen efter att jag ätit prinsesstårta. Det hände även härom veckan.

3,1 kilo kvar till första stora viktmålet. Då ska jag börja rida mer intensivt. Och så ska jag ha min första stora garderobsdag då jag ska plocka upp grejer från källaren som jag med stor sannolikhet kommer att kunna använda. Förhoppningsvis är det även dags att plocka undan vinterkläderna vid det laget!
De dagar du ätit prinsesstårta, har du legat högre på det totala kaloriintaget då?
 
Var med barnen hos mamma i helgen. Den enda utsvävningen var en semla på fredagen och popcorn till Melodifestivalen. Dottern bjöd mig på en av sina godisar också. När jag kom hem i går var jag dock sötsugen och åt några Lindtkulor och nougathjärtan. Det åt jag även på torsdagen, när de togs in i huset - inte på mitt initiativ :cautious::D Nå, det är iaf en stor förbättring jämfört med hur det har varit på sistone.

Jag glömde att väga mig i morse, men kan tänka mig att det inte har hänt så mycket.

I dag är det måndagsfika :nailbiting: (Och nu kom jag på att sambon och dottern nog skulle inleda sportlovet med att baka morotskaka i dag. 🙄 Jag ÄLSKAR morotskaka.)
 
Nya tag! Nytt jobb, stress och sjukdom, så jag har struntat i att ha koll på vikt och mat.
Ställde mig på vågen i morse, upp ett kg sen jag slutade. Mindre än jag oroat mig för iaf.
 
Nya tag! Nytt jobb, stress och sjukdom, så jag har struntat i att ha koll på vikt och mat.
Ställde mig på vågen i morse, upp ett kg sen jag slutade. Mindre än jag oroat mig för iaf.

Hoppas att jobbet blir bra och att du får vara så frisk som möjligt nu! Och ett kilo är ju inte mycket.
 
Håller vikten :)

Räknar kcal i huvudet och reggar inte i lifesum sen en, två veckor tillbaka. Ska dock ändra koncept på kosten nu så måste börja regga igen. Kommit igång med mer styrketräning och har ett mål med den så måste ha koll på näringsintaget lite mer noggrant så jag kan nå mitt mål med en välmående kropp på vägen dit :)
 
Bara för det bjöd de på tårta på jobbet till fm fika. Köpt särskilt glutenfri till mig.
Vore ju oartigt att tacka nej :angel:
Räknas med i dagsransonen iaf..
 
Dålig helg matmässigt, vi orkade inte laga mat så vi åt mackor istället igår, pizza i lördags och jag fick en ask geléhjärtan av maken som på något underligt sätt tog slut samma dag :o Men gott var det! :angel:
1 kg upp idag. Känner mig svullen.
Jag måste försöka skärpa mig och få till bra rutiner för jag mår ju bättre då. Men jag har varken motivation eller ork just nu..är mest bara trött på allt.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 238
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp