2019 års vikttråd

Jag har iallafall tappat ca 4 kg enbart pga bältrosen så ngt positivt har det fört med sig iallafall 😂

Ska försöka gå tillbaka på 5:2 strax
 
Det måste ju bero på din medicin då även om dom säger att det inte gör det? Nu vet inte jag hur gammal du är men klimakteriet är som gjort för att gå upp i vikt annars!

Jag är 30, så klimakteriet är lite tidigt.
Ska ta upp medicinen med läkaren idag.
 
Tävlingskläderna passade men jag ska ändå göra ett seriöst försök att bli av med lite överhull. Jeansen jag hade idag är lite för tajta för att sitta skönt så dom är min referens. Väger och mäter mig också :)

Startvikt: 73,5 kg
Målvikt: 70 kg (helt okej med 71 kg också, är inte sååå petig)
 
Har börjat komma igång och gå efter förkylningen, 7 kilometer igår och idag kommer det att sluta på 10. Börjar nog bryta min backlash av sötsug också, hoppas jag, åtminstone lyckades jag göra ett smart mellanmålsval nu på eftermiddagen och köpte hem rågbröd, kalkon, keso och tomater i stället för en kanelbulle. Dessutom har jag fyllt på lagret av nödmat på jobbet så att det finns ett par luncher om jag inte lyckas fixa matlåda - knäckebröd, makrill i tomatsås och ett par påsar snabbnudlar är perfekt att ha på lager.

Det händer inte särskilt mycket spännande på vågen, men det kommer väl.
 
Delmål 1: 65 kg
Startvikt 11/2: 70
19/2: 69,2
26/2: 69,2

Att ligga still är ju också en seger när insatsen varit låg. Överlag är snacks-, fika- och godisintaget iaf lägre än tidigare. Men förra veckan hade svärmor och dottern bakat mina favoritkakor ena dagen och jättegoda bullar nästa, och i går bjöd chefen på fantastiskt god tårta... 🙄

I morse bestämde jag mig iaf för att parkera på parkeringen längre bort från tåget. Bara det ger säkert 1000 extra steg per dag. Jag kommer nästan aldrig upp i 10000, snarate hälften, så alla extrasteg är värdefulla.
 
Här står det också still, och det är irriterande att sötsuget smyger sig på igen. I kväll var jag sjukt nära att gå och köpa en STOR påse lösgodis - hade till och med satt på mig skorna. Fast jag lyckades deala med mig själv att jag fick äta vad som helst och hur mycket som helst av det som fanns hemma bara jag gav sjutton i att gå och handla. Sen när jag kollade vad som fanns hemma hittade jag två rader av en chokladkaka som jag hade glömt, och då åkte skorna av. Och så gjorde jag middag med fullkornspasta och hemgjorda köttbullar. Nu är jag inte lika godissugen alls längre. Jag kanske till och med delar på chokladen med min man när han kommer hem. Då kan vi dela på halvflaskan rödvin som jag inte drack som städvin också, vilket jag hade gjort om jag inte bestämt mig för att hämta honom från hans kvällskurs eftersom jag ändå behöver åka och köpa en massa frukt och grönt att ha till hands för att mota sötsuget i grind i morgon. Nu jäklar!
 
Tävlingskläderna passade men jag ska ändå göra ett seriöst försök att bli av med lite överhull. Jeansen jag hade idag är lite för tajta för att sitta skönt så dom är min referens. Väger och mäter mig också :)

Startvikt: 73,5 kg
Målvikt: 70 kg (helt okej med 71 kg också, är inte sååå petig)


Dumt kanske att väga sig redan idag men skriver jag det här så kanske det hjälper till att hålla uppe motivationen :p

26/2: 73,5
28/2: 73
 
Dumt kanske att väga sig redan idag men skriver jag det här så kanske det hjälper till att hålla uppe motivationen :p
Hålla uppe motivationen var det, ja... 🙄 Idag krävdes sötsaker för att hålla uppe jobb-motivationen under andra halvan av vårt fem(!) timmar långa möte. Motivationen att hålla sig borta från sötsaker var däremot stark på förmiddagen, då jag undvek att ta en av de till synes jättesmaskiga chokladsemlorna som en kollega bjöd på. Sen rasade det efter lunch. Jag får ta tillbaka allt jag skrev om minskat sötsaksintag; den här veckan har inte gått något vidare...

Jag har iaf parkerat på den bortre parkeringen. Yay!
 
Har legat rätt stilla ett tag vilket känns helt ok, har unnat mig en del godis och ändå hållit vikten vilket känns skönt, inser att livet inte kommer behöva vara bara sallad för att klara mig. Bmi mässigt ligger jag fortfarande 1,5 kg över normalvikt. Kroppsmässigt känner jag mig rätt nöjd med vikten
 
Här ligger det still och i måndags när jag fyllde år brast det helt när en god vän (eller kanske ogod) kom med semlor o tulpaner,jag som var avgiftad :cry:
Igår slank det ner en käck och idag 2 rader mintchoklad. Suck!

So here we go again.
 
Det låter som om vi är ett gäng som behöver superpeppa varandra! Kom igen nu, rör på er ordentligt i helgen och så tar vi ett gemensamt krafttag mot sötsuget! Woop woop woop!
 
Den lilla förändringen som jag gjort sen i mitten på februari har faktiskt gett resultat :eek: Ingen är mer förvånad än jag :o
Vi pratar inte om jätte-steg, men bara att sluta med godis på veckodagarna och ta bort en sockerbit ur kaffet (det har varit lite si och så med kaffebrödet) har tagit ner mig lite mer än 1 kg :banana:
 
Det låter som om vi är ett gäng som behöver superpeppa varandra! Kom igen nu, rör på er ordentligt i helgen och så tar vi ett gemensamt krafttag mot sötsuget! Woop woop woop!

Jag skickar pepp till er alla! Själv ska jag bara försöka bli frisk. Fjärde dagen med feber och misstänkt halsfluss... :meh:
 
Jag köpte en fitbit versa i förrgår. Roligt!

Har gått upp ytterligare 0,5 kg och ligger nu stabilt över 70 kg.. Känns sådär bra.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 967
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 252
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 167
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp