Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att haka på här som pepp. Nu är det inte mycket som ska bort, men p.g.a. att jag har bytt från ett fysiskt till ett mer stillasittande jobb, bytt mediciner och... ja, kanske åldern spelar in lite också, inte vet jag - så väger jag 10 kg mer nu än vad jag gjorde för 2 år sedan. Jag har inte behövt rensa ut något ur garderoben, men vissa plagg sitter så att säga inte så bekvämt längre. Jag behöver absolut inte gå ner 10 kg, men kanske 5-6 så att jag kan andas ordentligt med byxorna knäppta igen.
Jag har fortfarande aptit som när jag var på fötterna 8 timmar per dag tyvärr, så vikten ökar fortfarande sakta men säkert. Huvudet har inte riktigt hängt med på att jag inte kan äta den mängden kalorier/skräpmat/godis längre. Jag rör mig för lite och äter för mycket, helt enkelt. Och har tydligen jämrans svårt att justera någon av faktorerna, så "helt enkelt" är det ju för all del inte...![]()
Fick ett ryck och testar 5:2. Hade fastedag igår och det gick över förväntan. Lite kritiskt läge på jobbet vid 14-tiden men tog en extra kopp kaffe och kämpade på. I morse kände jag mig rätt matt men inte övermäktigt på något sätt. Torsdag är nästa prövning![]()
Vad är kritiskt i ditt fall? Sedan jag började lägga om till en mer balanserad och reglerad kost, motion och matvolym är jag mer hungrig än tidigare, men å andra sidan upplever jag aldrig ”kritisk” näringsbrist, sådär att man bara måste äta eller känner att blodsockernivån är låg. Jag är bara jämnhungrig på nåt vis och klarar bra att inte äta alls eller väldigt lite en hel dag.
(Mer liksom ”ok, nu skulle det nog vara bra att äta lunch, en frukt eller nåt” inte ”jag måste få i mig något, vad som helst” som kunde vara fallet tidigare )
Eller helt enkelt, intressant att veta hur det där med hunger funkar för andra.
Kläder brukar sitta bättre när dom passarGnargel, redan bränt ca 700 kcal idag varav gympasset stod för en tredjedel och en timmes skottning av blötsnö för resten. Nu är det dags för insläpp i stallet, det går 200 kcal bara på att ta sig dit och dän och om jag får ta in alla hästar själv går det ytterligare ca 500 (minst, med tanke på snön). Har tankat i mig en ansenlig tallrik pasta, och har mättande middagsmat i kylen klar att värma, så jag tror att jag kan klara mig från att förvandlas till Jätten Glufs-Glufs när jag kommer hem.
Dagens glädjeämne: Mina vinterfodrade ridleggings, som jag senast hade på mig för ungefär åtta kilo sedan, har en helt annan passform nu än då - kanske för att jag nu är den storlek som står på storlekslappen? Får se om de tänker sitta på plats i stället för att glida ner under insläppet. Det är fruktansvärt irriterande när de gör de. Nåväl, den som vågar vinner.
Kläder brukar sitta bättre när dom passarFörsta löpturen jag tog efter graviditeten resulterade i att tightsen kanade ner och tröjan upp, sjukt bekvämt
Allt i glipan dallrade som en pudding
![]()
Sådär, då var läkaren bokad. Den 20de så det är ju ett tag. Vet inte om jag ska hoppas att han hittar nåt fel eller inte.. Vore ju skönt om det var nåt som gick lätt att fixa.