3-åring som är superjobbig!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

HaRLeKIn

Nån som känner igen sig? Min pojk blir tre i oktober o han bara jävlas, slår sin lillasyster, skriker, ska göra som han vill, lyssnar inte, allt han inte ska göra gör han o tvärtom. :eek: :eek:

Tips? Uppmuntran? Är detta 3-årstrotsen eller vad? Jag blir snart galen.... :cry:
 
Sv: 3-åring som är superjobbig!!

Härda ut!

Skrik inte tillbaka. (låter lätt men är det inte)

Var dödskonsekvent.

Straffa beteendet men inte barnet. (Typ: Skrika får man göra i sitt rum, var aldrig långsint eller förebrående när kriserna blåst över)

Härda ut igen!

Var dödskonsekvent oavsett var ni befinner er.

Tröst: Det går över. Vidar har just fyllt fyra och börjar bli kommunikabel och hjälpsam istället för halvpsykotisk, trotsig, helvild, envis och motvalls...
 
Sv: 3-åring som är superjobbig!!

Skulle kalla det en typisk treårstrots... :) Grattis!!!

Min mamma brukar säga att jag kom i en :devil: ulsk treårstrots, och sen har jag stannat där... :crazy: :o :p jag är 40 nu... :crazy:
 
Sv: 3-åring som är superjobbig!!

ancan skrev:
Min mamma brukar säga att jag kom i en :devil: ulsk treårstrots, och sen har jag stannat där... :crazy: :o :p jag är 40 nu... :crazy:


:eek: :rofl: Hoppas Harlekins knatte kommer ur sitt snabbare än du då ;)

Men 3-årstrotset är bara att härda ut... Det går över.. under tiden så får man räkna till tio och vara vänligt bestämd och orubbligt konsekvent :smirk:
 
Sv: 3-åring som är superjobbig!!

Låter ungefär som du beskrev min son ... Men han har blivit bättre. För tillfället är det hans lillasyster som är mest jobbig.
 
Sv: 3-åring som är superjobbig!!

3-åringar är hemska :angel:
Men det är nu du måste tänka igenom vad som är viktigt, och vad du vill ge ditt barn i "ryggsäcken" för kan man inte ta en 3-åring... då får man garanterat ett :devil: - med 13 åringen...

detta fanns i informationsbladet när min son började förskolan... som 5-åring :crazy:
Men... visst ligger det något i det?

*sagt med ett smile*

* jenny *
 
Sv: 3-åring som är superjobbig!!

Usch ja, jag sitter o försöker ignorera honom ibland :crazy: men det går väl sådär.
Jag vill inte skälla på honom hela tiden heller men jag inte heller aktivera honom dagarna i ända, jag har ju annat som ska göras med.

Nästa vecka börjar dagis igen, ska bli skönt att han får gå dit o leka några timmar i veckan. :D Det mår han gott av, o jag oxå.

Ja det blir nog intreaant när barnen kommer i tonåren. :cool: Då lär man väl få veta vad man duger till.
Skämt åsido, det är jättejobbigt just nu men alla andra har ju klarat det så då får väl jag oxå göra det.
Räkna till tio var det..... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 443
Senast: Hazel
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
928
Senast: mamman
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 540
Senast: karl_h
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp