Bukefalos 28 år!

4H-gård riskerar djurförbud

(Ridsport) En 4H-gård med hästar i norra Sverige kan få djurförbud. Trots påtryckningar från tillsynsmyndigheten har 4H-gården inte skött djuren tillräckligt bra. De tillstånd som krävs för att driva verksamheten har inte heller sökts.

Läs mer...
 
Sv: 4H-gård riskerar djurförbud

Äntligen måste jag tyvärr säga! Om det är den gård jag tror att det handlar om så växte jag mer eller mindre upp där under underbara förhållanden. De senaste åren har det gått raskt utför och även om de flesta hästarna är borta så mis-sköts gården och övriga djur. Det bästa som kan hända är ett djurförbud och att verksamheten läggs ner. Tråkigt nog, en epok givk verkligen i graven när den gården slutade tas om hand. :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 098
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 322
Senast: Sasse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 710
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp