Bukefalos 28 år!

4H-gård riskerar djurförbud

(Ridsport) En 4H-gård med hästar i norra Sverige kan få djurförbud. Trots påtryckningar från tillsynsmyndigheten har 4H-gården inte skött djuren tillräckligt bra. De tillstånd som krävs för att driva verksamheten har inte heller sökts.

Läs mer...
 
Sv: 4H-gård riskerar djurförbud

Äntligen måste jag tyvärr säga! Om det är den gård jag tror att det handlar om så växte jag mer eller mindre upp där under underbara förhållanden. De senaste åren har det gått raskt utför och även om de flesta hästarna är borta så mis-sköts gården och övriga djur. Det bästa som kan hända är ett djurförbud och att verksamheten läggs ner. Tråkigt nog, en epok givk verkligen i graven när den gården slutade tas om hand. :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 107
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 826
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp