75 dagars utmaning

Bukefalos 30 år!

Jag tänker att man kanske har så pass mycket hemma att man egentligen inte behöver köpa, utan det finns tillräckligt ändå? Jag har lätt godis för resten av året hemma om jag snålar lite.

Beror nog mycket på vilken typ av hundliv man lever. En 400 g Monsterkorv räcker i ungefär en vecka som godis till min hund så jag skulle behöva ett helt separat skafferi för att lyckas hamstra tillräckligt för en årsförbrukning. 🫣

Jag räknar i och för sig allt som hunden ska äta till nödvändigheter precis som matvaror till mig själv, så det skulle inte innefattas av nåt köpstopp. Övriga hundprylar är det lättare med, dom kan få hänga med tills dom börjar rämna. :angel:

Beror nog mycket på vilken typ av hundliv man lever. En 400 g Monsterkorv räcker i ungefär en vecka som godis till min hund så jag skulle behöva ett helt separat skafferi för att lyckas hamstra tillräckligt för en årsförbrukning. 🫣

Jag räknar i och för sig allt som hunden ska äta till nödvändigheter precis som matvaror till mig själv, så det skulle inte innefattas av nåt köpstopp. Övriga hundprylar är det lättare med, dom kan få hänga med tills dom börjar rämna. :angel:
Egentligen behöver jag inte köpa godis till mina hundar, dom hade med glädje nöjt sig med en bit salladskål eller en påse gröna ärtor, men det är inget mysigt att ha i fickan :yuck:

Jag köper inte mycket färdiga kläder, men tillverkar desto mer. Både till mig och sonen.
Får lägga fokus på sonens garderob när jag syr, han växer ju och kläderna blir för små på nolltid.
Kanske får det bli min utmaning? Inte köpa tyg på 75 dagar.

Jag tänker att man kanske har så pass mycket hemma att man egentligen inte behöver köpa, utan det finns tillräckligt ändå? Jag har lätt godis för resten av året hemma om jag snålar lite.
Vi är då rakt verkligen olika. :)
Jag köper inte nytt hundgodis förrän det jag har är slut eller nästan slut. Just nu är det slut och jag har inte orkat ta mig till affären för bara det ärendet.

Oj, jag har verkligen inte godis och ben till min hund för 2 månader. Tror jag köper godis och ben 2 gånger i månden pga av att det är slut :p . Nu är Otis 7 månader och han har fortfarande ett rätt stor tuggbehov. Och godis går det åt i träningen.

Jag fortsätter att utnyttja mina plagg och inte köpa nytt under dessa 75 dagar.

12 mars dag 5
Mönsterfabrikens Vanja i ett secondhandtyg
Ann ringstrand basetrousers i en stuvbit i viskos från Emilix.

Bifogade filer

• IMG_7310.webp
    IMG_7310.webp
    59,7 KB · Visningar: 41
Bordeaux kort tight V-ringad jumper, med linne under i samma färg, mellangrå kjol i kanvasbomull, med några veck, med tunna ränder i ljusgrått, på knä lång, svarta tights, svarta stövlar. (kjolen är nog 20 år, Toppen 15 år, lagad med broderi på ena armbågen, såg att jag behöver sy lite på kjolen med.). Halsband, silverkedja med dämpade brunröda hängen.

Absolut. Jag köper ofta storpack av torkat kött i fyrkanter som jag sedan delar själv manuellt. 1 bit blir ungefär 36 bitar när jag har delat klart dem. Hundarna har en helt egen garderob med 2 hyllor som är i princip bara godis, eller ja, var innan jag fick köpstopp. Och nu går det inte åt jättemycket då ena ska ner i vikt. Jag har också små hundar - mindre mängd godis går åt. Skulle de får 400 g monsterkorv/vecka så skulle de snabbt rulla fram :rofl:

Allt beror alltid på vilket liv man lever tänker jag. Jag tränar inte någon sport heller så givetvis går det åt mindre för mig än för någon som tränar väldigt mycket.

Och ingen moderator som tar tag i det trots anmälan!
Nu är det väl så att det gått lite i vågor om tråden skulle stängas eller få fortsätta och eftersom den fick fortsätta efter urspårningen i början känns det lite fel att låsa för att det kommer betydligt färre inlägg om hundgodis.
Och visst skulle vi kunna försöka gå igenom och radera inlägg, men då känns det nog mer arbetsbesparande att bara låsa.

Ett annat alternativ är att någon försöker starta om med nya trådar, finns väl minst tre trådämnen här.
Jag låter det nog vara för nu, om ingen skriver försvinner väl tråden ganska fort neråt i listan?

Om ni vill annat kan ni väl rapportera mera.

Nu är det väl så att det gått lite i vågor om tråden skulle stängas eller få fortsätta och eftersom den fick fortsätta efter urspårningen i början känns det lite fel att låsa för att det kommer betydligt färre inlägg om hundgodis.
Och visst skulle vi kunna försöka gå igenom och radera inlägg, men då känns det nog mer arbetsbesparande att bara låsa.

Ett annat alternativ är att någon försöker starta om med nya trådar, finns väl minst tre trådämnen här.
Jag låter det nog vara för nu, om ingen skriver försvinner väl tråden ganska fort neråt i listan?

Om ni vill annat kan ni väl rapportera mera.
Tack @Gunnar eftersom det är några som ändå fortsätter att skriva som det var tänkt från början så tyckte jag att det var synd att låta bli men urspårningen är ju spännande.

Jag har som sagt betalat för kläder redan och kom på idag att det inte bara var min personal shopper utan också en Newbody beställning..

Har iaf på mig en gammal t-shirt, grå mjukiströja från Poledance-studion jag dansade med förut och ett par svarta mjukisar - typiska stallkläder :D
På jobbet var jag i fält så arbetskläder då. Luktar fortfarande ko.

Jag har som sagt betalat för kläder redan och kom på idag att det inte bara var min personal shopper utan också en Newbody beställning..

Har iaf på mig en gammal t-shirt, grå mjukiströja från Poledance-studion jag dansade med förut och ett par svarta mjukisar - typiska stallkläder :D
På jobbet var jag i fält så arbetskläder då. Luktar fortfarande ko.
Mmm ko! (jag försöker ju vara med trots att jag fick ett par ridhandskar i julklapp och behöver köpa dem snart :) )

Dagens outfit. 13 mars dag 6
Röda hemsydda byxor från en stuvbit
En tröja som jag fått secondhand
En Hedda hoodie i fleece.

När jag använt dagens outfit vädras det och hängs in i garderoben längst bak för att jag ska ta något av det jag inte använt.

Liknande trådar

• Färga klänning?
  • Hästböcker ni minns
  • Shopping-hjälp kläder
  • Förlovnings- och vigselringar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat