75 dagars utmaning

Jag hittade förra vintern ett pappersmånadskort från sl i min vinterjacka. Jag flyttade från Stockholm 2009.. jackan är dock inte så sliten, den är för varm och tung förutom några få dagar/år här nere 🙄. Men väl värd det dyra priset den kostade 2007 eller när jag nu köpte den de dagar det är riktigt kallt. Är glad att jag slapp köpa en mammakorv för kalla dagar på lekplatser 🤣
Min jacka jag har annars är något liknande mammakorv, dock köpt på herravdelningen så inte lika lång. Men som tjock fick jag ta vad där var till priset jag kunde ge ;) Ful dock får jag erkänna! Många år framför mig att tycka den är ful nu :D

Hundjackan gick från normalt användande till hundjacka just pga slitaget :D Så behövde en ny.

Är det någon som vill hänga på en kul och kreativ utmaning?

Tanken är att under 75 dagar enbart använda dom plagg du redan har i garderoben.

Jag tänkte att man postar dagens outfit.
Tänkt början 8 mars!

Någon som är på!

Mitt problem är att jag äger 10 st av samma byxor, 10 st av samma skjorta och 10 st av samma tröja. :laugh: Så jag ser likadan ut varje dag. (Om jag inte tar träningsbyxor eller mitt enda par jeans.)

Jag tog nyligen fram min gröna vindjacka som jag oftast har i stallet eller vid sysslor utomhus när det inte är minusgrader. Tror den köptes på Falsterbo 1995 eller 1996 (för typ 150 eller 200 kr) så den kan ha 30- eller 31-årskalas till sommaren.

Inte riktigt lika ofta men ibland tar jag fram och använder Eskadron-schabraket som jag köpte på ryttar-VM 1990. Täckesgarderoben är lite nyare, det nyaste Rambotäcket är kanske bara 12-14 år. (ok något flugtäcke är nyare än så dock)

Ok, tråden ska kanske stängas men jag undrade om det var 75 plagg i som att man inte skulle tvätta annat än typ underkläder&sockar eller bara inte köpa nytt?

Liknande trådar

• Färga klänning?
  • Hur stötta pappa?
  • Att säga upp sig
  • Jag behöver pepp... LÅÅÅÅÅNGT inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 32
  • Nosework-tråden